SD Fury

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

SD Fury

Indlæg af Dannyboy »

Har jo købt mig sådan en YJM Fury bridge pickup og jeg synes godt nok den er fed! Den er lidt mere vintage lydende end en Dimarzio HS3. Dvs lidt mere støj osv, men den lyder til gengæld også bedre. Love it

Andre som har prøvet den og hvad synes i?

Jeg har bestilt en Seymour Duncan SSL-3 til den anden strat, som skulle være lidt mere vintage. Det er så en rigtig singlecoil og ikke en stacked humbucker. Glæder mig til at prøve den også.. Nogen af jer andre der har prøvet den?

Funkis
Still Got The Blues
Indlæg: 356
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: SD Fury

Indlæg af Funkis »

Sådan helt generalt synes jeg faktisk ikke at Seymour duncan er ret vintage lydende - på nær deres antiquity.
SSL-3 er en ganske fin pickup - husker den ikke vintage lydende.
Prøvede fornyligt en Fury - og den kunne jeg faktisk rigtigt godt lide - klart en af de bedre SD pickupper.
Nu studerende uden tilknytning musikbranchen.
Stadig den samme idiot!

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: SD Fury

Indlæg af Sasha »

Jeg synes nu egentlig, at deres SSL-1 er et ret godt bud på en "helt standard Strat-pickup uden pis". Om dét så er vintage-lydende eller ej, skal jeg ikke gøre mig til dommer over. Jeg tror aldrig, det er lykkedes mig at forstå det dér vintagebegreb (i lighed med mange andre ting) helt til bunds...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: SD Fury

Indlæg af Dannyboy »

Jebs, 'vintage' er ved nærmere eftertanke også et forkert udtryk. Det jeg mener er nok mere god-gammel-twang-dirty-blues-strat agtig i stil med mine Custom '69 pickupper som jeg bruger i neck og middle i begge mine strater. Jeg kan bare godt lide når bridgepickuppen er eq'et til at tage lidt bedre mod overdrive (jf min spillestil og mit bands lidt tunge lyd).. Her synes jeg virkelig Fury'en kommer til sin ret. Den lyder altså en del mere levende end HS3'eren omend den støjer lidt mere.

Jeg har stadig ikke modtaget mine to nye SSL3 bridgepickupper. Dem glæder jeg mig meget til at prøve!

EN anden ting - Søren vi testede lige din hjemmebyggede fuzz af i aftes. Indtil nu har jeg nemlig kun brugt den som solo-boost, når jeg skulle HELT op i skyerne. Altså til at vælte hele pisset - Jeg skal love for at det er en vellydende pedal bare sådan direkte mellem strat og super lead! Hold da kæft :) Jeg overvejer helt om den skal hen og ha en mere bærende rolle et andet sted på pedalboardet

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: SD Fury

Indlæg af Sasha »

Det må være det dér vintage, der gør det... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: SD Fury

Indlæg af Dannyboy »

:obscene-drinkingcheers:

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen