Din næste guitar? (eller gear i det hele taget)

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Izzy
Still Got The Blues
Indlæg: 208
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Din næste guitar? (eller gear i det hele taget)

Indlæg af Izzy »

Nu vil jeg gerne lave en tråd om hvad du er ved at spare op til eller vil købe som den næste guitar eller gear.
Nu er jeg lidt bange for om det kommer til at ligne "What's in the mail"-tråden, men her må vi gerne skrive hvad og hvorfor vi planlægger at købe det som det næste gear. Eller evt. bare skrive hvilken gear vi gerne vil prøve som det næste.

Nu lægger jeg ud: Jeg har altid haft lyst til at have en stratocaster siden jeg fik solgt min sidste strat sidste år, så jeg vil gerne have en til som den næste guitar køb. Straten passer meget ind i mit spillemåde og den er meget alsidig. Jeg har en Ibanez RG og med en strat har jeg dækket det meste jeg kan spille i.

Så vil jeg ellers haft lyst til at tjekke Ernie Ball Music Man guitarer. Jeg har aldrig haft prøvet dem og jeg vil gerne prøve dem inden længe for lige at se om jeg kan fungere med dem. Det ser ud til at der ikke er så mange her i DK der bruger dem eller sælger dem så det bliver sjovt at få dem hjem!
Hemmeligheden ved lykke er at være tilfreds med det man har.. så, saml så meget mulig!!

Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Din næste guitar? (eller gear i det hele taget)

Indlæg af udepost »

Jeg skal til at kigge på nogle nye musikalske veje, så jeg sparer sammen til en gammel Hummingbird eller en Country&Western. Måske en D18 hvis det er muligt at finde en der er god. Jeg har altid haft lyst til at eje sådan en Hummingbird, men har ikke rigtigt haft behovet før nu.

/Søren

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Din næste guitar? (eller gear i det hele taget)

Indlæg af kraen »

Jeg kunne virkelig godt tænke mig en Axe-Fx 2, men det starter nok med at min næste investering bliver nogle racks, så jeg kan få gang i et modulært rack-setup. (hvilket så også betyder en udskiftning af min G-major)

og derefter en ny forstærker (med FX Loop, så jeg både kan køre et almindeligt setup og W/D/W alt efter jobbets karakter)

the-rabbit
Smoke On The Water
Indlæg: 89
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Din næste guitar? (eller gear i det hele taget)

Indlæg af the-rabbit »

Jeg er, igen, på jagt efter en ny forstærker.

Jeg har gennem længere tid været udtilfreds med min lyd. Jeg elsker mine guitare, så det er forstærkere der er udskiftningsgenstand. Jeg havde tidligere en VOX AC 30 kinesermodel, som fik nos-rør og blue/g12h30 højtaler. Denne lød godt, men blev (hvilket jeg senere fortrød) byttet med en Raviera og igen til en Orange.

Jeg er på jagt efter en forstærker som kan fede en start godt op, og kan give mig en dynamisk og levende lyd. Gerne med godt med lav mellemtone.
- Så lige nu kigger jeg nettet tyndt for gamle Marshallforstærkere. Måske det lykkedes at finde drømmelyden? :)

Brugeravatar
Lysgaard
Johnny B. Goode
Indlæg: 148
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Din næste guitar? (eller gear i det hele taget)

Indlæg af Lysgaard »

En 2008 Les Paul Standard - Wine Red.
Jeg tabte den gamle LP Studio - med strengene nedad fra en meters højde oveni boardet - den har ikke kunnet intonere siden trods ihærdige justerings-forsøg og skift af machine heads - så en ny skal der nok til - kan sgu ikke leve uden en velspillende LP.

I det hele taget vil jeg "back to basics" - så det betyder væk med boardet - så hvis der er nogen der mangler en ret stor pedalcase (KW) så sig til.

Jeg beholder Q95 Wah -> TC Booster + Linedriver & Distortion (den gamle 80'er model) -> splitter herefter signalet til henholdsvis min Fender Prosonic Top og min Marshall 1959 (droslet ned til 50W) og THD Hotplate.

Og så skifter jeg højest sandsynligt nok min DD5'er ud med en TC Flashback og deler den mellem de to effekt loops altså TC Flashback left til Fender send/return og TC Flashback right til Marshall send/return.

Måske smider jeg en a/b switch ind til en tuner...

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Din næste guitar? (eller gear i det hele taget)

Indlæg af Barf »

Det er svært at vide, hvad der bliver det næste, for der er et par muligheder, og det kommer an på timingen.

På guitarsiden bliver det enten en Charvel Surfcaster, produceret i et par år i start 90'erne, men de er kun til at finde på eBay, og det kræver et flot eksemplar til en fornuftig pris. Hvornår sådan en dukker op, er ikke til at sige.
Hvis ikke det bliver sådan en, så finder jeg mig nok en Tele. Helt standard, velspillende og vellydende. Vi er ovre i noget Custom, som i denne sammenhæng betyder 2/3-tone sunburst med kantbindinger. Om jeg finder en brugt eller kaster mig over et nyt Warmoth-projekt, ved jeg ikke endnu, men den skal nok komme på plads.

Og så bliver jeg nok "nødt" til at finde mig en mindre combo, når der skal spilles små jobs med ballebandet. Her er jeg måske ikke helt så kræsen, som jeg ellers er, så det bliver en vurdering af pris og funktionalitet på lige fod med ideallyd.

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Din næste guitar? (eller gear i det hele taget)

Indlæg af AnotherDan »

En Gibson Firebird med mini hums er umiddelbart det jeg helst vil have...
Men er egentlig ret glad for mine to strats, hvis jeg da så bare kunne finde ud af at justere den "nye" ordentligt...
Bah

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Din næste guitar? (eller gear i det hele taget)

Indlæg af kraen »

Nå ja, og så skal jeg også lige have dele hjem til Tele-projektet og Frankenstrat-projektet.

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Din næste guitar? (eller gear i det hele taget)

Indlæg af Anonym »

Jeg skal ikke have flere guitarer.

Men jeg skal lige have færdiggjort en telecaster, en hardtail stratocaster og en baryton :D

Ellers overvejes en Axe FX II vel altid? Jeg overvejede i hvert fald en Axe FX (I) så længe at den er blevet til en II. Måske en III? :lol:

Jackie van Hippie
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 453
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Din næste guitar? (eller gear i det hele taget)

Indlæg af Jackie van Hippie »

Tja, mit næste grejkøb ligger nok et stykke ud i fremtiden. Men til den tid bliver det en strat med ahornhals i et stykke og enten noget relic-værk eller ingen lak overhovedet på halsen, så den føles lidt mere i retning af en palisander hals.
Dernæst et Esquire projekt, syntes ikke særligt godt om Telecastere, men der er bare noget over en Esquire, simpliciteten og attituden. Jeg tror det bliver et Warmoth projekt med "tommy cut" og "elbow contour", én volume kontrol, ingen tone eller switch. Måske i designstil med Fenders "Snakehead" prototype og La Cabronita. Eller denne:
Billede (bare i hvid eller butterscotch blonde uden relic)

Og så bliver jeg vist også nød til at finde mig en lille combo som er nemmere at transportere. For tiden er jeg lidt lun på en Fender Tweed Deluxe (Reinau måske). Eller måske en Fender Deluxe Reverb, Rivera Venus 3 eller andet i lav watt/1x12" format.
"Every so often, man comes up with a correct invention - the wheel was a good idea, wasn't it? To have that round, that was a very good idea." - Jeff Beck

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Din næste guitar? (eller gear i det hele taget)

Indlæg af Smittefar »

Jeg satser på at købe mig en akustisk guitar for livet - Lige nu ligger det til en Martin GPCPA-1 - men jeg skal lige prøve alle de Københavnske muligheder igennem først.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Din næste guitar? (eller gear i det hele taget)

Indlæg af CobraPizza »

Min næste omgang gear bliver et Engl kabinet mere, så jeg går fuldstack.. og så en Engl Blackmore.. og lidt hardware til min KH-502, så den bliver ligeså fed at spille på, som den har potentiale for
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Din næste guitar? (eller gear i det hele taget)

Indlæg af Sasha »

Jamen, jeg har jo lige bestilt en let modificeret Gus G1, som jeg blot går og venter på, bliver færdig engang til næste år. Og så må jeg vel næsten hellere snart få mig nosset sammen til at få hentet den Mørch Tele/Strat/Les Paul-tingest, som efter lang tid endelig skulle stå færdig. Efter at Johny Mørch tilsyneladende har savet et stykke af hovedet på dét, der engang var verdens flotteste guitarhals, har jeg dog ikke så voldsomt travlt med at opsøge det nedslående syn.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Din næste guitar? (eller gear i det hele taget)

Indlæg af CobraPizza »

[quote="Sasha"] Efter at Johny Mørch tilsyneladende har savet et stykke af hovedet på dét, der engang var verdens flotteste guitarhals, har jeg dog ikke så voldsomt travlt med at opsøge det nedslående syn.[/quote]

Que?
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Din næste guitar? (eller gear i det hele taget)

Indlæg af Sasha »

Tjah, jeg havde engang en pisseflot 50´er Strat-hals fra Mørchs hånd - lavet i padauk med en lys "skunk stribe" bagpå og forsynet med stemmeskruer i en farve, som matcher træet. Nu har jeg så - efter den er blevet forenet med resten af guitaren - åbenbart en 50´er "Strat-hals" i padauk med lys "skunk stribe" bagpå og forsynet med stemmeskruer i en farve, der matcher træet, som så yderligere - efter Fender´s diktat og svingen med river, leer og andet godt - har fået hovedet savet til, så det nu ikke længere ligner et Strat-hoved, men derimod en parodi på et sådant...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Din næste guitar? (eller gear i det hele taget)

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Sasha"]Tjah, jeg havde engang en pisseflot 50´er Strat-hals fra Mørchs hånd - lavet i padauk med en lys "skunk stribe" bagpå og forsynet med stemmeskruer i en farve, som matcher træet. Nu har jeg så - efter den er blevet forenet med resten af guitaren - åbenbart en 50´er "Strat-hals" i padauk med lys "skunk stribe" bagpå og forsynet med stemmeskruer i en farve, der matcher træet, som så yderligere - efter Fender´s diktat og svingen med river, leer og andet godt - har fået hovedet savet til, så det nu ikke længere ligner et Strat-hoved, men derimod en parodi på et sådant...[/quote]

Men hvorfor i alverden har du så sendt den op til Johnny, hvis det er ham pålagt at skamfere den???
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Din næste guitar? (eller gear i det hele taget)

Indlæg af Sasha »

Det var det ikke, da den blev sendt derop for 7-8 år siden. Men OK - det er såmænd ikke første gang, at jeg har fået fucked en guitar op hos Mørch...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Din næste guitar? (eller gear i det hele taget)

Indlæg af AnotherDan »

[quote="Sasha"]...så det nu ikke længere ligner et Strat-hoved, men derimod en parodi på et sådant...[/quote]

Af ren nysgerrighed må man se hvordan det er endt ud ?
Bah

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Din næste guitar? (eller gear i det hele taget)

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Sasha"]Det var det ikke, da den blev sendt derop for 7-8 år siden. Men OK - det er såmænd ikke første gang, at jeg har fået fucked en guitar op hos Mørch...[/quote]

Jamen ... han begynder vel ikke at save i en anden mands guitar, uden at spørge om lov??

Jeg ville da seriøst få et føl på tværs, hvis han gjorde det ved én af mine guitarer :o
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Din næste guitar? (eller gear i det hele taget)

Indlæg af Sasha »

Nu synes jeg ikke, at det ville være fair at fortsætte denne diskussion i offentlighed. Så jeg tror, vi stopper her.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen