Din næste guitar? (eller gear i det hele taget)

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Din næste guitar? (eller gear i det hele taget)

Indlæg af Swampthing »

Måske skulle man købe sig en Chapman stick.....

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Din næste guitar? (eller gear i det hele taget)

Indlæg af Sasha »

Jeg må bare lige advare om, at hvis du køber sådan én, risikerer du at have undertegnede hængende i tide og utide. Jeg har i mange år - siden jeg så én på tysk fjernsyn engang tilbage i midt/slut 80´erne - været frygteligt fascineret af sådan en tingest. Men på den anden side: Jeg tror sgu´, at jeg er blevet for gammel til at købe sådan en og starte helt forfra med at lære at spille på den... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Din næste guitar? (eller gear i det hele taget)

Indlæg af Swampthing »

Du skal til enhver tid være velkommen. :)
Den har luret i baghovedet siden jeg først så den for ca 5 år siden.

Snake Boots
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 437
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Din næste guitar? (eller gear i det hele taget)

Indlæg af Snake Boots »

[quote="Funkis"][quote="kraen"][quote="Funkis"]En ny forstærker - valget er snævret ind til 2 stk -en 20watts combo med 1x12. Eller en 30 watts top med 2x12 cab.
Har altid foretrukket 2x12 så det ender nok med stacket.
Så skal der ellers bare spares op til en gretsch det næste års tid.[/quote]

Hvilke 2?
Og kan du fortælle mere, om dine oplevelser med de andre forstærkere i feltet?[/quote]
Det drejer sig om swart atomic space tone master og swart super space tone.
Jeg har haft tworock jet35, matchless cheiftain, carl martin custom 50 og en toneking med i øveren men de to swart amps lyder simpelthen bare bedre. De er mere dynamiske, varmere og heltfantastisk balanceret. Jeg har aldrig hørt en bedre forstærker. Og så lyder de fantastisk med pedaler.[/quote]

Min bandmakker har en Swart AST. Det er en af de 2-3 bedstlydende nye comboforstærkere jeg nogensinde har prøvet. Den lyder behageligt, varmt og røget som en vintage forstærker. Lydmæssigt ligger den et perfekt sted mellem tweed og blackface. Nærmest som en tykkere, mere tyk og swampet blackface. Den har INGEN "transienter"/harskhed/icepick som mange nye forstærkere men er bare varm og afbalanceret. Den er ikke aggresiv på samme måde som en tweed, men har noget af det tykke, grødede 3d. Rumklangen er fantastisk. Tremoloen helt og aldeles vanvittig fed! Har den masser af headroom og punch og bas. Nej. Til gengæld lyder den af en million. Selv i et studiemiljø hvor den virkelig bliver sat på prøve, lyder den så godt, at man tror, det er løgn. Som verdens bedste velbevarede hemmelighed fra 1959. Uha hvor gad jeg godt have sådan en svend. Den ENESTE ting der irriterer mig ved den er, at kontrollerne sidder på bagsiden. Måske pænt osv. men lidt irriterende hvis man gerne vil variere lyden på forstærkeren i løbet af aftenen. Ja, det lyder som en forfærdelig salgstale. Men nu er det over 3 år siden jeg første gang prøvede den, og indtrykket varer ved.

Desværre tror jeg ikke jeg kan forsvare over for mig selv at købe en, da jeg har en plan om at få Reinau til at "blackfacificere" den ene kanal i min Reinau tweed amp.. så kommer den nemlig til - jvf. min egen erfaring hos Lars med en tilsvarende forstærker - at have en lyd meget lig Swart'ens. Udover den rendyrkede og held og aldeles fænomenale tweed-lyd, that is. :)

Funkis, har du prøvet de to forstærkere? Jeg vil rigtig gerne høre om det i så fald. Gad vide om de større forstærkere er lige så fede som AST'en? Hvis jeg skulle købe en, ville jeg - selvom AST pro ser federe ud på papiret - seriøst overveje at vælge den mindre standardversion, da jeg har meget svært ved at tro, at noget på nogen måden kunne være federe end den...

Porkchop
Himmelhund
Indlæg: 49
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Din næste guitar? (eller gear i det hele taget)

Indlæg af Porkchop »

Jeg har haft min AST i 5 år og min søgen er simpelthen stoppet...den er suveræn i alle sammenhæng og med alt hvad du smider i den af guitarer og pedaler ..
Meeeen den har en lillebror som jeg har prøvet for nylig.. Swart Space Tone Atomic Jr.... den må jeg eje i det nye år...

Runem
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 454
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Din næste guitar? (eller gear i det hele taget)

Indlæg af Runem »

[quote="Porkchop"]Jeg har haft min AST i 5 år og min søgen er simpelthen stoppet...den er suveræn i alle sammenhæng og med alt hvad du smider i den af guitarer og pedaler ..
Meeeen den har en lillebror som jeg har prøvet for nylig.. Swart Space Tone Atomic Jr.... den må jeg eje i det nye år...[/quote]

Hvor kan man få lov at prøve dem her til lands? Det lyder da som en interessant amp for f.eks. mig, der er ved at rive håret af i frustration over ikke at være faldet over den HELT rigtige endnu!



Funkis
Still Got The Blues
Indlæg: 356
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Din næste guitar? (eller gear i det hele taget)

Indlæg af Funkis »

Vi har fået en meget meget lille sending hjem - som faktisk er stort set væk - og det er måske muligt at vi får lidt flere.
De større amps er federe end AST modellen imo - den normale AST lyder fabelagtigt i mine øre - de andre lyder bare lige lidt federe.
AST master lyder af mere samme fantastiske grundtone som den normale AST men bare meget mere af den. Plus en mastervolume som kan switches ind og ud.
AST Pro har det ekstre overskud i bunden som den normale AST kan anklages for at mangle. (jeg mener nu ikke at AST mangler noget).
Super Space Tone 30 - er lidt anderledes end de andre - men jøsses hvor det lyder fedt - en lille smule mere diskant og mere magtfuldt og noget mere gain hvis man vil.

Jeg er stadig overrasket over hvor godt de forstærkere tager imod pedaler.
Desuden kan man også skifte rørene ud i de større (6V6 <-> 6L6 <-> EL34). Det har jeg dog ikke prøvet endnu, men det skal da klart prøves.
Nu studerende uden tilknytning musikbranchen.
Stadig den samme idiot!

Runem
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 454
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Din næste guitar? (eller gear i det hele taget)

Indlæg af Runem »

[quote="Funkis"]Vi har fået en meget meget lille sending hjem - som faktisk er stort set væk - og det er måske muligt at vi får lidt flere.
De større amps er federe end AST modellen imo - den normale AST lyder fabelagtigt i mine øre - de andre lyder bare lige lidt federe.
AST master lyder af mere samme fantastiske grundtone som den normale AST men bare meget mere af den. Plus en mastervolume som kan switches ind og ud.
AST Pro har det ekstre overskud i bunden som den normale AST kan anklages for at mangle. (jeg mener nu ikke at AST mangler noget).
Super Space Tone 30 - er lidt anderledes end de andre - men jøsses hvor det lyder fedt - en lille smule mere diskant og mere magtfuldt og noget mere gain hvis man vil.

Jeg er stadig overrasket over hvor godt de forstærkere tager imod pedaler.
Desuden kan man også skifte rørene ud i de større (6V6 <-> 6L6 <-> EL34). Det har jeg dog ikke prøvet endnu, men det skal da klart prøves.[/quote]

Ahh. Nu ser jeg, at 4Sound har dem liggende på hjemmesiden. Bestemt ikke billige forstærkere, skal jeg love for. Men de skal da prøves! Jeg har en mavefornemmelse, der siger mig, at min drømmeforstærker skal findes i udkanten af de mest gængse mærker.

Det er jo desværre bare lidt af en jungle, når man ved, hvordan det skal lyde - men det jeg er mest sikker på er, hvordan det ikke skal lyde!

Funkis
Still Got The Blues
Indlæg: 356
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Din næste guitar? (eller gear i det hele taget)

Indlæg af Funkis »

De større er sådan set de samme forstærkere - Dvs 18-20watt. (hvilket i øvrigt er mere end rigeligt.)
De ligger det rigtige sted i mixet så der er massere af power at give af.
Super Space Tone toppen er på 30watt som den største forstærker han laver.
Med hensyn til priser så kontakt mig på <!-- e --><a href="mailto:Jakob.Buch@4sound.dk">Jakob.Buch@4sound.dk</a><!-- e -->.
De er klart pengene værd - uden tvivl... Det er uden tvivl noget hvis ikke det bedste jeg har hørt.
Jeg har 2 stk til at stå så du er mere end velkommen til at give dem et skud.
Nu studerende uden tilknytning musikbranchen.
Stadig den samme idiot!

Runem
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 454
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Din næste guitar? (eller gear i det hele taget)

Indlæg af Runem »

[quote="Funkis"]De større er sådan set de samme forstærkere - Dvs 18-20watt. (hvilket i øvrigt er mere end rigeligt.)
De ligger det rigtige sted i mixet så der er massere af power at give af.
Super Space Tone toppen er på 30watt som den største forstærker han laver.
Med hensyn til priser så kontakt mig på <!-- e --><a href="mailto:Jakob.Buch@4sound.dk">Jakob.Buch@4sound.dk</a><!-- e -->.
De er klart pengene værd - uden tvivl... Det er uden tvivl noget hvis ikke det bedste jeg har hørt.
Jeg har 2 stk til at stå så du er mere end velkommen til at give dem et skud.[/quote]

Cool. Jeg er faktisk rigtig glad for at spille på 20 watt, da det bare er sjovere, når man kan presse skidtet på den fede måde. Jeg havde lige glemt, at Eskildsen og 4Sound er et og samme, så var lige lidt forvirret i et kort øjeblik.

Er der en særlig årsag til, at man vælger kun at have dem i Aarhus? (Jeg er ofte i Odense)

Funkis
Still Got The Blues
Indlæg: 356
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Din næste guitar? (eller gear i det hele taget)

Indlæg af Funkis »

Kunne jo også bare få rettet min signatur. ;)
Men grunden til at de kun er hos mig er fordi det er mit projekt.
Jeg hørte i sin tid en AST (porkchops faktisk) og blev som Snake boots blæst bagover.
Så har jeg brugt 1 års tid på at få tingene bestilt og 4 måneders ventetid på levering.
Derfor er de kun hos os i Århus Vest.

Som sagt måske bliver der bestilt en lille sending mere - men der er nogle ting som skal falde på plads i såfald.
Nu studerende uden tilknytning musikbranchen.
Stadig den samme idiot!

Runem
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 454
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Din næste guitar? (eller gear i det hele taget)

Indlæg af Runem »

[quote="Funkis"]Kunne jo også bare få rettet min signatur. ;)
Men grunden til at de kun er hos mig er fordi det er mit projekt.
Jeg hørte i sin tid en AST (porkchops faktisk) og blev som Snake boots blæst bagover.
Så har jeg brugt 1 års tid på at få tingene bestilt og 4 måneders ventetid på levering.
Derfor er de kun hos os i Århus Vest.

Som sagt måske bliver der bestilt en lille sending mere - men der er nogle ting som skal falde på plads i såfald.[/quote]

Helt præcis hvilke modeller kan jeg teste hos jer? Der er jo ikke noget ved at tage turen for at prøve 5 wattere, når jeg gerne vil have 20+?

Funkis
Still Got The Blues
Indlæg: 356
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Din næste guitar? (eller gear i det hele taget)

Indlæg af Funkis »

Send mig en mail.
Har en 20 watt model på lager.
<!-- e --><a href="mailto:jakob.Buch@4sound.dk">jakob.Buch@4sound.dk</a><!-- e -->
Nu studerende uden tilknytning musikbranchen.
Stadig den samme idiot!

Porkchop
Himmelhund
Indlæg: 49
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Din næste guitar? (eller gear i det hele taget)

Indlæg af Porkchop »

Rune- hvis du ikke kender Carr Amps skylder du dig selv at tjekke dem ud.. 28/14 W 1x15...den ville jeg gå efetr hvis ikke det var for Swart.
(Jeg har ikke noget at gøre med salget af denne forstæreker)

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.dba.dk/guitarforstaerker-car ... 340510/</a><!-- m -->

Brugeravatar
Jake
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 459
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Din næste guitar? (eller gear i det hele taget)

Indlæg af Jake »

Det er vist den evigt tilbagevendende diskussion - hvordan lyder det kontra hvordan er det bygget. Og jeg må indrømme, at Swarts forstærkere skuffede mig enormt da jeg så kvaliteten af deres konstruktion. Prisen bør afspejle det arbejde der er lagt i forstærkeren.

Swart AST:

Billede

Se resten her - i øvrigt fra deres eget website.

http://swartamps.com/tech/tremolo_mod/

Mvh Jake
http://www.divineamps.com - OPDATERET - BASSMAN-REBUILD, RØR BOOSTER/BUFFER og andet nyt! :-)

Torben
Johnny B. Goode
Indlæg: 121
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Din næste guitar? (eller gear i det hele taget)

Indlæg af Torben »

[quote="Porkchop"]Rune- hvis du ikke kender Carr Amps skylder du dig selv at tjekke dem ud.. 28/14 W 1x15...den ville jeg gå efetr hvis ikke det var for Swart.
(Jeg har ikke noget at gøre med salget af denne forstæreker)

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.dba.dk/guitarforstaerker-car ... 340510/</a><!-- m -->[/quote]

Det er min og den befinder sig mindre end 5 kilometer fra 4sound Aarhus V, hvis Swart skal testes. Jeg har altid en god kop kaffe på kanden, hvis min forstærker skal testes ;)
Mvh

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Din næste guitar? (eller gear i det hele taget)

Indlæg af Loomer »

Måske bliver det en strat..

Seriøst, hvis nogen havde sagt det til mig for 5 år siden havde jeg ikke troet på det.

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Din næste guitar? (eller gear i det hele taget)

Indlæg af CobraPizza »

[quote="Loomer"]Måske bliver det en strat..

Seriøst, hvis nogen havde sagt det til mig for 5 år siden havde jeg ikke troet på det.[/quote]

Bare tænk på om 5 år så :) så hedder Hexis lige pludselig Lumse og Venner og I spiller feel good blues ;)
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen