Din næste guitar? (eller gear i det hele taget)

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Din næste guitar? (eller gear i det hele taget)

Indlæg af Stevi »

[quote="GodSpeedDK"][quote="Sasha"]Det var det ikke, da den blev sendt derop for 7-8 år siden. Men OK - det er såmænd ikke første gang, at jeg har fået fucked en guitar op hos Mørch...[/quote]

Jamen ... han begynder vel ikke at save i en anden mands guitar, uden at spørge om lov??

Jeg ville da seriøst få et føl på tværs, hvis han gjorde det ved én af mine guitarer :o[/quote]
FWIW var der vist noget med at Vajhøj sendte sin S-type og T-type tilbage til Mørch for at få lavet samme operation.
See you in heaven if you make the list

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Din næste guitar? (eller gear i det hele taget)

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Sasha"]Nu synes jeg ikke, at det ville være fair at fortsætte denne diskussion i offentlighed. Så jeg tror, vi stopper her.[/quote]

Fair nok. Men det undrer mig nu stadig, hvis Fender har fået trumfet igennem, at deres smålighed gælder med tilbagevirkende kraft, og, ikke mindst, at folk retter sig efter det.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Din næste guitar? (eller gear i det hele taget)

Indlæg af Sasha »

Ja, det kan man i sandhed undres over.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Abemand
Still Got The Blues
Indlæg: 240
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Din næste guitar? (eller gear i det hele taget)

Indlæg af Abemand »

Jeg har længe gerne villet have en klassisk guitar, men bryder mig ikke om saddelbredden på 50-52 mm.

Men nu er jeg faldet over en ny model fra Guild (GN-5) med en noget smallere saddel, så den er jeg begyndt at lægge lidt penge af til.

http://www.thomann.de/dk/guild_gn_5_classical.htm
Billede

På den elektriske front, så tror jeg det næste bliver en Variax JTV-69 med en Warmoth 24.75" hals.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Din næste guitar? (eller gear i det hele taget)

Indlæg af Sasha »

[quote="Abemand"]...men bryder mig ikke om saddelbredden på 50-52 cm.

[/quote]

Det lyder også voldsomt! Jeg tror nu sagtens, du kan finde mange alternativer med en smallere saddel... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Din næste guitar? (eller gear i det hele taget)

Indlæg af Swampthing »

Der skal sgu nogen lange fingre til..... :s hock:

Mht Nyt grej....
1) Jeg går og overvejer andre pickupper til straten.
2) Fender Jaguar
3) En Strymon rumklang.
4) Pete Cornish G2, gerne med en tuner out.
5) En Telecaster

Men det er KUN overvejelser, det er ikke noget jeg så'n græder mig i søvn over jeg ikke ejer.
Hvis 2012 går godt, får jeg måske 2 af dem i hus.

Brugeravatar
Knuddi
Still Got The Blues
Indlæg: 219
Tilmeldt: 14 years ago
Geografisk sted: Viby J.
Kontakt:

Re: Din næste guitar? (eller gear i det hele taget)

Indlæg af Knuddi »

Det bliver vist at få kroppen på min "projekt telecaster" "udhulet", så den kan modtage 2 stk Fender Jaszzmaster pickup'er.
Slagpladen er blevet fabrikeret - så der mangler ikke så meget nu. :D

Jackie van Hippie
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 453
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Din næste guitar? (eller gear i det hele taget)

Indlæg af Jackie van Hippie »

[quote="Sasha"]Jamen, jeg har jo lige bestilt en let modificeret Gus G1, som jeg blot går og venter på, bliver færdig engang til næste år. [/quote]
Den har bare at lyde godt, så gri.. Øhh, jeg mener speciel, som sådan en er. Må man være så fræk at spørge hvad modifikationerne går ud på?

[quote="Sasha"]Og så må jeg vel næsten hellere snart få mig nosset sammen til at få hentet den Mørch Tele/Strat/Les Paul-tingest, som efter lang tid endelig skulle stå færdig. [/quote]
Af ren nysgerrighed skal jeg da gerne løfte den byrde fra dine skuldre og hente den for dig :D Hvad er det for et instrument der venter på endeligt at blive hentet?
"Every so often, man comes up with a correct invention - the wheel was a good idea, wasn't it? To have that round, that was a very good idea." - Jeff Beck

Brugeravatar
Jejak
Johnny B. Goode
Indlæg: 145
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Din næste guitar? (eller gear i det hele taget)

Indlæg af Jejak »

Uh, der er jo flere ting man godt kunne tænke sig...

1) Overvejer lidt at udskifte mit søde lille Engl 2x12 cab med et Marshall 4x12.
2) En BKP krigsgris til min strat, eller min caparison?
3) En forstærker ekstra kan man altid bruge - kunne godt tænke mig at prøve en Laney GH100L.
4) Et par studiemonitors; Yamaha HS80M!

...hvor høvlede skal man starte?!
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.facebook.com/BloodLabel">htt ... odLabel</a><!-- m -->

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Din næste guitar? (eller gear i det hele taget)

Indlæg af Michael Vajhøj »

[quote="Stevi"][quote="GodSpeedDK"][quote="Sasha"]Det var det ikke, da den blev sendt derop for 7-8 år siden. Men OK - det er såmænd ikke første gang, at jeg har fået fucked en guitar op hos Mørch...[/quote]

Jamen ... han begynder vel ikke at save i en anden mands guitar, uden at spørge om lov??

Jeg ville da seriøst få et føl på tværs, hvis han gjorde det ved én af mine guitarer :o[/quote]
FWIW var der vist noget med at Vajhøj sendte sin S-type og T-type tilbage til Mørch for at få lavet samme operation.[/quote]
Jeps - det nye udseende generer mig dog ikke... :)

Hmmm... Sparer ikke rigtigt sammen til noget disse tider, ville gerne have en ny akustisk i stedet for min D35, men den er så medtaget at jeg ikke rigtigt tror på jeg kan sælge den og kan ikke rigtigt forsvare at have to akustiske i den prisklasse når ni jeg i sidste ende ikke rigtigt gider spille akustisk... :)
RoadHigh.dk

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Din næste guitar? (eller gear i det hele taget)

Indlæg af Loomer »

Et 4x12 kabinet, nu da mit Randall har futtet nogen enheder af.

Rasser
Still Got The Blues
Indlæg: 369
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Din næste guitar? (eller gear i det hele taget)

Indlæg af Rasser »

Jeg går og lægger lidt til side, så jeg kan få Jake til at bygge en rør-booster/buffer til mig, men det er ikke ment at få overskud ud af SU'en her i julemåneden :(

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Din næste guitar? (eller gear i det hele taget)

Indlæg af fortytwo »

Hvis jeg nu ikke både lige havde købt en 335, en Explorer og en 12 strenget elspade, så havde det nok været noget af det, men bliver det vist til en rør DI, og 12 strenget akustisk..

Og så tror jeg, at 335'eren, og måske Explorer'en ryger igen.. Desværre..
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Brugeravatar
Abemand
Still Got The Blues
Indlæg: 240
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Din næste guitar? (eller gear i det hele taget)

Indlæg af Abemand »

[quote="Sasha"][quote="Abemand"]...men bryder mig ikke om saddelbredden på 50-52 cm.

[/quote]

Det lyder også voldsomt! Jeg tror nu sagtens, du kan finde mange alternativer med en smallere saddel... :-)[/quote]

Haha.. Ja, det lyder faktisk en kende ekstremt. Jeg tror lige jeg retter det.

Funkis
Still Got The Blues
Indlæg: 356
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Din næste guitar? (eller gear i det hele taget)

Indlæg af Funkis »

En ny forstærker - valget er snævret ind til 2 stk -en 20watts combo med 1x12. Eller en 30 watts top med 2x12 cab.
Har altid foretrukket 2x12 så det ender nok med stacket.
Så skal der ellers bare spares op til en gretsch det næste års tid.
Nu studerende uden tilknytning musikbranchen.
Stadig den samme idiot!

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Din næste guitar? (eller gear i det hele taget)

Indlæg af kraen »

[quote="Funkis"]En ny forstærker - valget er snævret ind til 2 stk -en 20watts combo med 1x12. Eller en 30 watts top med 2x12 cab.
Har altid foretrukket 2x12 så det ender nok med stacket.
Så skal der ellers bare spares op til en gretsch det næste års tid.[/quote]

Hvilke 2?
Og kan du fortælle mere, om dine oplevelser med de andre forstærkere i feltet?

nimb
Himmelhund
Indlæg: 19
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Re: Din næste guitar? (eller gear i det hele taget)

Indlæg af nimb »

Min næste guitar ER ankommet.

En Gibson Les Paul Heritage 80 standard elite......

Har kigger efter den model meget længe.

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Din næste guitar? (eller gear i det hele taget)

Indlæg af Rasmus »

[quote="fortytwo"]Hvis jeg nu ikke både lige havde købt en 335, en Explorer og en 12 strenget elspade, så havde det nok været noget af det, men bliver det vist til en rør DI, og 12 strenget akustisk..

Og så tror jeg, at 335'eren, og måske Explorer'en ryger igen.. Desværre..[/quote]

hvorfor exploreren??? Det er jo lige før du kunne returnere den... :)

Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Din næste guitar? (eller gear i det hele taget)

Indlæg af Stevi »

[quote="Michael Vajhøj"][quote="Stevi"]
FWIW var der vist noget med at Vajhøj sendte sin S-type og T-type tilbage til Mørch for at få lavet samme operation.[/quote]
Jeps - det nye udseende generer mig dog ikke... :)
[/quote]
Det tager ihvertfald hans instrumenter fra 'noget der ligner en Fender' til noget der er mere selvstændigt.
See you in heaven if you make the list

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Din næste guitar? (eller gear i det hele taget)

Indlæg af Sasha »

[quote="Jackie van Hippie"][quote="Sasha"]Jamen, jeg har jo lige bestilt en let modificeret Gus G1, som jeg blot går og venter på, bliver færdig engang til næste år. [/quote]
Den har bare at lyde godt, så gri.. Øhh, jeg mener speciel, som sådan en er. Må man være så fræk at spørge hvad modifikationerne går ud på?

[quote="Sasha"]Og så må jeg vel næsten hellere snart få mig nosset sammen til at få hentet den Mørch Tele/Strat/Les Paul-tingest, som efter lang tid endelig skulle stå færdig. [/quote]
Af ren nysgerrighed skal jeg da gerne løfte den byrde fra dine skuldre og hente den for dig :D Hvad er det for et instrument der venter på endeligt at blive hentet?[/quote]

M.h.t. Gus, handler det primært om halsprofil, radius, båndstørrelse, type af pickup-omskifter samt visse materialevalg.

Mørch´en startede som antydet med en 50´er-style Strat-hals i padauk, en Telekrop i dansk rødel med et indlagt kammer i den øverste halvdel (dog ikke noget med morfar-huller i guitaren), for- og bagside i et par styker vold-stribet ahorn og så to P-90´ere. Men lige nu bliver jeg bare sådan lidt småirriteret, hver gang jeg tænker på den...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen