Højtaler til Ac15 c1

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Franklin
Himmelhund
Indlæg: 40
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Højtaler til Ac15 c1

Indlæg af Franklin »

Jeg har sådan en lille fætter som jeg tager med ud og øve og til de små jobs.
Er meget gladfor den da den gør hvad den skal for mig.

Mit lille problem er at jeg når presser den synes jeg at den greenback som sidder i den, flubber lidt for meget hvis i forstår :)
Hvad findes der af højtaler som er mere fast i bunden, gerne lidt mere scoop i den højemellem tone også, da jeg synes ampen laver en smule hængekøje i bunden og i toppen.

Jeg bruger altid normal indgangen på den og ampen er sat til at spille clean, hvorpå drive på lagt på via pedaler.

Nogen gode råd???
Mvh Danny
Ham der Dumble??? er han ved kommunen???

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Højtaler til Ac15 c1

Indlæg af Sasha »

Jeg er i løbet af det seneste år blevet overordentligt forelsket i Weber´s keramiske 1265-enhed til brug i 1x12" comboer (og mange andre ting). Det er dén enhed, jeg har hørt, som fik et åbent 1x12" kabinet til at lyde klart "størst". Om den så rammer dét, du søger, skal jeg ikke kunne sige...

Og en "hængekøje", som hænger lavest i enderne? Den er da vist kommet ud i blæsevejr... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

shm
Johnny B. Goode
Indlæg: 193
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Højtaler til Ac15 c1

Indlæg af shm »

På Sasha´anbefalinger tog jeg den nævnte enhed. Baggrunden var, at den enhed der sad i var en noget nasal i det. Jeg vil sige, at den enhed lyder super godt i min 15. Der er klart mere bund, som du efterlyser. Men hvis det er scoop du leder efter, ville jeg nok kigge efter noget andet end Vox.

Vh

Søren

Franklin
Himmelhund
Indlæg: 40
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Højtaler til Ac15 c1

Indlæg af Franklin »

Jeg skrev det vist lidt dumt :) spiller kun balle med ampen.
Det jeg mener er at jeg synes ampen booster i bunden og i toppen "derfor hængekøje eq ordet" :) savner lidt den mellemtone som gør jeg træder i gennem i bandet, af en Vox at være synes jeg den er mellemtone fattig.
Lidt for meget Fenderish over ampen og for lidt vox hehe.
Ham der Dumble??? er han ved kommunen???

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Højtaler til Ac15 c1

Indlæg af Sasha »

At man så ret nemt kan lave "en lille ting", som netop giver en Vox dén "kant", du efterlyser, er en helt anden sag. Men det foregår jo altså i forstærkerens indre...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Snake Boots
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 437
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Højtaler til Ac15 c1

Indlæg af Snake Boots »

Sasha, hvordan lyder Webers 1265 i forhold til Celestions G12-H65 og deres luxuxudgave, heritage G12-H65?

Jeg har har hørt en Weber 1265 både i keramisk og alnico-udgave i en af Reinaus tweed-amps. Nøøj det lød godt. Specielt alnico-version var jeg vild med. Den var mindre "påtrængende" og lidt mere 3D end den keramiske i mine ører.

Franklin
Himmelhund
Indlæg: 40
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Højtaler til Ac15 c1

Indlæg af Franklin »

[quote="Sasha"]At man så ret nemt kan lave "en lille ting", som netop giver en Vox dén "kant", du efterlyser, er en helt anden sag. Men det foregår jo altså i forstærkerens indre...[/quote]

At jeg går ind og modificere ampen gør jo ikke så meget ved den flubbet bas greenbacken giver i sig selv :)
Hvad jeg ved er det vel kun Lars reinau her hjemme i lille Danmark som ligger inde med noget Weber?? eller tager jeg fejl
Danny
Ham der Dumble??? er han ved kommunen???

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Højtaler til Ac15 c1

Indlæg af Sasha »

Næh, du har ret i, at en modifikation på forstærkeren ikke retter op på det forhold, at en reissue-greenback mest af alt lyder som at banke på bunden af en plastikspand med en pind. Men hvis den helt grundlæggende "fejl" i dit setup er, at din forstærker ikke leverer dén mellemtone, du efterlyser, var det måske en god idé at lede efter kilden til denne mangel?

Hvis det handler om at høre Weber, har jeg en 1265 i huset, som du skal være velkommen til at komme forbi og prøve. Men den er nu ikke til salg. Der skal du nok søge i retning af Weber´s hjemmeside...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

reindane
Johnny B. Goode
Indlæg: 133
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Højtaler til Ac15 c1

Indlæg af reindane »

[quote="Franklin"][quote="Sasha"]At man så ret nemt kan lave "en lille ting", som netop giver en Vox dén "kant", du efterlyser, er en helt anden sag. Men det foregår jo altså i forstærkerens indre...[/quote]

At jeg går ind og modificere ampen gør jo ikke så meget ved den flubbet bas greenbacken giver i sig selv :)
Hvad jeg ved er det vel kun Lars reinau her hjemme i lille Danmark som ligger inde med noget Weber?? eller tager jeg fejl
Danny[/quote]

Hej Danny,
Hvis du kan komme forbi hos mig i 2600 Glostrup er du velkommen til at høre Webers 1265 enhed, både i den keramiske og alnico versionen. Jeg har også Webers 12F150, 12A125, 12A150-A og den nye Grey Wolf + Celestion Gold, som du kan give en lytter.
Venlig hilsen
Lars Reinau
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.larsreinau.dk">www.larsreinau.dk</a><!-- w -->

Franklin
Himmelhund
Indlæg: 40
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Højtaler til Ac15 c1

Indlæg af Franklin »

Banke på bunden af en plastikspand med en pind har jeg aldrig hørt før :)

@Lars : Hej Lars jeg er ikke så tit på de kanter mere, men kender jeg dig ret så har du nok en ide om hvad jeg søger "her tænker jeg de gamle shadowsklub dage hehe" og når Søren også anbefaler den kan det ikke være helt skidt.

@Søren den lille ting du snakker om som giver lidt mere Vox kant, kan du beskrive hvad den indeholder???

Danny
Ham der Dumble??? er han ved kommunen???

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Højtaler til Ac15 c1

Indlæg af Sasha »

Ja, det er en lille modifikation af forstærkerens tonekontrol-kredsløb. Man kan evt. lave det valgbart med et push/pull-potmeter, hvis man ellers rent mekanisk kan få det makket i.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Højtaler til Ac15 c1

Indlæg af Michael Vajhøj »

Du må gerne prøve min Gold enhed hvis det er...
RoadHigh.dk

strattitude
Johnny B. Goode
Indlæg: 127
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Højtaler til Ac15 c1

Indlæg af strattitude »

Jeg har en Eminence Private Jack jeg ikke bruger. Min opfattelse er at den har en varm tyk nedre mellemtone, god fast bund og en klar top som ikke er harsk.
Jeg havde den i en forstærker der var lidt blackface agtig i lyden, og synes at den var en anelse for scooped i den øvre mellemtone, til den forstærker/min smag.

Eminence siger selv at det er deres veres version af en Greenback der kan klare flere watt (50). Har ikke selv sammenlignet den med en Greenback, så om det holder stik kan jeg ikke svare på.

Det er en 16 ohm. Du må gerne prøve. Bor lige syd for Aalborg.

Men Weber 1265 er også en af mine foretrukne.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen