Melody Maker RI pick-up

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Urup
Johnny B. Goode
Indlæg: 187
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Melody Maker RI pick-up

Indlæg af Urup »

Dav.
For at eksperimentere lidt, har jeg for længe siden bestilt en Black Ice passiv overdrive. http://www.stewmac.com/shop/Electronics ... drive.html
Den vil jeg gerne installere i min Melody maker RI. Men jeg har læst mig frem til, at den skal kobles til en pick-up med et højt output, og jeg kan ikke finde noget information vedrørende pick-uppen i en MM. Nogle steder siger man 8,4K, andre steder står der 4,6K.
Er der erfaringer herinde?

Mvh.
Esben

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Melody Maker RI pick-up

Indlæg af Sasha »

Nu siger DC-modstanden igennem pickuppens spole (dén værdi, du opgiver) i sig selv ikke ret meget om pickuppens output.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Jackie van Hippie
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 453
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Melody Maker RI pick-up

Indlæg af Jackie van Hippie »

Det tog ca. ti sekunder at finde det her på Gibson's hjemmeside:
"A stellar combination of high output and sweet treble response, this multi-ceramic magnet pickup provides plenty of punchy bite when needed, as well as incredible sustain and cutting power."
Om det så er samme definition på high output, som du har læst dig til, er jeg lidt usikker på. Mon ikke der menes en moderne humbucker pickup, som har noget mere output end hvad blev betegnet som high gain i 50'erne.
"Every so often, man comes up with a correct invention - the wheel was a good idea, wasn't it? To have that round, that was a very good idea." - Jeff Beck

Urup
Johnny B. Goode
Indlæg: 187
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Melody Maker RI pick-up

Indlæg af Urup »

[quote="Sasha"]Nu siger DC-modstanden igennem pickuppens spole (dén værdi, du opgiver) i sig selv ikke ret meget om pickuppens output.[/quote]
Nå for den - nej, det kan jeg godt se. Findes der så en "værdi" for output? En målbar værdi, altså?

[quote="Jackie van Hippie"] (...) Mon ikke der menes en moderne humbucker pickup, som har noget mere output end hvad blev betegnet som high gain i 50'erne.[/quote]
Jo, det er nok det de mener. Men hvis jeg kunne finde et eller andet tal, som kunne være en reference for, om den pick-up som sidder i min guitar er egnet til mit lille projekt - så ville jeg være glad!
Men det er jo en lille hurtig operation, så jeg burde nok bare forsøge. Så kan jeg jo lodde den af igen, hvis det ikke virker. :)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Melody Maker RI pick-up

Indlæg af Sasha »

[quote="Urup"][quote="Sasha"]Nu siger DC-modstanden igennem pickuppens spole (dén værdi, du opgiver) i sig selv ikke ret meget om pickuppens output.[/quote]
Nå for den - nej, det kan jeg godt se. Findes der så en "værdi" for output? En målbar værdi, altså?

[/quote]

Nej, ikke rigtigt. For man skal jo huske på, at en pickup ikke "skaber" et output, men derimod virker som en "omsætter" af fysisk (akustisk) energi til elektrisk energi. Så det handler i virkeligheden om et omsætningsforhold. Så for at måle det, skal man jo opstille nogle parametre for, hvordan man vil måle den fysiske energi fra strengen. Den elektriske energi er nemmere at have med at gøre - det er sådan set blot at måle spændingen ved forskellige frekvenser.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Urup
Johnny B. Goode
Indlæg: 187
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Melody Maker RI pick-up

Indlæg af Urup »

Godt godt.
Så er der vist ingen vej udenom praktiske erfaringer. De fungerer jo sådan set også altid bedst! :)
Tak for svar!!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen