Korg AC30 2001

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Korg AC30 2001

Indlæg af Stevi »

Jeg har lidt kig på en AC30 fra 2001. Kan det passe at det er én af de såkaldte Korg-reissues? Altså de der er lavet i UK, for de nuværende kineser-Vox'er er vel også lavet af Korg?

Er det en driftsikker amp, eller er det noget man skal holde sig fra? Pluto, er det ikke dig der har prøvet hvad der er værd at prøve i den retning?
See you in heaven if you make the list

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Korg AC30 2001

Indlæg af fortytwo »

Så vidt jeg husker, er de lavet af Marshall i england, men under licens fra Korg, som har ejet Vox navnet siden for lang tid siden..

Jeg ville i hvert fald hellere eje sådan en, en ny kineser..
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Korg AC30 2001

Indlæg af Sasha »

Det hævdes, at de lyder bedre end kineserne. Når man kigger ind i dem, har de dog ikke meget at lade kinamændene høre for...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Jake
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 459
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Korg AC30 2001

Indlæg af Jake »

Personligt synes jeg ikke at kvaliteten er så meget højere end på kineserne. Og parret med de rette højtalere, så kan kineserne sagtens komme til at lyde rigtig godt.

Men når det er sagt, så får man, lidt ligesom med Marshall, mere af den "rigtige" lyd for pengene, ved at kigge på andre mærker frem for det originale.

Mvh Jake
http://www.divineamps.com - OPDATERET - BASSMAN-REBUILD, RØR BOOSTER/BUFFER og andet nyt! :-)

Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Korg AC30 2001

Indlæg af Stevi »

Så 10k er måske bedre givet ud for én af de nye Handwired AC30? Eller hvad?
See you in heaven if you make the list

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Korg AC30 2001

Indlæg af Sasha »

Jeg ville prøve dem og vælge med ørerne istedet for at sidde her og prøve at gætte mig frem. Men rent håndværksmæssigt er Vox´ handwired-serie "nu ikke så tosset". Om man så kan lide lyden, er jo som altid et personligt spørgsmål...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Korg AC30 2001

Indlæg af Pluto »

Jeg har som mange ved både en 2001 uk og en 2005 kineser.De lyder svinegodt IMO begge 2 ,men hvis jeg kun måtte beholde en var det den engelske.Jeg
ved ikke hvordan de er bygget op nogen af dem ,da jeg ikke engang ved hvordan en sikring ser ud(Næsten) Men de gør det virkeligt fedt for mig.
Jo jeg drømmer om en gammel 60er jmi ac 30er men om de nødvendigvis gør det federe for mig kan jeg tvivle på.
jeg har blue alnico i begge amps som jeg parrer med et 2x12 kab. med g12h 30 i.Det er fed.Den kan godt være lidt tynd alene sådan en ac 30er ,men jeg har dog spillet 2 jobs iår kun med comboen og det
lykkedes alligevel. ;)
Sorte strater lyder bare bedst..

Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Korg AC30 2001

Indlæg af Stevi »

[quote="Pluto"]Jeg har som mange ved både en 2001 uk og en 2005 kineser.De lyder svinegodt IMO begge 2 ,men hvis jeg kun måtte beholde en var det den engelske.Jeg
ved ikke hvordan de er bygget op nogen af dem ,da jeg ikke engang ved hvordan en sikring ser ud(Næsten) Men de gør det virkeligt fedt for mig.
Jo jeg drømmer om en gammel 60er jmi ac 30er men om de nødvendigvis gør det federe for mig kan jeg tvivle på.
jeg har blue alnico i begge amps som jeg parrer med et 2x12 kab. med g12h 30 i.Det er fed.Den kan godt være lidt tynd alene sådan en ac 30er ,men jeg har dog spillet 2 jobs iår kun med comboen og det
lykkedes alligevel. ;) [/quote]
Cool, har du prøvet de nye Handwired? Altså dem i lys tolex? Sådan en kan jeg få for det samme som en Korg AC30 koster brugt, men det er jo ikke nødvendigvis det bedste valg.
Noget helt andet, Celestion Blue vs Greenbacks. Er det så vigtigt med de blå højttalere?
See you in heaven if you make the list

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Korg AC30 2001

Indlæg af Pluto »

[quote="Stevi"][quote="Pluto"]Jeg har som mange ved både en 2001 uk og en 2005 kineser.De lyder svinegodt IMO begge 2 ,men hvis jeg kun måtte beholde en var det den engelske.Jeg
ved ikke hvordan de er bygget op nogen af dem ,da jeg ikke engang ved hvordan en sikring ser ud(Næsten) Men de gør det virkeligt fedt for mig.
Jo jeg drømmer om en gammel 60er jmi ac 30er men om de nødvendigvis gør det federe for mig kan jeg tvivle på.
jeg har blue alnico i begge amps som jeg parrer med et 2x12 kab. med g12h 30 i.Det er fed.Den kan godt være lidt tynd alene sådan en ac 30er ,men jeg har dog spillet 2 jobs iår kun med comboen og det
lykkedes alligevel. ;) [/quote]
Cool, har du prøvet de nye Handwired? Altså dem i lys tolex? Sådan en kan jeg få for det samme som en Korg AC30 koster brugt, men det er jo ikke nødvendigvis det bedste valg.
Noget helt andet, Celestion Blue vs Greenbacks. Er det så vigtigt med de blå højttalere?[/quote]


Nej jeg har ikke prøvet handwired modellen ,men kunne da godt tænke mig at prøve en en weekend.Jeg havde på et tidspunkt for år tilbage en korg ac 30er (80erne eller 90erne) med greenbacks.som jeg husker det lyder det også fedt ,men hvis du spørger mig direkte skal der være blue i.men smag og behag og de grønne lyder udemærket. Jeg ved at JMI laver nogen nye reisues som skulle være et hit ,men de er vist ret dyre.
Sorte strater lyder bare bedst..

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen