RC booster

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: RC booster

Indlæg af Dannyboy »

Haha :)

Ja så er det jo smart at spørge til en RC booster, som nok er noget nær det mest transparante du kan finde i den genre. Den vil jo netop ikke give dig noget særligt, medmindre du be'r den booste så meget så din forstærker får tæsk - og det er jo det du gerne skulle undgå right?

Hvad med at kigge på et Nova System eller noget i den dur?

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: RC booster

Indlæg af Smittefar »

Nova system synes jeg faktisk er en rigtig god ide - det vil give Nikolaj mulighed for at lege med en masse forskellige fede lyde sammen med hans forstærker.
Modded guitars were crap right out of the factory

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: RC booster

Indlæg af Anonym »

Og hvis man smed pengene efter noget med kabinet-emulering, fik man så også noget, der rent faktisk lød fedt ved "stueniveau".

Hvis nogen sidder inde med kombien af en rørforstærker/pedal-setup, der lyder godt ved så lav lydstyrke, som et anstændigt forhold til naboerne fordre, er jeg da lydhør?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: RC booster

Indlæg af Sasha »

Jeg synes faktisk, at jeg har et par stykker. Hjemme på loftskammeret bruger jeg f.eks. oftest en mere eller mindre kopi af en Matchless HC30, der - med lidt "tricks" i tonekontrol-delen - har en "sovekammerindstilling", som jeg synes, lyder fedt. Bevares, det lyder federe, hvis den får lov at strække benene. Men jeg har endnu til gode at høre noget, som jeg syntes, lød bedre, og som reagerer "rigtigt"...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
JGreen
Still Got The Blues
Indlæg: 213
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: RC booster

Indlæg af JGreen »

Med "Småbeskidt forstærker" mener jeg at køre volumen op på den rene kanal til den begynder at vrænge, og så styre lydstyrken på Master volumen derfra.
Anbefaler I at man gør det omvendt?

Stevi, jeg har ikke noget mod mærket. Prøvede bare RC, AC og EP boosterne på den samme forstærker og konstaterede at EP'en lød markant bedre end de andre.
Kan godt være jeg fik fumlet lidt rundt i betegnelserne tidligere og fik kaldt EP'en for Exotic'en, men jeg håber det var til at decifrere. ;)

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: RC booster

Indlæg af Rasmus »

[quote="JGreen"]Med "Småbeskidt forstærker" mener jeg at køre volumen op på den rene kanal til den begynder at vrænge, og så styre lydstyrken på Master volumen derfra.
Anbefaler I at man gør det omvendt?[/quote]

Jeg forestiller mig det ikke er særlig fed forvrængning man får hvis der er skruet meget ned for master.

Jeg ville knalde masteren helt op! Og så skrue op på kanalen!

Men igen... hvis det virker for dig, så virker det. :)

Brugeravatar
JGreen
Still Got The Blues
Indlæg: 213
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: RC booster

Indlæg af JGreen »

Normalt ender begge volume knapper på kl 12 på Sovtek'en når vi er ude og spille. Det passer som regel ganske godt, specielt når den har fået lov at stå og varme lidt op.

Kunne dog være jeg skulle eksperimentere lidt med at køre hårdere på master volumen.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: RC booster

Indlæg af Sasha »

Nu skal man nok være lidt varsom med at tro, at en indstilling, der virker på én forstærker, også gør det på den næste - især hvis det er en helt anden forstærker.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
JGreen
Still Got The Blues
Indlæg: 213
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: RC booster

Indlæg af JGreen »

Heheh, det var også derfor jeg sagde "eksperimentere". ;)

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: RC booster

Indlæg af Rasmus »

[quote="Sasha"]Nu skal man nok være lidt varsom med at tro, at en indstilling, der virker på én forstærker, også gør det på den næste - især hvis det er en helt anden forstærker.[/quote]

Så er det godt jeg ikke skærer alle over en kam i min udtalelse, som starter med det lille ord "jeg". :D

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: RC booster

Indlæg af Sasha »

Nu var det også mest JGreens "overførsel af indstillinger" fra Sovtek til Orange, jeg sigtede mod...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"


Jackie van Hippie
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 453
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: RC booster

Indlæg af Jackie van Hippie »

[quote="Nicolai"][quote="Jackie van Hippie"]

Til trådstarter: Hvad er det præcis du mangler når du bruger din Hydra Boost? Jeg syntes at den EQ ændring man får ved at presse en rørforstærker som din Vox er rigtig fed, så hvorfor ændre på det med en par tonekontroller?[/quote]

Hvis det er mig, du snakker til (OP), har jeg ingen Hydraboost. Kun min TS9. Men min TS9 er en del af min grundlyd, så jeg kunne godt tænke mig noget, der kunne "sparke forstærkeren" yderligere. Det skal nævnes at forstærker står i lejlighed, og derfor kun anvender preamp drive.

Jeg har overvejet endnu en TS, men hvorfor mere af "same flavour as last time"?[/quote]
Ups, syntes jeg bare du skrev tidligere i tråden, men kan se at det var Jacob der skrev det.
"Every so often, man comes up with a correct invention - the wheel was a good idea, wasn't it? To have that round, that was a very good idea." - Jeff Beck

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen