Hvordan lyder dette?

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brun Sæbe
Johnny B. Goode
Indlæg: 198
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Hvordan lyder dette?

Indlæg af Brun Sæbe »

<!-- m --><a class="postlink" href="><!-- m -->

Test af nyt setup.
<!-- m --><a class="postlink" href="http://soundcloud.com/provinsdrengen">h ... drengen</a><!-- m -->

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hvordan lyder dette?

Indlæg af Swampthing »

Jeg tænkte Satriani liiige med det samme.

Brun Sæbe
Johnny B. Goode
Indlæg: 198
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hvordan lyder dette?

Indlæg af Brun Sæbe »

[quote="Swampthing"]Jeg tænkte Satriani liiige med det samme.[/quote]

Det' da løwn? :geek:
<!-- m --><a class="postlink" href="http://soundcloud.com/provinsdrengen">h ... drengen</a><!-- m -->

Brugeravatar
JGreen
Still Got The Blues
Indlæg: 213
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hvordan lyder dette?

Indlæg af JGreen »

Tænkte mere Eric Johnson, men med anderledes lyd. Lyder ganske fedt. :thumbup:

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hvordan lyder dette?

Indlæg af Swampthing »

[quote="Brun Sæbe"][quote="Swampthing"]Jeg tænkte Satriani liiige med det samme.[/quote]

Det' da løwn? :geek:[/quote]
Siger du jeg lyver ?

Brugeravatar
Lysgaard
Johnny B. Goode
Indlæg: 148
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Hvordan lyder dette?

Indlæg af Lysgaard »

Det lyder lidt som sån en Roland GP8'er fra midt firserne med lidt for meget tysk "schimmer" på - direkte ind i en PC. også måske noget Ibanez.. :D

Lasse H
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 505
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Re: Hvordan lyder dette?

Indlæg af Lasse H »

[quote="JGreen"]Tænkte mere Eric Johnson, men med anderledes lyd.[/quote]

Øhh...? :?

Edit: en glad smiley fordi jeg ikke er ude på ballade :)

Brun Sæbe
Johnny B. Goode
Indlæg: 198
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hvordan lyder dette?

Indlæg af Brun Sæbe »

[quote="Lysgaard"]Det lyder lidt som sån en Roland GP8'er fra midt firserne med lidt for meget tysk "schimmer" på - direkte ind i en PC. også måske noget Ibanez.. :D [/quote]

Hahaha - det er jo skidt. Det var hvad jeg lige har ved hånden, men skal se om jeg kan gøre det bedre. Det er en gammel Ibanez halv-akustisk.
<!-- m --><a class="postlink" href="http://soundcloud.com/provinsdrengen">h ... drengen</a><!-- m -->

Brugeravatar
Lysgaard
Johnny B. Goode
Indlæg: 148
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Hvordan lyder dette?

Indlæg af Lysgaard »

[quote="Brun Sæbe"][quote="Lysgaard"]Det lyder lidt som sån en Roland GP8'er fra midt firserne med lidt for meget tysk "schimmer" på - direkte ind i en PC. også måske noget Ibanez.. :D [/quote]

Hahaha - det er jo skidt. Det var hvad jeg lige har ved hånden, men skal se om jeg kan gøre det bedre. Det er en gammel Ibanez halv-akustisk.[/quote]

Nej det lyder sgu fint - jeg kunne ikke lade være...måske lige lidt for "80'er-hero-sounding" efter min smag.....men godt klaret med det forhåndenværende...

Brugeravatar
JGreen
Still Got The Blues
Indlæg: 213
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hvordan lyder dette?

Indlæg af JGreen »

Ja ok, kan godt se hvorfor min kommentar måske virkede forvirrende. Mente at spillestilen var lidt a'la Eric Johnson, men lyden ikke var (ud over massive mængder delay og rum).

Brun Sæbe
Johnny B. Goode
Indlæg: 198
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hvordan lyder dette?

Indlæg af Brun Sæbe »

<!-- m --><a class="postlink" href="><!-- m -->

Er dette værre eller bedre, lydmæssigt?
<!-- m --><a class="postlink" href="http://soundcloud.com/provinsdrengen">h ... drengen</a><!-- m -->

mos
Still Got The Blues
Indlæg: 246
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Hvordan lyder dette?

Indlæg af mos »

Syntes du det lyder godt? så lyder det godt:-)
Jeg er ret sikker på at rigtig mange, af alle dem vi alle gerne vil sammenlignes med, aldrig nogensinde har tænkt på hvad andre syntes om deres lyd, måske netop derfor er de blevet til noget,det er jo også ret typisk for dem, at man aldrig er i tvivl om hvem det er der spiller når man høre dem, de har skabt deres egen lyd udfra hvad de syntes lød fedt og ikke ud fra hvad andre syntes:-) jeg ved godt det er lidt besværligt og man er nødt til at stole på sine egne øre og smag,men jeg tror desværre det er sådan at tingene hænger sammen:-)
Der findes heldigvis ingen facitliste og det kan både være meget befriende men sandelig også frustrerende, held og lykke med at finde din lyd:-)
One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you´re into jazz`

Brun Sæbe
Johnny B. Goode
Indlæg: 198
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hvordan lyder dette?

Indlæg af Brun Sæbe »

[quote="mos"]Syntes du det lyder godt? så lyder det godt:-)
Jeg er ret sikker på at rigtig mange, af alle dem vi alle gerne vil sammenlignes med, aldrig nogensinde har tænkt på hvad andre syntes om deres lyd, måske netop derfor er de blevet til noget,det er jo også ret typisk for dem, at man aldrig er i tvivl om hvem det er der spiller når man høre dem, de har skabt deres egen lyd udfra hvad de syntes lød fedt og ikke ud fra hvad andre syntes:-) jeg ved godt det er lidt besværligt og man er nødt til at stole på sine egne øre og smag,men jeg tror desværre det er sådan at tingene hænger sammen:-)
Der findes heldigvis ingen facitliste og det kan både være meget befriende men sandelig også frustrerende, held og lykke med at finde din lyd:-)[/quote]

Jeg ved det sgu ikke - jeg er ikke i stand til at skabe et ideelt setup til lydoptagelse, her i min lejlighed - og det var derfor jeg spurgte. Tak for råd, dog.

Har taget det ned igen, der var plads til forbedring.
<!-- m --><a class="postlink" href="http://soundcloud.com/provinsdrengen">h ... drengen</a><!-- m -->

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen