Hvilken guitar er dette ?

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
calavera
Himmelhund
Indlæg: 18
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Hvilken guitar er dette ?

Indlæg af calavera »

Jeg faldt over Aura's optræden her fra DMA :

[youtube]lZ0sGfKloGc[/youtube]

- er der nogen, der kan genkende den akustiske guitar hun står med ? - Jeg bemærker, at det efter hals-tykkelsen at dømme, nærmest er som en spansk guitar, blot med stålstrenge. Jeg savner af og til en fingerspilsguitar hver der VIRKELÌG er plads til fingrene, og denne model ser da ud til at være derhenad....

På forhånd tak,

mos
Still Got The Blues
Indlæg: 246
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Hvilken guitar er dette ?

Indlæg af mos »

Det tror jeg desvære godt du kan glemme, for hvis ikke jeg husker helt forkert, så er det noget med, at den guitar er lavet til Aura af en bekendt for mange år siden, eller noget i den stil:-)

Men der findes da mange andre muligheder:-)
One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you´re into jazz`

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hvilken guitar er dette ?

Indlæg af Sasha »

Jah, eller er det ikke noget med, at det er et arvestykke - ihvertfald noget med "kæreste eje"..?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Hvilken guitar er dette ?

Indlæg af Swampthing »

Hun fortalte om den i et DR2 program, som handlede om danske kunstnere og deres guitarer.


---
I am here: <!-- m --><a class="postlink" href="http://maps.google.com/maps?ll=55.87111 ... .837682</a><!-- m -->

calavera
Himmelhund
Indlæg: 18
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Hvilken guitar er dette ?

Indlæg af calavera »

Ah - thanks ! - det forklarer hvorfor jeg ikke kunne finde modellen nogen steder. Jeg har undersøgt lidt og fundet at Gibson F-25 også er lidt derhenad - laves blot ikke mere :-( - hvis I er stødt på lign. modeller er alle forslag velkomne.

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hvilken guitar er dette ?

Indlæg af Rasmus »

Jeg mener at have hørt navnet Kenneth Brögger i denne sammenhæng, men ellers kan jeg godt spørge min ven Rasmus, som spiller guitar for hende, hvem der har lavet den.

calavera
Himmelhund
Indlæg: 18
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Hvilken guitar er dette ?

Indlæg af calavera »

Hey Rasmus,

Det ku' da være fedt at få slået fast, hvor den egentlig stammer fra ihvertfald.
Har tjekket Kenneth Bröggers hjemmeside, og selvom Aura's guitar ikke lige er vist, så er der lidt spændende video på siden.

Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hvilken guitar er dette ?

Indlæg af Nicolai »

[quote="calavera"]Jeg faldt over Aura's optræden her fra DMA :

[youtube]lZ0sGfKloGc[/youtube]

- er der nogen, der kan genkende den akustiske guitar hun står med ? - Jeg bemærker, at det efter hals-tykkelsen at dømme, nærmest er som en spansk guitar, blot med stålstrenge. Jeg savner af og til en fingerspilsguitar hver der VIRKELÌG er plads til fingrene, og denne model ser da ud til at være derhenad....

På forhånd tak,[/quote]

Jeg kan ikke hjælpe mht. guitaren. Men jeg vil da lige sige, at jeg faktisk synes, det er et "helt respektabelt nummer", hun der spiller. At hendes vokal så lider af mislykket vibrato i en grad, så det skærer i ørene er en anden sag. Studieindspilning er fed, hvilket er meget mere, end man kan sige om hendes "Geronimo"...
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3


calavera
Himmelhund
Indlæg: 18
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Hvilken guitar er dette ?

Indlæg af calavera »

Super - i linksene står også nogle mål/størrelsestyper, jeg kan bruge i min søgning - det kan jeg bruge. TAK !

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen