Sad lige og så dagens afsnit of The Julekalender

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Jackie van Hippie
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 453
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Sad lige og så dagens afsnit of The Julekalender

Indlæg af Jackie van Hippie »

Genial underholdning!
Men så spillede de jo The Dæjlig News Blues
[youtube]1zRfH13QAeA[/youtube]
Hvor er det bare en fed guitar lyd, er der nogen derved hvilken forstærker Casten Knudsen (Gynter) spiller på? Eller tricks til at fange den lyd?
For helt GAS efter sådan en grim Gretsch satan.. Æv..
"Every so often, man comes up with a correct invention - the wheel was a good idea, wasn't it? To have that round, that was a very good idea." - Jeff Beck

Fredmarantz
Himmelhund
Indlæg: 7
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Re: Sad lige og så dagens afsnit of The Julekalender

Indlæg af Fredmarantz »

Gretsch Double anniversary - sunburst - ca. 1960 - model 6117 er jeg næsten 100% på. Det er helt sikkert en 6117 (Double Anniversary), men jeg er usikker på PU-kombinationen, hvilket også vil fortælle om hvilket år. - men synes at huske, at det var 2 filtertrons.
Ja- og så kunne jeg jo se, at det var forstærkeren, der blev spurgt på - og det har jeg ingen ide om. :-(
Vh
Freddy

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Sad lige og så dagens afsnit of The Julekalender

Indlæg af kraen »

Jeg ved ikke lige, hvilken forstærker Carsten spiller på. Muligvis en Roland Jazz Chorus. Under alle omstændigheder har den nok ikke kostet mange knaster for generelt har de bare skullet bruge noget, der bare lige virkede til husbehov.

I øvrigt så vil jeg bare lige henlede opmærksomheden på, at De Nattergale jo er ret dygtige musikere og lægger nogle helt fantastiske harmonier - og så er det jo go' vestjysk humor.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Sad lige og så dagens afsnit of The Julekalender

Indlæg af Sasha »

[quote="kraen"]- og så er det jo go' vestjysk humor.[/quote]

Det er vist et temperamentsspørgsmål. Og det bliver næppe bedre af at blive genudsendt 20 gange eller noget i dén stil...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Jackie van Hippie
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 453
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Sad lige og så dagens afsnit of The Julekalender

Indlæg af Jackie van Hippie »

[quote="kraen"]Jeg ved ikke lige, hvilken forstærker Carsten spiller på. Muligvis en Roland Jazz Chorus. Under alle omstændigheder har den nok ikke kostet mange knaster for generelt har de bare skullet bruge noget, der bare lige virkede til husbehov.[/quote]
Det lyder da godt, så er de måske bare sådan en typisk Gretsch-kasse lyd?

[quote="kraen"]I øvrigt så vil jeg bare lige henlede opmærksomheden på, at De Nattergale jo er ret dygtige musikere og lægger nogle helt fantastiske harmonier - og så er det jo go' vestjysk humor.[/quote]
Nemlig, og det bliver kun bedre af at blive genudsendt 20 gange eller noget i den stil!
"Every so often, man comes up with a correct invention - the wheel was a good idea, wasn't it? To have that round, that was a very good idea." - Jeff Beck

Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Sad lige og så dagens afsnit of The Julekalender

Indlæg af udepost »

[quote="Fredmarantz"]Gretsch Double anniversary - sunburst - ca. 1960 - model 6117 er jeg næsten 100% på. Det er helt sikkert en 6117 (Double Anniversary), men jeg er usikker på PU-kombinationen, hvilket også vil fortælle om hvilket år. - men synes at huske, at det var 2 filtertrons.
Ja- og så kunne jeg jo se, at det var forstærkeren, der blev spurgt på - og det har jeg ingen ide om. :-(
Vh
Freddy[/quote]

På grund af tykkelsen, er det helt sikkert ikke en double anniversary. Det ligner mere en 60-63 country club med filtertrons

Og ang. amp, vil jeg tro en fender af en slags vil kunne gøre det.

/Søren

Franklin
Himmelhund
Indlæg: 40
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Sad lige og så dagens afsnit of The Julekalender

Indlæg af Franklin »

Jeg kan med næsten 100 % sikkerhed fortælle han bruger en gammel Roland cube 60, har set sådan en bag ved ham flere gange.
Dengang de var husorkester ved jarl friis mikkelsen og Tina kjær, kan ikke huske hvad programet det hed, der var den en eller anden Mesa boogie som stod bag ham.
Ham der Dumble??? er han ved kommunen???

Fredmarantz
Himmelhund
Indlæg: 7
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Re: Sad lige og så dagens afsnit of The Julekalender

Indlæg af Fredmarantz »

[quote="udepost"][quote="Fredmarantz"]Gretsch Double anniversary - sunburst - ca. 1960 - model 6117 er jeg næsten 100% på. Det er helt sikkert en 6117 (Double Anniversary), men jeg er usikker på PU-kombinationen, hvilket også vil fortælle om hvilket år. - men synes at huske, at det var 2 filtertrons.
Ja- og så kunne jeg jo se, at det var forstærkeren, der blev spurgt på - og det har jeg ingen ide om. :-(
Vh
Freddy[/quote]

På grund af tykkelsen, er det helt sikkert ikke en double anniversary. Det ligner mere en 60-63 country club med filtertrons

Og ang. amp, vil jeg tro en fender af en slags vil kunne gøre det.

/Søren[/quote]

Skægt du lige bemærker det - så netop klippet i aften i anden sammenhæng - Der hvor Viggo Sommer spiller for på en slags meget langsom blues . . . og så kunne jeg pludselig udradere min gamle opfattelse og "stensikre" tro på, at det var en double Anniversary. Jeg kunne tydeligt se, at det var det ikke (manglede også den klassiske for D.A. metalplade på headstock'en) - og jeg tænkte, at det nok var en Country Club - det hele passede simpelthen bedre på sådan én. Tak for korrektionen - som jeg er helt enig i.

Vh
Freddy

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen