Nogen erfaring med de billigere Gretsch?

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
itsaysvuff
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Nogen erfaring med de billigere Gretsch?

Indlæg af itsaysvuff »

Jeg er blevet lidt varm på en gretsch, men hold kæft hvor koster de japanske meget!

Er der nogen der har prøvet de billigere koreanske? Jeg kigger specielt på Electromatic 5120. Kan det blive en fed spille med få opgraderinger?

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nogen erfaring med de billigere Gretsch?

Indlæg af DarkoPage »

Jeg har købt en Electromatic Baritone af Turtle herindefra, og jeg synes kvaliteten er god i forhold til prisen.

Fint håndværk osv., men jeg synes at PU'erne kunne have godt af lidt mere karakter, så det er nok der jeg ville opgradere.

Nu har jeg kun prøvet den ene, men som sagt, så synes jeg i hvert fald at den er god til prisen.

itsaysvuff
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nogen erfaring med de billigere Gretsch?

Indlæg af itsaysvuff »

Er det den med bigsby? I så fald - holder den stemningen når man rigtig går til den?

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nogen erfaring med de billigere Gretsch?

Indlæg af DarkoPage »

Ja, der er Bigsby på. Den holder stemningen fint, synes jeg. Jeg har ikke haft nogle problemer på kort sigt med Bigsby'en, så det er ikke sådan at den går ud af stemning efter det første tag i vibratoen.

Men nu synes jeg heller ikke at man kan "gå til" en Bigsby, på samme måde som man kan med andre vibratoer. Den kan ikke "dykke" særligt langt, så den er meget "pænere" i lyden, synes jeg. I hvert fald den der sidder på min guitar.

itsaysvuff
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nogen erfaring med de billigere Gretsch?

Indlæg af itsaysvuff »

Nej nej, jeg ved godt det ikke er dive-bombs. Det er den der "wiggly wiggly" lyd :) Men de fleste bigsby-guitarer jeg har prøvet er gået ud af stemning for et godt ord.

Er der nogen der har prøvet en 5120

shm
Johnny B. Goode
Indlæg: 193
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nogen erfaring med de billigere Gretsch?

Indlæg af shm »

Jeg har prøvet det, der er Electromaticseriens 6120. Den jeg har prøvet, er rigtig fed til pengene. Dog er der det elille men, at de pickupper der sidder på den, jo er en en kopi af de klassiske Filtertron. De Lyder sådan set ok, men hvis det er Filtertronlyden man går efter, vil et sæt TV Jones, Classic gøre underværker. Mht. Bigsby, har jeg Spertzler lockingtuners på min egen gretsch, og den stemmer, selv ved de vildeste bombs. Min Gretsch er en dyr, men jeg vil bestemt mene, at en 6120 af electromatic serien, med et sæt TV Jones og et sæt Spertzler, vil komme meget tæt på en "dyr" Gretsch og kan gøres for væsentlig under det halve.

Vh

Søren

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen