RC booster

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RC booster

Indlæg af Nicolai »

Nogen, der kan fortølle lidt om denne? Den virker sgu som en fed booster, som jeg godt kunne tænke mig at prøve af, men hvor får man den til den bedste pris?

Nogen der har erfaringer med dem? Gode som dårlige?
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3

Brugeravatar
Morten_Lyse
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: RC booster

Indlæg af Morten_Lyse »

Rent teknisk er den baseret på tubescreamer-kredsløbet. Men fremfor endnu "en klon med et par andre komponentværdier og en spraglet.kasse" har Xotic lavet noget, som jeg ikke umiddelbart har set andre lave. Først og fremmest med et aktivt sæt Baxandall tonekontroller.

Fed pedal. En brugt er billigst, men mon ikke de danske butikker, hvor du kan prøve den, kan matche prisen fra Thomann og lign. webbutikker..?

Mvh,
Morten Lyse

Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: RC booster

Indlæg af Nicolai »

Jeg har kiggetr lidt på MXR 401 også, men det lader til, der har været lidt problemer med dennes holdbarhed. Udover pedaler.eu, hvor forhandles der så Xotic i DK?
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Sv: RC booster

Indlæg af Smittefar »

Morten - tænker di ikke på ac booster? Til rent boost har jeg haft stor glæde af min 401 og den holder fint endnu.
Modded guitars were crap right out of the factory

Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: RC booster

Indlæg af Stevi »

Angiveligt skulle der ikke være meget der skiller en RC fra en AC, ihvertfald hvad angår kredsløbet. De skulle endda være bygget på samme pcb, og en konvertering skulle kunne klares på kort tid. Men det ved de elektronikkyndige sikkert meget mere om :-)
See you in heaven if you make the list

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: RC booster

Indlæg af Sasha »

Joh, det er vist rigtigt nok...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: RC booster

Indlæg af Pluto »

[quote="Nicolai"]Jeg har kiggetr lidt på MXR 401 også, men det lader til, der har været lidt problemer med dennes holdbarhed. Udover pedaler.eu, hvor forhandles der så Xotic i DK?[/quote]


pedaler.eu
Sorte strater lyder bare bedst..

Jacob
Gearfreak lærling
Indlæg: 725
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: RC booster

Indlæg af Jacob »

[quote="Nicolai"]Jeg har kiggetr lidt på MXR 401 også, men det lader til, der har været lidt problemer med dennes holdbarhed. Udover pedaler.eu, hvor forhandles der så Xotic i DK?[/quote]

Vil ikke mene at Xotics RC og MXR 401'eren er sammenlignelige overhovedet. RC-boosten er, IMO, meget mere end bare et rent clean-boost, med alle de muligheder den giver.

En af mine kammerater har Mxr'en og har ikke haft nogle problemer med holdbarheden, så IMO skal du gøre op med dig selv om du skal have et helt "rent" løft, eller vil have de ekstra muligheder, der følger med RC-boosteren.

Men hvor vil du have den i kæden? Personligt ville jeg vælge MXR'en hvis det er for at give et "løft" til soloer efter drives, men RC'en hvis den skulle før andre drivepedaler, eller bruges til en mild-gain lyd.. :)

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: RC booster

Indlæg af AnotherDan »

[quote="Pluto"][quote="Nicolai"]Jeg har kiggetr lidt på MXR 401 også, men det lader til, der har været lidt problemer med dennes holdbarhed. Udover pedaler.eu, hvor forhandles der så Xotic i DK?[/quote]


pedaler.eu[/quote]

Hehe :D
Bah

Brugeravatar
Morten_Lyse
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: RC booster

Indlæg af Morten_Lyse »

RC- og AC-booster er ens, bortset fra nogle småting i forhold til hvordan, og hvor meget, diode-klipningen finder sted, samt et lille filter til at "glatte lidt ud" på forvrængningen i AC-booster. BB-preamp er samme kredsløb, hvor vi så igen er endnu tættere på den originale "mængde" af diode-klipning fra tubescreameren.

Forhandler 4Sound ikke Xotic..? Hvis ikke der findes en dansk butik med dem på hylderne, er Thomanns 30-dags pengene tilbage garanti vist vejen frem.

Mvh;
Morten Lyse

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: RC booster

Indlæg af Pluto »

[quote="AnotherDan"][quote="Pluto"][quote="Nicolai"]Jeg har kiggetr lidt på MXR 401 også, men det lader til, der har været lidt problemer med dennes holdbarhed. Udover pedaler.eu, hvor forhandles der så Xotic i DK?[/quote]


pedaler.eu[/quote]

Hehe :D [/quote]


åh det havde jeg ikke lige læst.Men det er sandt :D
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: RC booster

Indlæg af Nicolai »

[quote="Jacob"][quote="Nicolai"]Jeg har kiggetr lidt på MXR 401 også, men det lader til, der har været lidt problemer med dennes holdbarhed. Udover pedaler.eu, hvor forhandles der så Xotic i DK?[/quote]

Vil ikke mene at Xotics RC og MXR 401'eren er sammenlignelige overhovedet. RC-boosten er, IMO, meget mere end bare et rent clean-boost, med alle de muligheder den giver.

En af mine kammerater har Mxr'en og har ikke haft nogle problemer med holdbarheden, så IMO skal du gøre op med dig selv om du skal have et helt "rent" løft, eller vil have de ekstra muligheder, der følger med RC-boosteren.

Men hvor vil du have den i kæden? Personligt ville jeg vælge MXR'en hvis det er for at give et "løft" til soloer efter drives, men RC'en hvis den skulle før andre drivepedaler, eller bruges til en mild-gain lyd.. :) [/quote]

Oprindeligt ville jeg egentligt bare have haft en clean boost. Jeg har ikke et effektloop, så det vil være til at presse preampen.

Tænke bare at det måske kunne være fedt ned RC'ens EQ? Men omvendt, så treble booster den jo ikke- den tilføjer jo bare diskant. Omvendt kan jeg tilføje lidt bas til min lidt lyse Vox

Indttil nu har min grundlyd altid indeholdt Tubescreamerm, så det var bare for at booste dette endnu mere.

Synes at have hørt 401 tilføjer en anelse diskant også? Den skal gerne være min egen tone. Hvis man så DERUDOVER kan "shape lidt", er det bare en bonus. Men hovedsageligt bare clean boost.
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3

Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: RC booster

Indlæg af Nicolai »

[quote="Jacob"][quote="Nicolai"]Jeg har kiggetr lidt på MXR 401 også, men det lader til, der har været lidt problemer med dennes holdbarhed. Udover pedaler.eu, hvor forhandles der så Xotic i DK?[/quote]

Vil ikke mene at Xotics RC og MXR 401'eren er sammenlignelige overhovedet. RC-boosten er, IMO, meget mere end bare et rent clean-boost, med alle de muligheder den giver.

En af mine kammerater har Mxr'en og har ikke haft nogle problemer med holdbarheden, så IMO skal du gøre op med dig selv om du skal have et helt "rent" løft, eller vil have de ekstra muligheder, der følger med RC-boosteren.

Men hvor vil du have den i kæden? Personligt ville jeg vælge MXR'en hvis det er for at give et "løft" til soloer efter drives, men RC'en hvis den skulle før andre drivepedaler, eller bruges til en mild-gain lyd.. :) [/quote]

Oprindeligt ville jeg egentligt bare have haft en clean boost. Jeg har ikke et effektloop, så det vil være til at presse preampen.

Tænke bare at det måske kunne være fedt ned RC'ens EQ? Men omvendt, så treble booster den jo ikke- den tilføjer jo bare diskant. Omvendt kan jeg tilføje lidt bas til min lidt lyse Vox

Indttil nu har min grundlyd altid indeholdt Tubescreamerm, så det var bare for at booste dette endnu mere.

Synes at have hørt 401 tilføjer en anelse diskant også? Den skal gerne være min egen tone. Hvis man så DERUDOVER kan "shape lidt", er det bare en bonus. Men hovedsageligt bare clean boost.
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Sv: RC booster

Indlæg af Smittefar »

Nikolai - kig lidt på mi audio boost n buff - det er et clean boost de første 15 db og derefter tiltagende treble boost de næste 20 db - den er fed at presse en forstærker med.

Glem alt om, denne eller hin booster tilføjer lidt diskant ( jeg kan ikke høre, at 401 skulle gøre det.) Din forstærker ændrer lyd, når du smækker en booster i fjæset på den.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: RC booster

Indlæg af Sasha »

[quote="Nicolai"]Men omvendt, så treble booster den jo ikke- den tilføjer jo bare diskant. [/quote]

Er det ikke to sider af samme sag?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Jacob
Gearfreak lærling
Indlæg: 725
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: RC booster

Indlæg af Jacob »

[quote="Nicolai"][quote="Jacob"][quote="Nicolai"]Jeg har kiggetr lidt på MXR 401 også, men det lader til, der har været lidt problemer med dennes holdbarhed. Udover pedaler.eu, hvor forhandles der så Xotic i DK?[/quote]

Vil ikke mene at Xotics RC og MXR 401'eren er sammenlignelige overhovedet. RC-boosten er, IMO, meget mere end bare et rent clean-boost, med alle de muligheder den giver.

En af mine kammerater har Mxr'en og har ikke haft nogle problemer med holdbarheden, så IMO skal du gøre op med dig selv om du skal have et helt "rent" løft, eller vil have de ekstra muligheder, der følger med RC-boosteren.

Men hvor vil du have den i kæden? Personligt ville jeg vælge MXR'en hvis det er for at give et "løft" til soloer efter drives, men RC'en hvis den skulle før andre drivepedaler, eller bruges til en mild-gain lyd.. :) [/quote]

Oprindeligt ville jeg egentligt bare have haft en clean boost. Jeg har ikke et effektloop, så det vil være til at presse preampen.

Tænke bare at det måske kunne være fedt ned RC'ens EQ? Men omvendt, så treble booster den jo ikke- den tilføjer jo bare diskant. Omvendt kan jeg tilføje lidt bas til min lidt lyse Vox

Indttil nu har min grundlyd altid indeholdt Tubescreamerm, så det var bare for at booste dette endnu mere.

Synes at have hørt 401 tilføjer en anelse diskant også? Den skal gerne være min egen tone. Hvis man så DERUDOVER kan "shape lidt", er det bare en bonus. Men hovedsageligt bare clean boost.[/quote]

Personligt ville jeg foretrække at have mulighederne i RC'ens tonekontroller - muligheden for at skære lidt hér, og tilføje lidt dér, når man booster sin forstærker kan jeg godt lide at have. Min AC-booster bruger jeg til netop det formål, nemlig at booste min main-drive pedal, men hive en smule diskant fra, til solo på bridge-pickuppen. Med min strat booster jeg også bassen en smule, så de dybe strenge, især på neck-pickuppen får den ekstra fylde, som den nogle gange mangler.
De muligheder giver min Hydra Boost mig ikke, da den ligesom 401'eren bare løfter signalet, uden at farve det.

Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: RC booster

Indlæg af Nicolai »

[quote="Sasha"][quote="Nicolai"]Men omvendt, så treble booster den jo ikke- den tilføjer jo bare diskant. [/quote]

Er det ikke to sider af samme sag?[/quote]


Måske. Det var mit indtryk, at en TB UDOVER at booste disse frekvenser er indbygget således, at det er denne del af lyden, der tilføjes drive?

Altå at jo lysere tonerne erm jo mere forvrænges disse af en TB? Giver det mening? Altså min forklaring. Hvor vidt den så stemmer overens med virkeligheden skal jeg ikke kunne sige..
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3

Brugeravatar
JesperB
Still Got The Blues
Indlæg: 201
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: RC booster

Indlæg af JesperB »

jeg er personligt meget glad for min rc booster, som jeg har haft i en 7 år, tror jeg. jeg bruger den dog ikke som boost som sådan, men mild overdrive-agtig..

men er det ikke bare at købe treble booster, rc booster og andre brugt og teste dem? de koster jo ikke alverden og er nemme at komme af med igen..
- Jesper Barrit

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: RC booster

Indlæg af Sasha »

[quote="Nicolai"][quote="Sasha"][quote="Nicolai"]Men omvendt, så treble booster den jo ikke- den tilføjer jo bare diskant. [/quote]

Er det ikke to sider af samme sag?[/quote]


Måske. Det var mit indtryk, at en TB UDOVER at booste disse frekvenser er indbygget således, at det er denne del af lyden, der tilføjes drive?

Altå at jo lysere tonerne erm jo mere forvrænges disse af en TB? Giver det mening? Altså min forklaring. Hvor vidt den så stemmer overens med virkeligheden skal jeg ikke kunne sige..[/quote]

En treblebooster er vel en tingest, som - surprise, surprise - booster diskanten (treble = diskant)..?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: RC booster

Indlæg af AnotherDan »

Jeg har en bb-preamp brugt til salg snart hvis den har interesse, den er som omtalt beslægtet.
Bah

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen