rack for dummies - spørgsmål

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
munch_30
Still Got The Blues
Indlæg: 288
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: rack for dummies - spørgsmål

Indlæg af munch_30 »

[quote="Sasha"]hvorfor denne - for mig lidt uforståelige - stræben efter at udrydde pedaler og blot erstatte den med tilsvarende elektronik monteret i en kasse, som er beregnet til rack-montage?

Og nu er en Musicman jo da alt andet lige "den anden vej rundt" - altså transistor-forforstærker og rør-effektforstærker.[/quote]

Hvilke pedaler henviser du til er erstattet Søren ? Dem fra megaracket på HRI ?

At sætte pedaler i racks er jo et valg. I større setups kan man vel sige de er "af vejen" og de sættes så i en looper, så de ikke unødigt "forstyrrer" guitarsignalet.

Mht. hvor man helst vil have rørerne, så vil jeg tillade mig at nævne, at jeg helst vil have dem i preampen, hvis de kun må være et sted :D
Kim

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: rack for dummies - spørgsmål

Indlæg af Sasha »

Nej, nu interesserer "Huge Racks" mig ikke ret meget. Så jeg fiskede egentlig mere for Oles motivation for at skille sig af med sine pedaler.

Og jo, stillet overfor et ultimativt valg, ville såmænd nok også vælge at have rørene i forforstærkeren. Men jeg håber da, at det er et dilemma, som jeg aldrig kommer til at stå i... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
munch_30
Still Got The Blues
Indlæg: 288
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: rack for dummies - spørgsmål

Indlæg af munch_30 »

[quote="Sasha"]Nej, nu interesserer "Huge Racks" mig ikke ret meget. Så jeg fiskede egentlig mere for Oles motivation for at skille sig af med sine pedaler.

Og jo, stillet overfor et ultimativt valg, ville såmænd nok også vælge at have rørene i forforstærkeren. Men jeg håber da, at det er et dilemma, som jeg aldrig kommer til at stå i... :-)[/quote]

På HRI diskuteres i lige så høj grad guitarer, pedaler og amps, Marshall mods and what ever. Jeg finder det derimod super interessant hvad Bruce Egnater, John Suhr, Dave Friedman, Steve Stevens, Peter Thorn osv. skriver på det site. Det er jo smag og behag :D

Der ligger et alent langt diskussionsaspekt omkring at have en bunke pedaler mellem guitar og forforstærker versus andre løsninger. Den diskussion tror jeg bliver liggende til en anden stund fra min side :D
Kim

Jacob
Gearfreak lærling
Indlæg: 725
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: rack for dummies - spørgsmål

Indlæg af Jacob »

[quote="munch_30"]

På HRI diskuteres i lige så høj grad guitarer, pedaler og amps, Marshall mods and what ever. Jeg finder det derimod super interessant hvad Bruce Egnater, John Suhr, Dave Friedman, Steve Stevens, Peter Thorn osv. skriver på det site. Det er jo smag og behag :D

[/quote]

Hørt ! Har godt nok fået meget god og brugbar lærdom og viden om gear og musik gennem det site :)

Brugeravatar
munch_30
Still Got The Blues
Indlæg: 288
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: rack for dummies - spørgsmål

Indlæg af munch_30 »

[quote="Jacob"][quote="munch_30"]

På HRI diskuteres i lige så høj grad guitarer, pedaler og amps, Marshall mods and what ever. Jeg finder det derimod super interessant hvad Bruce Egnater, John Suhr, Dave Friedman, Steve Stevens, Peter Thorn osv. skriver på det site. Det er jo smag og behag :D

[/quote]

Hørt ! Har godt nok fået meget god og brugbar lærdom og viden om gear og musik gennem det site :) [/quote]

:thumbup:

Hvad er dit alias på HRI Jacob ?
Kim

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: rack for dummies - spørgsmål

Indlæg af Sasha »

[quote="munch_30"][quote="Sasha"]Nej, nu interesserer "Huge Racks" mig ikke ret meget. Så jeg fiskede egentlig mere for Oles motivation for at skille sig af med sine pedaler.

Og jo, stillet overfor et ultimativt valg, ville såmænd nok også vælge at have rørene i forforstærkeren. Men jeg håber da, at det er et dilemma, som jeg aldrig kommer til at stå i... :-)[/quote]

På HRI diskuteres i lige så høj grad guitarer, pedaler og amps, Marshall mods and what ever. Jeg finder det derimod super interessant hvad Bruce Egnater, John Suhr, Dave Friedman, Steve Stevens, Peter Thorn osv. skriver på det site. Det er jo smag og behag :D

Der ligger et alent langt diskussionsaspekt omkring at have en bunke pedaler mellem guitar og forforstærker versus andre løsninger. Den diskussion tror jeg bliver liggende til en anden stund fra min side :D [/quote]

Jamen, det er sikkert helt rigtigt. Nu brugte jeg helt bevidst - men måske ikke helt pædagogisk - begrebet "Huge Racks" - altså helt bogstaveligt "store racks". Og selv om jeg nok kun har haft et lille ét af slagsen, kan jeg dog sige, at mine rack-dage definitivt er slut. Så jeg mente såmænd blot, at "store racks interesserer mig ikke synderligt". Og derfor følger jeg altså heller ikke et forum, der har dette som udspring. Det er så muligt, at jeg går glip af alverdens vise sten på dén konto. Men man kan ikke følge med i alt... Hvis andre finder denne "køleskabssnak" superinteressant, skal de selvfølgelig endelig følge med i diskusionen. Min manglende interesse var såmænd ikke vendt specifikt imod det éne eller andet forum - kun racks som sådan!
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
SeniorFisker
Johnny B. Goode
Indlæg: 134
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: rack for dummies - spørgsmål

Indlæg af SeniorFisker »

[quote="Sasha"]hvorfor denne - for mig lidt uforståelige - stræben efter at udrydde pedaler og blot erstatte den med tilsvarende elektronik monteret i en kasse, som er beregnet til rack-montage?

Og nu er en Musicman jo da alt andet lige "den anden vej rundt" - altså transistor-forforstærker og rør-effektforstærker.[/quote]

det har du jo selvfølgelig ret i - og måske forbliver det tankespind :)

Man kunne jo også putte yndlings pedalerne i racket med sådan en loop ting og så
midi styre dem

SeniorFisker

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: rack for dummies - spørgsmål

Indlæg af Sasha »

Jah, det kunne man da. Er vi ude i et forsøg på at minimere "stepdans"..? :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
munch_30
Still Got The Blues
Indlæg: 288
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: rack for dummies - spørgsmål

Indlæg af munch_30 »

[quote="Sasha"][quote="munch_30"][quote="Sasha"]Nej, nu interesserer "Huge Racks" mig ikke ret meget. Så jeg fiskede egentlig mere for Oles motivation for at skille sig af med sine pedaler.

Og jo, stillet overfor et ultimativt valg, ville såmænd nok også vælge at have rørene i forforstærkeren. Men jeg håber da, at det er et dilemma, som jeg aldrig kommer til at stå i... :-)[/quote]

På HRI diskuteres i lige så høj grad guitarer, pedaler og amps, Marshall mods and what ever. Jeg finder det derimod super interessant hvad Bruce Egnater, John Suhr, Dave Friedman, Steve Stevens, Peter Thorn osv. skriver på det site. Det er jo smag og behag :D

Der ligger et alent langt diskussionsaspekt omkring at have en bunke pedaler mellem guitar og forforstærker versus andre løsninger. Den diskussion tror jeg bliver liggende til en anden stund fra min side :D [/quote]

Jamen, det er sikkert helt rigtigt. Nu brugte jeg helt bevidst - men måske ikke helt pædagogisk - begrebet "Huge Racks" - altså helt bogstaveligt "store racks". Og selv om jeg nok kun har haft et lille ét af slagsen, kan jeg dog sige, at mine rack-dage definitivt er slut. Så jeg mente såmænd blot, at "store racks interesserer mig ikke synderligt". Og derfor følger jeg altså heller ikke et forum, der har dette som udspring. Det er så muligt, at jeg går glip af alverdens vise sten på dén konto. Men man kan ikke følge med i alt... Hvis andre finder denne "køleskabssnak" superinteressant, skal de selvfølgelig endelig følge med i diskusionen. Min manglende interesse var såmænd ikke vendt specifikt imod det éne eller andet forum - kun racks som sådan![/quote]

Helt fint - det er jo dit suveræne valg Søren. Derfor tager jeg mig nu alligevel lige friheden til at oplyse andre her om et site, jeg finder særdeles relevant som supplement.

Hvis du f.eks. skriver "Callaham" i søgefeltet på HRI fremkommer 608 hits, "Univibe" 812. Bare et par eksempler på noget, der ikke lige er "køleskabsrelevant". Når det er sagt, så ved vi der er oplyste jo selvf. at ens kunnen på guitaren er proportionalt med størrelsen af ens rack og omvendt proportionalt med mængden af pedaler på gulvet :D :D

Tilbage til G-Force og amps. Hvis du gerne vil videre i "racksporet" Ole, så spørg endelig løs. Der er mig bekendt flere kyndige forumbrugere herinde, der kan byde ind.
Kim

Brugeravatar
munch_30
Still Got The Blues
Indlæg: 288
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: rack for dummies - spørgsmål

Indlæg af munch_30 »

[quote="SeniorFisker"][quote="Sasha"]hvorfor denne - for mig lidt uforståelige - stræben efter at udrydde pedaler og blot erstatte den med tilsvarende elektronik monteret i en kasse, som er beregnet til rack-montage?

Og nu er en Musicman jo da alt andet lige "den anden vej rundt" - altså transistor-forforstærker og rør-effektforstærker.[/quote]

det har du jo selvfølgelig ret i - og måske forbliver det tankespind :)

Man kunne jo også putte yndlings pedalerne i racket med sådan en loop ting og så
midi styre dem

SeniorFisker[/quote]

Here you are Ole (haha): :D

Billede
Kim

Brugeravatar
SeniorFisker
Johnny B. Goode
Indlæg: 134
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: rack for dummies - spørgsmål

Indlæg af SeniorFisker »

[quote="munch_30"][quote="SeniorFisker"][quote="Sasha"]hvorfor denne - for mig lidt uforståelige - stræben efter at udrydde pedaler og blot erstatte den med tilsvarende elektronik monteret i en kasse, som er beregnet til rack-montage?

Og nu er en Musicman jo da alt andet lige "den anden vej rundt" - altså transistor-forforstærker og rør-effektforstærker.[/quote]

det har du jo selvfølgelig ret i - og måske forbliver det tankespind :)

Man kunne jo også putte yndlings pedalerne i racket med sådan en loop ting og så
midi styre dem

SeniorFisker[/quote]

Here you are Ole (haha): :D

Billede[/quote]


tror jeg ville blive total rund forvirret :)

SeniorFisker

Jacob
Gearfreak lærling
Indlæg: 725
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: rack for dummies - spørgsmål

Indlæg af Jacob »

[quote="munch_30"][quote="Jacob"][quote="munch_30"]

På HRI diskuteres i lige så høj grad guitarer, pedaler og amps, Marshall mods and what ever. Jeg finder det derimod super interessant hvad Bruce Egnater, John Suhr, Dave Friedman, Steve Stevens, Peter Thorn osv. skriver på det site. Det er jo smag og behag :D

[/quote]

Hørt ! Har godt nok fået meget god og brugbar lærdom og viden om gear og musik gennem det site :) [/quote]

:thumbup:

Hvad er dit alias på HRI Jacob ?[/quote]

Det er det samme som her: Jacob

Men jeg er sjældent aktiv i skriveriet derinde, jeg kigger som regel bare forbi i løbet af dagen og læser indlæg, der virker spændende :)

Hvad er dit HRI-navn?

Jacob
Gearfreak lærling
Indlæg: 725
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: rack for dummies - spørgsmål

Indlæg af Jacob »

[quote="munch_30"]

Here you are Ole (haha): :D

Billede[/quote]

Lækkert !

En af mine venner har et 12U rack (netop med en G-force og en masse andet spændende i), alt sammen styret af en RS-10'er - det var altså en fornøjelse at låne, da bandet var i studiet her for en måneds tid siden :D

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: rack for dummies - spørgsmål

Indlæg af Sasha »

[quote="munch_30"]
Derfor tager jeg mig nu alligevel lige friheden til at oplyse andre her om et site, jeg finder særdeles relevant som supplement.

[/quote]

Jamen, det er der vel heller ingen, som har opponeret imod?

Nu kender jeg så en anelse til Oles nuværende setup. Og sagt med al respekt, ville "a huge rack" da vist være en helt ny retning, eller tager jeg fejl her, Ole? :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
munch_30
Still Got The Blues
Indlæg: 288
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: rack for dummies - spørgsmål

Indlæg af munch_30 »

[quote="Sasha"][quote="munch_30"]
Derfor tager jeg mig nu alligevel lige friheden til at oplyse andre her om et site, jeg finder særdeles relevant som supplement.

[/quote]

Jamen, det er der vel heller ingen, som har opponeret imod?

Nu kender jeg så en anelse til Oles nuværende setup. Og sagt med al respekt, ville "a huge rack" da vist være en helt ny retning, eller tager jeg fejl her, Ole? :-)[/quote]

Søren din holdning til racks er velkendt, hvorfor det ikke er tvingende nødvendigt, at du bruger kræfter på indlæg omkring racks, som du har forkastet ideen med for 20 år siden, i denne tråd. Der synes tilstrækkeligt kompetente kræfter på banen (i al beskedenhed), så du kan tage en slapper her :D specielt når/hvis temaet samtidigt ligefrem ikke interesserer dig.

Hvem har sat lighedstegn mellem et mini rack og et kæmpe rack ? En 2-3 unit = minikasse (G-Force plus preamp f.eks.) det kan altså ikke betegnes som "huge rack", faktisk ikke en gang for et girlie rack. Effekter skal placeres der, hvor de skal bruges nemli`ved forstærkeren = rack :D :D Ellers ender vi med at intet signal fra den forkølede single coil pick up fra Straten når forstærkeren, når signalet skal gennem en bunke elektronikskrammel på gulvet = pedaler :D :

Billede
Kim

Brugeravatar
munch_30
Still Got The Blues
Indlæg: 288
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: rack for dummies - spørgsmål

Indlæg af munch_30 »

[quote="Jacob"][quote="munch_30"]

Here you are Ole (haha): :D

Billede[/quote]

Lækkert !

En af mine venner har et 12U rack (netop med en G-force og en masse andet spændende i), alt sammen styret af en RS-10'er - det var altså en fornøjelse at låne, da bandet var i studiet her for en måneds tid siden :D [/quote]

Billedet er vist fra Bob Bradshaws (CAE) værksted ..... mener der er en eller to videoer på Youtube, der beskriver gearet .....
Kim

Brugeravatar
munch_30
Still Got The Blues
Indlæg: 288
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: rack for dummies - spørgsmål

Indlæg af munch_30 »

[quote="SeniorFisker"][quote="munch_30"][quote="SeniorFisker"]

det har du jo selvfølgelig ret i - og måske forbliver det tankespind :)

Man kunne jo også putte yndlings pedalerne i racket med sådan en loop ting og så
midi styre dem

SeniorFisker[/quote]

Here you are Ole (haha): :D

Billede[/quote]


tror jeg ville blive total rund forvirret :)

SeniorFisker[/quote]

Det tror jeg faktisk også jeg ville :D
Kim

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: rack for dummies - spørgsmål

Indlæg af Sasha »

Nu synes jeg måske nok, at en enkelt rundenom med Stryhns ville være på sin plads..? Jeg startede sådan set velvilligt med at forsøge at hjælpe Ole med den mest optimale implementering af hans G-Force i hans nuværende setup, hvilket vel sådan set er/var trådens emne. Det var ikke mig, der begyndte at køre derudad med snak om linemixere, Huge Rack-fora og f.... samt tilhørende p-stok. I dén forbindelse tillod jeg mig så at komme med dén høflige og oprigtigt interesserede forespørgsel (til Ole) om, hvad det var, der havde fået ham på den idé, at han skulle droppe sine pedaler til fordel for rack-monteret grej. Idet du så begynder at snakke om "Huge Racks Inc." og slige sager, forklarer jeg så, at det ikke er et forum, som jeg frekventerer, da jeg ikke selv er den store rack-mand. Hvis dette har pisset dig voldsomt af, må du da meget undskylde! Jeg skal hermed trække mig fra videre deltagelse i denne tråd, da jeg åbenbart ikke besidder de rette kompetencer og interesser til at deltage på et lødigt grundlag.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
munch_30
Still Got The Blues
Indlæg: 288
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: rack for dummies - spørgsmål

Indlæg af munch_30 »

[quote="Jacob"]
Lækkert !

En af mine venner har et 12U rack (netop med en G-force og en masse andet spændende i), alt sammen styret af en RS-10'er - det var altså en fornøjelse at låne, da bandet var i studiet her for en måneds tid siden :D [/quote]

:thumbup: Mit "kunstnernavn" på HRI er munch_30
Kim

Brugeravatar
munch_30
Still Got The Blues
Indlæg: 288
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: rack for dummies - spørgsmål

Indlæg af munch_30 »

[quote="Sasha"]Nu synes jeg måske nok, at en enkelt rundenom med Stryhns ville være på sin plads..? Jeg startede sådan set velvilligt med at forsøge at hjælpe Ole med den mest optimale implementering af hans G-Force i hans nuværende setup, hvilket vel sådan set er/var trådens emne. Det var ikke mig, der begyndte at køre derudad med snak om linemixere, Huge Rack-fora og f.... samt tilhørende p-stok. I dén forbindelse tillod jeg mig så at komme med dén høflige og oprigtigt interesserede forespørgsel (til Ole) om, hvad det var, der havde fået ham på den idé, at han skulle droppe sine pedaler til fordel for rack-monteret grej. Idet du så begynder at snakke om "Huge Racks Inc." og slige sager, forklarer jeg så, at det ikke er et forum, som jeg frekventerer, da jeg ikke selv er den store rack-mand. Hvis dette har pisset dig voldsomt af, må du da meget undskylde! Jeg skal hermed trække mig fra videre deltagelse i denne tråd, da jeg åbenbart ikke besidder de rette kompetencer og interesser til at deltage på et lødigt grundlag.[/quote]

Bare fordi der er lidt begreber på banen, der synes lidt fremadskuende, behøves du jo ikke fare i flint. Hvem ved måske kunne du lære lidt :D

Tsk tsk ................over and out. I`m off :D

Jeg snupper mig sku`en mad i køleskabet :D
Kim

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen