rack for dummies - spørgsmål

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
JesperB
Still Got The Blues
Indlæg: 201
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: rack for dummies - spørgsmål

Indlæg af JesperB »

[quote="munch_30"]Jeg tilhører dem, der gerne vil have guitar direkte i forstærker og så placere effekter som chorus, delay og rumklang efter preamp. Jeg går ud fra, at du medgiver at et line signal (ca. 0db) er noget "stærkere" signal at arbejde med. At der er klanglige aspekter, som man ønsker at opnå med alle mulige pedaler foran amp har jeg fuld respekt for. Sagerne kan jo kombineres (se på Jespers gear) klasseeksempel.[/quote]

Jeg foretrækker personligt at have tids-baserede effekter (primært reverb og delay) post-preamp, så de ikke bliver smadret af preamp-gain (hvilket mange dog godt kan lide).
Alle andre effekter (primært gain-ændrende effekter), smider jeg før preampen, dvs compressor, boost, gain, tremolo, vibe, octavia, etc. Min SCH1 er dog en undtagelse, da det jo er en chorus, men den lyder bare godt foran en forstærker (dvs den lyder faktisk rimelig dårligt som almindelig chorus og støjer også).

Og her er nogle af mine argumenter imod alt-efter-preamp-i-effekt-maskiner:

1) Det er sværere at instant access'e effekter pænt ind/ud, hvis alle effekter bor i samme midi-styrede kasse med algoritmer og halløj. Jeg kan godt li' at have enkelte simple effekter i selvstændige kasser, så hver effekt kan få deres eget loop og man kan styre dem pænt.

2) Det er sgu fedt at kunne hive en pedalskuffe ud og lige tweaker et par settings hurtigt, istedet for at skulle ind i 10 menuer på en effekt-maskine.

3) Mange effekter lyder bare bedre foran en forstærker.

Men det er selvfølgelig meget nemmere at have alle sine effekter samlet i én maskine.

Mvh Jesper
- Jesper Barrit

Brugeravatar
munch_30
Still Got The Blues
Indlæg: 288
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: rack for dummies - spørgsmål

Indlæg af munch_30 »

[quote="JesperB"][quote="munch_30"]Jeg tilhører dem, der gerne vil have guitar direkte i forstærker og så placere effekter som chorus, delay og rumklang efter preamp. Jeg går ud fra, at du medgiver at et line signal (ca. 0db) er noget "stærkere" signal at arbejde med. At der er klanglige aspekter, som man ønsker at opnå med alle mulige pedaler foran amp har jeg fuld respekt for. Sagerne kan jo kombineres (se på Jespers gear) klasseeksempel.[/quote]

Jeg foretrækker personligt at have tids-baserede effekter (primært reverb og delay) post-preamp, så de ikke bliver smadret af preamp-gain (hvilket mange dog godt kan lide).
Alle andre effekter (primært gain-ændrende effekter), smider jeg før preampen, dvs compressor, boost, gain, tremolo, vibe, octavia, etc. Min SCH1 er dog en undtagelse, da det jo er en chorus, men den lyder bare godt foran en forstærker (dvs den lyder faktisk rimelig dårligt som almindelig chorus og støjer også).

Og her er nogle af mine argumenter imod alt-efter-preamp-i-effekt-maskiner:

1) Det er sværere at instant access'e effekter pænt ind/ud, hvis alle effekter bor i samme midi-styrede kasse med algoritmer og halløj. Jeg kan godt li' at have enkelte simple effekter i selvstændige kasser, så hver effekt kan få deres eget loop og man kan styre dem pænt.

2) Det er sgu fedt at kunne hive en pedalskuffe ud og lige tweaker et par settings hurtigt, istedet for at skulle ind i 10 menuer på en effekt-maskine.

3) Mange effekter lyder bare bedre foran en forstærker.

Men det er selvfølgelig meget nemmere at have alle sine effekter samlet i én maskine.

Mvh Jesper[/quote]

Hej Jesper. Dette er jo ved at udvikle sig til en tråd med kød på :D

Super gode subjektive argumenter - tak for dem.

Her et par subjektive kommentarer - jeg har som tidligere skrevet fuld forståelse for alles lydidealer og ideer - ikke mindst dine Jesper.

Ad 1) Man kan selvf. forestille sig flere dedikerede maskiner eller en/få med "enorm" processorkraft. Så blive CC/IA-funktionerne mere "smidige". Ud fra dit synspunkt med "bedre styret" indgår en looper selvf. Et bud på tre maskiner der "billigt" dækker en bred palette af effektområder ret godt for de fleste: En TC G Sharp, en TC G Major II og en Lexicon MPX-1 = 3 unit og ret lave vægt ! G Sharp og G Major vejer meget lidt.

Ad 2) Hvis man er "pedalmand" kan jeg til fulde følge dit rationale. Bruger man derimod pedaler mere sporadisk bortfalder det rationale for mig. Jeg vender mig om og drejer på min preamp (gain, tone, level eller andet). For lidt eller for meget effekt på min line mixer, indbyrdes effektforhold justerer jeg på output af hver maskine. Ligesom at rode i pedaler bare i en rackmaskine. Klart at skal der editeres mere i lydene, så er pedaler at foretrække. Vil du, hvis det ikke er bøvlet, poste et flash af dit pedalrack - bare lige for at uforstående kan begribe "omfanget" af pedaler i skuffer, buffere, strømforsyninger, looper, kabler med mere. Det er stjerne proff. lavet dit "gamle" setup og giver os en ide om hvad "The Full Monty" is all about i relation til "pedaler i skuffer" :D

Ad 3) Som du skriver lyder mange effekter godt foran preamp. Du har dog valgt at placere nogle af dem efter - ligesom jeg vist har plæderet for nogle gange i denne tråd :D

Arion SCH-1 er vist et kapitel for sig. Landau har også haft lidt betydning her -once again :D
Kim

Brugeravatar
JesperB
Still Got The Blues
Indlæg: 201
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: rack for dummies - spørgsmål

Indlæg af JesperB »

1) Helt sikkert, også derfor jeg har en Eclipse og en G-Major 2 i mit rack setup. Det bliver bare hurtigt rimeligt stort og dyrt, hvis man vil have IA og spillover på alle effekter. Eclipse har fx ikke spillover.

2) Jeg er ikke pedalmand (dvs alt før preamp). Mit nye pedalboard er jo nærmest et rack monteret horisontalt, dvs med de sædvanlige rack-komponenter, bare i en mindre horisontal pakke.

Billede

Billede
- Jesper Barrit

Brugeravatar
munch_30
Still Got The Blues
Indlæg: 288
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: rack for dummies - spørgsmål

Indlæg af munch_30 »

[quote="JesperB"]1) Helt sikkert, også derfor jeg har en Eclipse og en G-Major 2 i mit rack setup. Det bliver bare hurtigt rimeligt stort og dyrt, hvis man vil have IA og spillover på alle effekter. Eclipse har fx ikke spillover.

2) Jeg er ikke pedalmand (dvs alt før preamp). Mit nye pedalboard er jo nærmest et rack monteret horisontalt, dvs med de sædvanlige rack-komponenter, bare i en mindre horisontal pakke.

Billede

Billede[/quote]

:thumbup:

1) lidt sjovt at en G Sharp til 600 kroner brugt har spillover (i en vis form). Der er selvf. også lige en lidt kraftigere motor (processor) i Eclipse, der brager derudaf, når der skiftes gear (preset).

2) :thumbup:
Kim

rxes
Himmelhund
Indlæg: 10
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: rack for dummies - spørgsmål

Indlæg af rxes »

[quote="munch_30"][quote="Sasha"]Nu synes jeg måske nok, at en enkelt rundenom med Stryhns ville være på sin plads..? Jeg startede sådan set velvilligt med at forsøge at hjælpe Ole med den mest optimale implementering af hans G-Force i hans nuværende setup, hvilket vel sådan set er/var trådens emne. Det var ikke mig, der begyndte at køre derudad med snak om linemixere, Huge Rack-fora og f.... samt tilhørende p-stok. I dén forbindelse tillod jeg mig så at komme med dén høflige og oprigtigt interesserede forespørgsel (til Ole) om, hvad det var, der havde fået ham på den idé, at han skulle droppe sine pedaler til fordel for rack-monteret grej. Idet du så begynder at snakke om "Huge Racks Inc." og slige sager, forklarer jeg så, at det ikke er et forum, som jeg frekventerer, da jeg ikke selv er den store rack-mand. Hvis dette har pisset dig voldsomt af, må du da meget undskylde! Jeg skal hermed trække mig fra videre deltagelse i denne tråd, da jeg åbenbart ikke besidder de rette kompetencer og interesser til at deltage på et lødigt grundlag.[/quote]

Bare fordi der er lidt begreber på banen, der synes lidt fremadskuende, behøves du jo ikke fare i flint. Hvem ved måske kunne du lære lidt :D

Tsk tsk ................over and out. I`m off :D

Jeg snupper mig sku`en mad i køleskabet :D [/quote]


Ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha Kim du er et pragtfuldt menneske :clap:

Brugeravatar
JesperB
Still Got The Blues
Indlæg: 201
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: rack for dummies - spørgsmål

Indlæg af JesperB »

[quote="munch_30"]lidt sjovt at en G Sharp til 600 kroner brugt har spillover (i en vis form). Der er selvf. også lige en lidt kraftigere motor (processor) i Eclipse, der brager derudaf, når der skiftes gear (preset).[/quote]

Forklaringen er egentlig logisk nok.

Eclipse er engine-baseret, dvs ved hvert preset-skift, loades en algoritme ind i hver engine (Eclipse har to), som så optager al cpu-kraft i hver engine. Hvis den skulle have rigtig spillover, skulle der jo være 2 engines mere.

Den har dog crossfade, som tillader at crossfade mellem to presets, dog virker det kun hvis man kan bruger én engine ad gangen (hvilket hænger sammen med det jeg beskrev ovenover).

På G-Force/G-Major/AxeFX/etc er alle effekter tilgængelige altid, dvs der skal ikke skiftes algoritmer i nogen engine løbende, så tilstanden af effekterne bliver blot opdateret ved preset-skift og dette tillader spillover.
- Jesper Barrit

rxes
Himmelhund
Indlæg: 10
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: rack for dummies - spørgsmål

Indlæg af rxes »

Jeg vil også gerne dele min erfaring herinde med billeder osv, men er først sikker i min sag hvad det bliver efter torsdag, så der smider jeg billeder osv op.
Men kort fortalt er jeg blevet så træt af, da jeg som både sanger og guitarist, skal nå at synge et vers færdigt og derefter skynde mig at aktivere flere knapper på brættet, så soloen også kan komme :D
Så nu har jeg af Kim(Munch_30) lånt en rack-baseret looper, Rp93 hedder den vidst, og også lånt et Moen gec438 som er en gulvbaseret looper, hvor man bare smider sine pedaler i og fortæller den hvilke der skal tændes på hvad tidspunkt, ligesom den i racket, den i rackform er også smart fordi man kan nøjes med den, og ja, måske en G-Sharp G-minor osv, og så bare smide et midiboard foran sig og vupti, så er flightcasen gemt væk og du står der bare med et lille midibord, eneste minus jeg kan se indtil videre er at jeg så alligevel skal ha støm derud til tuner, samt jack-kabler osv, det har jeg ikke helt fattet hvordan man gør endnu :(
Men mere følger i weekenden :)
Og skal lige tilføje at jeg førhen også havde et semi stort rack, men har de sidste år bare spillet med pedaler, og ville ikke kunne undvære min Tubescreamer og Mudhoney selv, så de skal altså med BASTA(med mindre der er en der finder mig en rack dims der kan lyde som en god gammel ts808.

Brugeravatar
munch_30
Still Got The Blues
Indlæg: 288
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: rack for dummies - spørgsmål

Indlæg af munch_30 »

[quote="JesperB"][quote="munch_30"]lidt sjovt at en G Sharp til 600 kroner brugt har spillover (i en vis form). Der er selvf. også lige en lidt kraftigere motor (processor) i Eclipse, der brager derudaf, når der skiftes gear (preset).[/quote]

Forklaringen er egentlig logisk nok.

Eclipse er engine-baseret, dvs ved hvert preset-skift, loades en algoritme ind i hver engine (Eclipse har to), som så optager al cpu-kraft i hver engine. Hvis den skulle have rigtig spillover, skulle der jo være 2 engines mere.

Den har dog crossfade, som tillader at crossfade mellem to presets, dog virker det kun hvis man kan bruger én engine ad gangen (hvilket hænger sammen med det jeg beskrev ovenover).

På G-Force/G-Major/AxeFX/etc er alle effekter tilgængelige altid, dvs der skal ikke skiftes algoritmer i nogen engine løbende, så tilstanden af effekterne bliver blot opdateret ved preset-skift og dette tillader spillover.[/quote]

Hej Jesper. Tak for den fine teoretiske forklaring. Spændende for mig at høre om.

Min henvisning til G Sharp og spillover var nu også anskuet set ud fra et "primitivt" synspunkt i økonomisk forstand (De to maskiner tåler selvf. ikke sammenligning kvalitetsmæssigt). At Eclipse`en har fantastisk lyd og muligheder overskygger jo en sådan "teknikalitet" som spillover.

G Major 2 bliver en maskine, jeg meget gerne vil teste lidt i fremtiden :D
Kim

Brugeravatar
munch_30
Still Got The Blues
Indlæg: 288
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: rack for dummies - spørgsmål

Indlæg af munch_30 »

[quote="rxes"]Jeg vil også gerne dele min erfaring herinde med billeder osv, men er først sikker i min sag hvad det bliver efter torsdag, så der smider jeg billeder osv op.
Men kort fortalt er jeg blevet så træt af, da jeg som både sanger og guitarist, skal nå at synge et vers færdigt og derefter skynde mig at aktivere flere knapper på brættet, så soloen også kan komme :D
Så nu har jeg af Kim(Munch_30) lånt en rack-baseret looper, Rp93 hedder den vidst, og også lånt et Moen gec438 som er en gulvbaseret looper, hvor man bare smider sine pedaler i og fortæller den hvilke der skal tændes på hvad tidspunkt, ligesom den i racket, den i rackform er også smart fordi man kan nøjes med den, og ja, måske en G-Sharp G-minor osv, og så bare smide et midiboard foran sig og vupti, så er flightcasen gemt væk og du står der bare med et lille midibord, eneste minus jeg kan se indtil videre er at jeg så alligevel skal ha støm derud til tuner, samt jack-kabler osv, det har jeg ikke helt fattet hvordan man gør endnu :(
Men mere følger i weekenden :)
Og skal lige tilføje at jeg førhen også havde et semi stort rack, men har de sidste år bare spillet med pedaler, og ville ikke kunne undvære min Tubescreamer og Mudhoney selv, så de skal altså med BASTA(med mindre der er en der finder mig en rack dims der kan lyde som en god gammel ts808.[/quote]

Hej Perle.

Super at høre om din proces vedrørende temaet. Vi glæder os til, at se hvad du finder frem til.

Omkring det med strøm osv. Er det strøm til board, strøm til tuner og signal til tuner du taler om her ? - eller mere end det ? Der er flere løsninger på det tror jeg.
Kim

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: rack for dummies - spørgsmål

Indlæg af Sasha »

[quote="rxes"]Jeg vil også gerne dele min erfaring herinde med billeder osv, men er først sikker i min sag hvad det bliver efter torsdag, så der smider jeg billeder osv op.
Men kort fortalt er jeg blevet så træt af, da jeg som både sanger og guitarist, skal nå at synge et vers færdigt og derefter skynde mig at aktivere flere knapper på brættet, så soloen også kan komme :D
Så nu har jeg af Kim(Munch_30) lånt en rack-baseret looper, Rp93 hedder den vidst, og også lånt et Moen gec438 som er en gulvbaseret looper, hvor man bare smider sine pedaler i og fortæller den hvilke der skal tændes på hvad tidspunkt, ligesom den i racket, den i rackform er også smart fordi man kan nøjes med den, og ja, måske en G-Sharp G-minor osv, og så bare smide et midiboard foran sig og vupti, så er flightcasen gemt væk og du står der bare med et lille midibord, eneste minus jeg kan se indtil videre er at jeg så alligevel skal ha støm derud til tuner, samt jack-kabler osv, det har jeg ikke helt fattet hvordan man gør endnu :(
Men mere følger i weekenden :)
[/quote]

Vi følger udviklingen med tilbageholdt åndedræt. Så må vi så håbe, at Ole (trådstarter) kan bruge det til noget...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
munch_30
Still Got The Blues
Indlæg: 288
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: rack for dummies - spørgsmål

Indlæg af munch_30 »

[quote="Sasha"][quote="rxes"]Jeg vil også gerne dele min erfaring herinde med billeder osv, men er først sikker i min sag hvad det bliver efter torsdag, så der smider jeg billeder osv op.
Men kort fortalt er jeg blevet så træt af, da jeg som både sanger og guitarist, skal nå at synge et vers færdigt og derefter skynde mig at aktivere flere knapper på brættet, så soloen også kan komme :D
Så nu har jeg af Kim(Munch_30) lånt en rack-baseret looper, Rp93 hedder den vidst, og også lånt et Moen gec438 som er en gulvbaseret looper, hvor man bare smider sine pedaler i og fortæller den hvilke der skal tændes på hvad tidspunkt, ligesom den i racket, den i rackform er også smart fordi man kan nøjes med den, og ja, måske en G-Sharp G-minor osv, og så bare smide et midiboard foran sig og vupti, så er flightcasen gemt væk og du står der bare med et lille midibord, eneste minus jeg kan se indtil videre er at jeg så alligevel skal ha støm derud til tuner, samt jack-kabler osv, det har jeg ikke helt fattet hvordan man gør endnu :(
Men mere følger i weekenden :)
[/quote]

Vi følger udviklingen med tilbageholdt åndedræt. Så må vi så håbe, at Ole (trådstarter) kan bruge det til noget...[/quote]

Er du der endnu Søren ? :D

Så vidt jeg kan se i retroperspektiv, så har du ikke kastet synderligt meget positivt og konstruktivt af dig, der kunne bruges til så meget i denne tråd. Mere sådan de sædvanlige småsure opstød og egne forforståelser og dagsordner. Ole har for mig at se fået fiflet rundt med nogle prøvesetups, der har bidraget til forståelse og afprøvning af flere relevante gearaspekter (også for andre læsere). Så en eller anden proces synes der at have været foregået i kontekst til overskriften "Rack for dummies". Tadaaaaa... Der er sør`me også flere brugere der roder med samme "problematik", men det skal vi da ikke se eller høre om eller?? Hvor vil du hen med dit tilbageholdte åndedræt ? Til en no limit dykkerkonkurrence eller ?

Hvad er du så tøsefornærmet over, siden du skal være talsmand for alt og alle ? Lad da sagerne og argumenterne komme alle for øje uden alt det der smagsdommeri.

Jeg skal da ellers lige love for, at der har været en del læsere til denne tråd, så nogen har i hvert fald læst noget. Jeg skulle måske have stoppet for længst, men så ville du jo bare få lukket endnu en tråd. Det skete så ikke lige denne gang :violin:

Jeg skal undlade at blande mig unødigt mere - du Søren kan jo fyre den af med din store iver for området og berige os endnu en gang med dine erfaringer.
Kim

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: rack for dummies - spørgsmål

Indlæg af Sasha »

Jeg er skam hverken tøsefornærmet eller forsøger at gøre mig til talsmand for nogen andre end mig selv - endsige forsøger at lukke hverken denne eller andre tråde. Det er rene postulater fra din side.

Jeg synes da f.eks. at det er meget relevant at lufte synspunktet "Jeg har valgt rack/midi-løsningen, da jeg gerne vil undgå stepdansen med pedaler". Men ifølge min mening behøver afsenderen - som jo da ikke udelader at gøre sig en anelse morsom tidligere i tråden - såmænd ikke at få stress over at skulle fremskaffe fotografisk dokumentation af sit rack. Jeg vil faktisk langt hellere høre nogle saglige argumenter for, hvorfor hver enkelt bestanddel er udvalgt. Men det er kun MIT synspunkt. Ikke nogen som helst andres, som du påstår, at jeg skulle gøre mig til talsmand for.

Og jeg skal såmænd gerne dele mine erfaringer i dét omfang, at jeg har nogle...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Lasse H
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 505
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Re: rack for dummies - spørgsmål

Indlæg af Lasse H »

[quote="Sasha"][quote="rxes"]Jeg vil også gerne dele min erfaring herinde med billeder osv, men er først sikker i min sag hvad det bliver efter torsdag, så der smider jeg billeder osv op.
Men kort fortalt er jeg blevet så træt af, da jeg som både sanger og guitarist, skal nå at synge et vers færdigt og derefter skynde mig at aktivere flere knapper på brættet, så soloen også kan komme :D
Så nu har jeg af Kim(Munch_30) lånt en rack-baseret looper, Rp93 hedder den vidst, og også lånt et Moen gec438 som er en gulvbaseret looper, hvor man bare smider sine pedaler i og fortæller den hvilke der skal tændes på hvad tidspunkt, ligesom den i racket, den i rackform er også smart fordi man kan nøjes med den, og ja, måske en G-Sharp G-minor osv, og så bare smide et midiboard foran sig og vupti, så er flightcasen gemt væk og du står der bare med et lille midibord, eneste minus jeg kan se indtil videre er at jeg så alligevel skal ha støm derud til tuner, samt jack-kabler osv, det har jeg ikke helt fattet hvordan man gør endnu :(
Men mere følger i weekenden :)
[/quote]

Vi følger udviklingen med tilbageholdt åndedræt. Så må vi så håbe, at Ole (trådstarter) kan bruge det til noget...[/quote]

Du er klar over, at det først er i weekenden, at der sker yderligere udvikling. Det er altså lang tid at holde vejret. Men bevares, du skal selvfølgelig have lov at gå og holde vejret, som du har lyst til. Ingen smagsdommeri herfra :D

Brugeravatar
munch_30
Still Got The Blues
Indlæg: 288
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: rack for dummies - spørgsmål

Indlæg af munch_30 »

[quote="Sasha"]Jeg er skam hverken tøsefornærmet eller forsøger at gøre mig til talsmand for nogen andre end mig selv - endsige forsøger at lukke hverken denne eller andre tråde. Det er rene postulater fra din side.

Jeg synes da f.eks. at det er meget relevant at lufte synspunktet "Jeg har valgt rack/midi-løsningen, da jeg gerne vil undgå stepdansen med pedaler". Men ifølge min mening behøver afsenderen - som jo da ikke udelader at gøre sig en anelse morsom tidligere i tråden - såmænd ikke at få stress over at skulle fremskaffe fotografisk dokumentation af sit rack. Jeg vil faktisk langt hellere høre nogle saglige argumenter for, hvorfor hver enkelt bestanddel er udvalgt. Men det er kun MIT synspunkt. Ikke nogen som helst andres, som du påstår, at jeg skulle gøre mig til talsmand for.

Og jeg skal såmænd gerne dele mine erfaringer i dét omfang, at jeg har nogle...[/quote]

Super, så er det jo på plads :D

I tråd med temaet er der lige kommet en pakke ind ad døren i dette sekund. And guess what - to aluminiumskasser til at lave rack interface af :D .

Billede
Det ender sku med at jeg får et pedalbrædt i stedet :D

Så la`da vær ´ :think:
Kim

Brugeravatar
munch_30
Still Got The Blues
Indlæg: 288
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: rack for dummies - spørgsmål

Indlæg af munch_30 »

[quote="Lasse H"][quote="Sasha"][quote="rxes"]Jeg vil også gerne dele min erfaring herinde med billeder osv, men er først sikker i min sag hvad det bliver efter torsdag, så der smider jeg billeder osv op.
Men kort fortalt er jeg blevet så træt af, da jeg som både sanger og guitarist, skal nå at synge et vers færdigt og derefter skynde mig at aktivere flere knapper på brættet, så soloen også kan komme :D
Så nu har jeg af Kim(Munch_30) lånt en rack-baseret looper, Rp93 hedder den vidst, og også lånt et Moen gec438 som er en gulvbaseret looper, hvor man bare smider sine pedaler i og fortæller den hvilke der skal tændes på hvad tidspunkt, ligesom den i racket, den i rackform er også smart fordi man kan nøjes med den, og ja, måske en G-Sharp G-minor osv, og så bare smide et midiboard foran sig og vupti, så er flightcasen gemt væk og du står der bare med et lille midibord, eneste minus jeg kan se indtil videre er at jeg så alligevel skal ha støm derud til tuner, samt jack-kabler osv, det har jeg ikke helt fattet hvordan man gør endnu :(
Men mere følger i weekenden :)
[/quote]

Vi følger udviklingen med tilbageholdt åndedræt. Så må vi så håbe, at Ole (trådstarter) kan bruge det til noget...[/quote]

Du er klar over, at det først er i weekenden, at der sker yderligere udvikling. Det er altså lang tid at holde vejret. Men bevares, du skal selvfølgelig have lov at gå og holde vejret, som du har lyst til. Ingen smagsdommeri herfra :D [/quote]

:thumbup: :D
Kim

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: rack for dummies - spørgsmål

Indlæg af Sasha »

Så meget desto federe bliver det, når de afgørende fotos af et - forhåbentlig til den tid - sammenstykket rack rammer skærmen...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Lasse H
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 505
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Re: rack for dummies - spørgsmål

Indlæg af Lasse H »

[quote="Sasha"]Så meget desto federe bliver det, når de afgørende fotos af et - forhåbentlig til den tid - sammenstykket rack rammer skærmen...[/quote]

Haha!
Ja, Søren, man kan ikke ligefrem anklage dig for at underspille din sarkasme :)

Og inden jeg nu får viklet mig for langt ind i onlineforumets så evigt nærværende evne til at skabe misforståelser, så får jeg lige lyst til at gøre sådan her

:D :) ;) :lol: :P :angel: :thumbup: :wave:

Brugeravatar
munch_30
Still Got The Blues
Indlæg: 288
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: rack for dummies - spørgsmål

Indlæg af munch_30 »

[quote="Sasha"]Så meget desto federe bliver det, når de afgørende fotos af et - forhåbentlig til den tid - sammenstykket rack rammer skærmen...[/quote]

Sarkasme eller ej så skal du da ikke holdes hen i åndeløs spænding Søren. her er byggestenene af mine sager. Kommer ca. til at være sådan - dog lige det med interface og sådan, så spiller det. Masser af CAA-kabinetter i alle størrelser giver fleksibiliteten (112, 212 og 412 gange to). Stereo selvf. alt andet er jo pjat :D .

Billede
Billede
Billede

Søren med dine evner som professionel fotograf, hvornår ser vi så noget at dit gear ? kunne være fedt at se gode billeder af det vi taler om. Lydklips om muligt ligeså ?
Kim

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: rack for dummies - spørgsmål

Indlæg af Sasha »

Fedest!

Jeg ville gerne give dig nogle lydklips. Men jeg har ikke "the proper facilities to take you all as prisoners". Du skal dog være velkommen til at kigge forbi for en demonstration.

Og ud fra synspunktet om, at fotografere guitarudstyr set fra et informativt synspunkt giver cirka lige så meget mening som at danse til et maleri, passer jeg - som så ofte før - på denne invitation. Men helt ærligt, Kim: Ved du ikke også godt, hvordan en Stratocaster og en Marshall ser ud?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

rxes
Himmelhund
Indlæg: 10
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: rack for dummies - spørgsmål

Indlæg af rxes »

[quote="Lasse H"][quote="Sasha"][quote="rxes"]Jeg vil også gerne dele min erfaring herinde med billeder osv, men er først sikker i min sag hvad det bliver efter torsdag, så der smider jeg billeder osv op.
Men kort fortalt er jeg blevet så træt af, da jeg som både sanger og guitarist, skal nå at synge et vers færdigt og derefter skynde mig at aktivere flere knapper på brættet, så soloen også kan komme :D
Så nu har jeg af Kim(Munch_30) lånt en rack-baseret looper, Rp93 hedder den vidst, og også lånt et Moen gec438 som er en gulvbaseret looper, hvor man bare smider sine pedaler i og fortæller den hvilke der skal tændes på hvad tidspunkt, ligesom den i racket, den i rackform er også smart fordi man kan nøjes med den, og ja, måske en G-Sharp G-minor osv, og så bare smide et midiboard foran sig og vupti, så er flightcasen gemt væk og du står der bare med et lille midibord, eneste minus jeg kan se indtil videre er at jeg så alligevel skal ha støm derud til tuner, samt jack-kabler osv, det har jeg ikke helt fattet hvordan man gør endnu :(
Men mere følger i weekenden :)
[/quote]

Vi følger udviklingen med tilbageholdt åndedræt. Så må vi så håbe, at Ole (trådstarter) kan bruge det til noget...[/quote]

Du er klar over, at det først er i weekenden, at der sker yderligere udvikling. Det er altså lang tid at holde vejret. Men bevares, du skal selvfølgelig have lov at gå og holde vejret, som du har lyst til. Ingen smagsdommeri herfra :D [/quote]

He he he he I know, men har du spørgsmål eller lign, så bare skriv til mig, herinde, så kan du evt få mit nummer eller noget :) det er en jungle at finde rundt i jo..

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen