rack for dummies - spørgsmål

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
rxes
Himmelhund
Indlæg: 10
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: rack for dummies - spørgsmål

Indlæg af rxes »

[quote="munch_30"][quote="rxes"]Jeg vil også gerne dele min erfaring herinde med billeder osv, men er først sikker i min sag hvad det bliver efter torsdag, så der smider jeg billeder osv op.
Men kort fortalt er jeg blevet så træt af, da jeg som både sanger og guitarist, skal nå at synge et vers færdigt og derefter skynde mig at aktivere flere knapper på brættet, så soloen også kan komme :D
Så nu har jeg af Kim(Munch_30) lånt en rack-baseret looper, Rp93 hedder den vidst, og også lånt et Moen gec438 som er en gulvbaseret looper, hvor man bare smider sine pedaler i og fortæller den hvilke der skal tændes på hvad tidspunkt, ligesom den i racket, den i rackform er også smart fordi man kan nøjes med den, og ja, måske en G-Sharp G-minor osv, og så bare smide et midiboard foran sig og vupti, så er flightcasen gemt væk og du står der bare med et lille midibord, eneste minus jeg kan se indtil videre er at jeg så alligevel skal ha støm derud til tuner, samt jack-kabler osv, det har jeg ikke helt fattet hvordan man gør endnu :(
Men mere følger i weekenden :)
Og skal lige tilføje at jeg førhen også havde et semi stort rack, men har de sidste år bare spillet med pedaler, og ville ikke kunne undvære min Tubescreamer og Mudhoney selv, så de skal altså med BASTA(med mindre der er en der finder mig en rack dims der kan lyde som en god gammel ts808.[/quote]

Hej Perle.

Super at høre om din proces vedrørende temaet. Vi glæder os til, at se hvad du finder frem til.

Ja det er jo det der med, at jeg gerne skulle ha strøm til min tuner, og den skal jo tosset nok også fødes med jack kabler :D fatter det ikke :D

Omkring det med strøm osv. Er det strøm til board, strøm til tuner og signal til tuner du taler om her ? - eller mere end det ? Der er flere løsninger på det tror jeg.[/quote]

Ja det er problemet omkring strøm til tuner og den skal jo have jackkabler osv vel :?

rxes
Himmelhund
Indlæg: 10
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: rack for dummies - spørgsmål

Indlæg af rxes »

[quote="Sasha"]Så meget desto federe bliver det, når de afgørende fotos af et - forhåbentlig til den tid - sammenstykket rack rammer skærmen...[/quote]

Undskyld mig Sasha, jeg må altså lige først sige at jeg tit har fået noget godt ud af dine svar i forskellige debatter og problemstillinger herinde, meeeeeeeen,
helt ærligt, hvis dit liv er så trist og negativt at du skal bruge sarkasme og overilet klogskab på bekostning af andre folks trang til at klare tingene på en anden måde end en marshall og strat, så burde du nok finde dig en sport at gå til! eller du kunne lave din egen hjemmeside for gear freaks der kun spiller marshall og strats?????(fedt gearfreak forum det ville blive iøvrigt)
Synes sku det er trist at overkloge mennesker skal blande sig i snakke om noget man går op i, når man kun vil bidrage med ligegyldige kommentarer og negativitet!

Prøv Dating.dk

Brugeravatar
munch_30
Still Got The Blues
Indlæg: 288
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: rack for dummies - spørgsmål

Indlæg af munch_30 »

[quote="Sasha"]Fedest!

Jeg ville gerne give dig nogle lydklips. Men jeg har ikke "the proper facilities to take you all as prisoners". Du skal dog være velkommen til at kigge forbi for en demonstration.

Og ud fra synspunktet om, at fotografere guitarudstyr set fra et informativt synspunkt giver cirka lige så meget mening som at danse til et maleri, passer jeg - som så ofte før - på denne invitation. Men helt ærligt, Kim: Ved du ikke også godt, hvordan en Stratocaster og en Marshall ser ud?[/quote]

Jeg er lodret uening i din "konservatisme" omkring billeder. Det er, for mig at se,uden sammenligning federe at snakke ud fra her end et par skrevne pip her og der. Som en analogi læser du vel også i diagrammer - at forestille sig en ampkonstruktion kun var skrevet som tekst - det kalder jeg for en gordisk knude :D . Prøv lige at beskrive Jespers setup uden billeder - det virker nonsensagtigt for mig. Hvis du ikke vil have flere billeder, så må du hellere også skrue ned for sarmasmen - ellers må du lide fælt når de tikker ind i en lind strøm :D

Overført til det du roder med professionelt: hvorfor bringe alle de billeder af dette og hint i aviser - vi ved sku da godt, hvordan Helle Thorning Schmidt ser ud eller ? Så blev fotograferne jo arbejdsløse - det duer jo ikke :D

Mht. lyd har du eller din kone ikke en iPhone eller noget. Det er fint nok - bare fyr den af. Jeg skal da gerne medbringe et videokamera en dags tid, så kan vi optage løs af Strat, Marshall og pedaler med mere - kunne være super fedt at se og høre fra manden selv = dig. Det kunne give lidt substans til hvad vi taler om - ikke mindst dine tanker og ideer frem for kun det skrevne ord og bokseri om musik og gear.

Jeg ved udemærket hvordan en Strat eller Marshall ser ud. Der er dog unendeligt meget jeg ikke ved hvordan ser ud - der giver billeder god mening. Måske er alle forumbrugere ikke lige så belærde som andre - hvem ved :D .
Kim

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: rack for dummies - spørgsmål

Indlæg af Sasha »

Jamen, du skal være så velkommen til at være uenig! Men dét kommer der nu næppe nogen billeder ud af. Jeg er en stor tilhænger af at bruge fotos, hvor de er relevante (f.eks. et billede af noget ukendt). Men jeg er en næsten større tilhænger af at lade være med at bruge billeder, hvor de er overflødige - f.eks. er der partout SKAL være et billede af Helle Thorning, hver gang hendes navn nævnes i avisen eller andetsteds. Man kunne meget passende sende alle fotograferne ud at lave noget langt mere fornuftigt og billedmæssigt relevant, hvis man prioriterede mere fornuftigt.

Jeg kan så sige dig, at mine Strat´er og ditto Marshalls ligner stort set alle andre...

Men nu er vi vist ved at komme endog rigtigt langt væk fra trådens emne, oder?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
JesperB
Still Got The Blues
Indlæg: 201
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: rack for dummies - spørgsmål

Indlæg af JesperB »

[quote="munch_30"][quote="Sasha"]Jeg er skam hverken tøsefornærmet eller forsøger at gøre mig til talsmand for nogen andre end mig selv - endsige forsøger at lukke hverken denne eller andre tråde. Det er rene postulater fra din side.

Jeg synes da f.eks. at det er meget relevant at lufte synspunktet "Jeg har valgt rack/midi-løsningen, da jeg gerne vil undgå stepdansen med pedaler". Men ifølge min mening behøver afsenderen - som jo da ikke udelader at gøre sig en anelse morsom tidligere i tråden - såmænd ikke at få stress over at skulle fremskaffe fotografisk dokumentation af sit rack. Jeg vil faktisk langt hellere høre nogle saglige argumenter for, hvorfor hver enkelt bestanddel er udvalgt. Men det er kun MIT synspunkt. Ikke nogen som helst andres, som du påstår, at jeg skulle gøre mig til talsmand for.

Og jeg skal såmænd gerne dele mine erfaringer i dét omfang, at jeg har nogle...[/quote]

Super, så er det jo på plads :D

I tråd med temaet er der lige kommet en pakke ind ad døren i dette sekund. And guess what - to aluminiumskasser til at lave rack interface af :D .

Billede
Det ender sku med at jeg får et pedalbrædt i stedet :D

Så la`da vær ´ :think:[/quote]

Det var nogle dyre og store chassiser til at lave interfaces af. Kunne du ikke nøjes med blændplader (som koster en 50'er og er ca. 5mm dybe) eller skal du have aktivt elektronik i interfacet?

Har iøvrigt modtaget min linemixer fra ClausH idag. Fed lille kasse. Kiggede også lige på indmaden og det ser sgu godt ud.
- Jesper Barrit

Brugeravatar
munch_30
Still Got The Blues
Indlæg: 288
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: rack for dummies - spørgsmål

Indlæg af munch_30 »

[quote="JesperB"][quote="munch_30"][quote="Sasha"]Jeg er skam hverken tøsefornærmet eller forsøger at gøre mig til talsmand for nogen andre end mig selv - endsige forsøger at lukke hverken denne eller andre tråde. Det er rene postulater fra din side.

Jeg synes da f.eks. at det er meget relevant at lufte synspunktet "Jeg har valgt rack/midi-løsningen, da jeg gerne vil undgå stepdansen med pedaler". Men ifølge min mening behøver afsenderen - som jo da ikke udelader at gøre sig en anelse morsom tidligere i tråden - såmænd ikke at få stress over at skulle fremskaffe fotografisk dokumentation af sit rack. Jeg vil faktisk langt hellere høre nogle saglige argumenter for, hvorfor hver enkelt bestanddel er udvalgt. Men det er kun MIT synspunkt. Ikke nogen som helst andres, som du påstår, at jeg skulle gøre mig til talsmand for.

Og jeg skal såmænd gerne dele mine erfaringer i dét omfang, at jeg har nogle...[/quote]

Super, så er det jo på plads :D

I tråd med temaet er der lige kommet en pakke ind ad døren i dette sekund. And guess what - to aluminiumskasser til at lave rack interface af :D .

Billede
Det ender sku med at jeg får et pedalbrædt i stedet :D

Så la`da vær ´ :think:[/quote]

Det var nogle dyre og store chassiser til at lave interfaces af. Kunne du ikke nøjes med blændplader (som koster en 50'er og er ca. 5mm dybe) eller skal du have aktivt elektronik i interfacet?

Har iøvrigt modtaget min linemixer fra ClausH idag. Fed lille kasse. Kiggede også lige på indmaden og det ser sgu godt ud.[/quote]

Hej Jesper - skarpt set der ! Inden jeg går til bekendelse med hvad, der menes med "interface", så vil jeg lige nævne, at jeg har givet under 200 kroner stykket for dem, du ser på billederne. Vil du revidere dit udsagn nu eller ? :D Spøg til side, en blændplade havde været rigeligt til kun et alm. interface. De her var for billige og de er faktisk stinkende fede.

Ovenstående kasse/interface/dims skal huse ret meget !(hold nu fast): filtreret netstrøm (ala Furman), 2 stk. 9 volt traffoer til diverse udtag (MASSER af strøm !!!), strømforsyning internt til to line mixere, midistyring af clean boost og sidst men ikke mindst switcherfunktioner. 1 unit og alles drin i en unit. Du nævnte selv Claus - har du set det interface han har lavet til Kræn (flash meget gerne for min skyld Kræn). Der er jo heller ikke "bare" stik på en blændplade her, men også andet "spændende".

UUHHH må vi se den line mixer Claus har lavet - jeg vil hellere se den og så høre/læse :D
Kim

Brugeravatar
munch_30
Still Got The Blues
Indlæg: 288
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: rack for dummies - spørgsmål

Indlæg af munch_30 »

[quote="Sasha"]Jamen, du skal være så velkommen til at være uenig! Men dét kommer der nu næppe nogen billeder ud af. Jeg er en stor tilhænger af at bruge fotos, hvor de er relevante (f.eks. et billede af noget ukendt). Men jeg er en næsten større tilhænger af at lade være med at bruge billeder, hvor de er overflødige - f.eks. er der partout SKAL være et billede af Helle Thorning, hver gang hendes navn nævnes i avisen eller andetsteds. Man kunne meget passende sende alle fotograferne ud at lave noget langt mere fornuftigt og billedmæssigt relevant, hvis man prioriterede mere fornuftigt.

Jeg kan så sige dig, at mine Strat´er og ditto Marshalls ligner stort set alle andre...

Men nu er vi vist ved at komme endog rigtigt langt væk fra trådens emne, oder?[/quote]

Jamen der er vi så heller ikke enige omkring billeder. Jeg mener ikke, at størstedelen af billederne i denne lange tråd er overflødige - tværtimod. De synliggør klart og tydeligt, hvad det er vi snaker om..

Jeg er klar med prof. optagegrej (lydkort og mikrofoner en mas) til bærbar og video til at synke video og lyd professionelt. Kunne være rart, at du også konkret ville komme frem med det du snakker om, f.eks.: "anæmisk forstærker", power amp drive, osv.. Ikke så meget putteri men frem af computerbusken :D

Dine marshalls lyder vel ikke som alle "almindelige" Marshalls. Det ville være fedt at se og ikke mindst lytte til. Nøj hvor blev det kedeligt her, hvis vi ikke kunne se billeder og ej heller lytte til lydklip/se Youtubeklips.
Kim

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: rack for dummies - spørgsmål

Indlæg af Sasha »

Jamen, så er vi jo nærmest enige om billeder. For billeder af mit grej ville ikke sige det mindste om, hvordan det lyder.

Du skal være velkommen til at komme susende med optagegrej, hver gang du ønsker en optagelse af mit grej. Jeg må dog tage dét forbehold, at en sådan optagelse på ingen måde vil anskueliggøre, hvordan nøjagtigt samme grej ville lyde mellem hænderne på en anden "pilot". Nu har jeg "sparket dæk" på grej i selskab med temmeligt mange mennesker. Og det formår til stadighed at imponere mig, HVOR forskelligt det samme grej - samme indstillinger osv. - kan lyde, når samme guitar i løbet af et par sekunder skifter skulder til en anden "bruger". Men som sagt: Du skal være velkommen, hver gang du måtte ønske en optagelse!

Personligt synes jeg, at minimum 90% af grej-billeder er hamrende kedelige (men det er vist ikke nogen nyhed?), og at Youtube-klip i allerbedste fald kun kan give en meget vag idé om, hvordan ét eller andet lyder. Men hvis andre gerne vil bruge deres tid og energi på dén slags, skal de selvfølgelig være meget velkomne til. Jeg springer over.

Edit: Om mine Marshalls lyder som "almindelige" Marshalls, skal jeg ikke kunne sige. Jeg ved ikke, hvad du betegner som "almindelige Marshalls"..?(men du kan måske vise mig et billede af én? Så burde jeg jo straks være klar over, hvordan den lyder...)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
munch_30
Still Got The Blues
Indlæg: 288
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: rack for dummies - spørgsmål

Indlæg af munch_30 »

[quote="Sasha"]Jamen, så er vi jo nærmest enige om billeder. For billeder af mit grej ville ikke sige det mindste om, hvordan det lyder.

Du skal være velkommen til at komme susende med optagegrej, hver gang du ønsker en optagelse af mit grej. Jeg må dog tage dét forbehold, at en sådan optagelse på ingen måde vil anskueliggøre, hvordan nøjagtigt samme grej ville lyde mellem hænderne på en anden "pilot". Nu har jeg "sparket dæk" på grej i selskab med temmeligt mange mennesker. Og det formår til stadighed at imponere mig, HVOR forskelligt det samme grej - samme indstillinger osv. - kan lyde, når samme guitar i løbet af et par sekunder skifter skulder til en anden "bruger". Men som sagt: Du skal være velkommen, hver gang du måtte ønske en optagelse!

Personligt synes jeg, at minimum 90% af grej-billeder er hamrende kedelige (men det er vist ikke nogen nyhed?), og at Youtube-klip i allerbedste fald kun kan give en meget vag idé om, hvordan ét eller andet lyder. Men hvis andre gerne vil bruge deres tid og energi på dén slags, skal de selvfølgelig være meget velkomne til. Jeg springer over.

Edit: Om mine Marshalls lyder som "almindelige" Marshalls, skal jeg ikke kunne sige. Jeg ved ikke, hvad du betegner som "almindelige Marshalls"..?(men du kan måske vise mig et billede af én? Så burde jeg jo straks være klar over, hvordan den lyder...)[/quote]

Spilfægteri og udenomssnak - kom ind i kampen. Vil du vise, hvordan du spiller og lyder eller vil du ikke ? Du har postet i 10.000-vis af ytringer om dette og hint på alle danske fora - også om folks lyd eller lydidealer. Hvad med at stille dig op her og vise hvad du selv står for ! Selvf. lyder gear forskelligt fra person til person - heldigvis kan de fede guitarister, spille på hvad som helst og lyde af en million.

Jeg skal gerne optage dig og uploade på Youtube eller andetsteds på en FTP-server i fuld ukomprimeret lydkvalitet - så fås det vist ikke bedre.

Almindelige Marshalls = intet modificeret, uden klippede brightcaps, forskellige biasindstillinger, rørtyper, negativfeedback, skærmgittermodstande, loops, med mere.

Ikke mindst dine pedaler i samklang med din Marshall kunne være spændende at høre.

Det er fair nok at sige, at man føler sig intimideret og ikke ønsker sig udstillet :D
Kim

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: rack for dummies - spørgsmål

Indlæg af kraen »

[ADMIN]
Skulle vi ikke lige lukke diskussionen om billeder vs. ikke-billeder og så holde os til emnet, tak!
[/ADMIN]

@JesperB: Laver Claus stadig noget ved siden af sit arbejde hos TC? Jeg troede faktisk, at han var holdt helt op.

Brugeravatar
JesperB
Still Got The Blues
Indlæg: 201
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: rack for dummies - spørgsmål

Indlæg af JesperB »

[quote="munch_30"]Hej Jesper - skarpt set der ! Inden jeg går til bekendelse med hvad, der menes med "interface", så vil jeg lige nævne, at jeg har givet under 200 kroner stykket for dem, du ser på billederne. Vil du revidere dit udsagn nu eller ? :D Spøg til side, en blændplade havde været rigeligt til kun et alm. interface. De her var for billige og de er faktisk stinkende fede.

Ovenstående kasse/interface/dims skal huse ret meget !(hold nu fast): filtreret netstrøm (ala Furman), 2 stk. 9 volt traffoer til diverse udtag (MASSER af strøm !!!), strømforsyning internt til to line mixere, midistyring af clean boost og sidst men ikke mindst switcherfunktioner. 1 unit og alles drin i en unit. Du nævnte selv Claus - har du set det interface han har lavet til Kræn (flash meget gerne for min skyld Kræn). Der er jo heller ikke "bare" stik på en blændplade her, men også andet "spændende".

UUHHH må vi se den line mixer Claus har lavet - jeg vil hellere se den og så høre/læse :D [/quote]

200 kr/stk for de chassiser er meget billigt!

Men pas nu på du ikke får lavet en dyr custom-løsning som du ikke kan bruge i fremtiden med andre setups. Ja, det har jeg selv fået lavet flere gange og endt op med ikke at bruge det alligevel.

Mixeren er en dual stereo parallel mixer med relæ-drymute og interface til volume pedal, med alle relevante punkter buffered/isoleret/etc. Derudover har den sådan noget aktivt signal-guard, som beskytter det lange send kabel træk fra et evt dårligt loop, mod indstråling/støj/etc. Derudover kan amp returns løftes med et par switches.
- Jesper Barrit

Brugeravatar
munch_30
Still Got The Blues
Indlæg: 288
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: rack for dummies - spørgsmål

Indlæg af munch_30 »

[quote="kraen"][ADMIN]
Skulle vi ikke lige lukke diskussionen om billeder vs. ikke-billeder og så holde os til emnet, tak!
[/ADMIN]

@JesperB: Laver Claus stadig noget ved siden af sit arbejde hos TC? Jeg troede faktisk, at han var holdt helt op.[/quote]

Må vi se dit interface Kræn ?
Kim

Brugeravatar
JesperB
Still Got The Blues
Indlæg: 201
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: rack for dummies - spørgsmål

Indlæg af JesperB »

[quote="kraen"][ADMIN]
Skulle vi ikke lige lukke diskussionen om billeder vs. ikke-billeder og så holde os til emnet, tak!
[/ADMIN]

@JesperB: Laver Claus stadig noget ved siden af sit arbejde hos TC? Jeg troede faktisk, at han var holdt helt op.[/quote]

Ved ikke hvilke andre custom-projekter han har igang for tiden, så jeg kan ikke svare på om han tager nye opgaver ind pt.

Men prøv at skriv til ham.
- Jesper Barrit

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: rack for dummies - spørgsmål

Indlæg af Sasha »

[quote="munch_30"][quote="Sasha"]Jamen, så er vi jo nærmest enige om billeder. For billeder af mit grej ville ikke sige det mindste om, hvordan det lyder.

Du skal være velkommen til at komme susende med optagegrej, hver gang du ønsker en optagelse af mit grej. Jeg må dog tage dét forbehold, at en sådan optagelse på ingen måde vil anskueliggøre, hvordan nøjagtigt samme grej ville lyde mellem hænderne på en anden "pilot". Nu har jeg "sparket dæk" på grej i selskab med temmeligt mange mennesker. Og det formår til stadighed at imponere mig, HVOR forskelligt det samme grej - samme indstillinger osv. - kan lyde, når samme guitar i løbet af et par sekunder skifter skulder til en anden "bruger". Men som sagt: Du skal være velkommen, hver gang du måtte ønske en optagelse!

Personligt synes jeg, at minimum 90% af grej-billeder er hamrende kedelige (men det er vist ikke nogen nyhed?), og at Youtube-klip i allerbedste fald kun kan give en meget vag idé om, hvordan ét eller andet lyder. Men hvis andre gerne vil bruge deres tid og energi på dén slags, skal de selvfølgelig være meget velkomne til. Jeg springer over.

Edit: Om mine Marshalls lyder som "almindelige" Marshalls, skal jeg ikke kunne sige. Jeg ved ikke, hvad du betegner som "almindelige Marshalls"..?(men du kan måske vise mig et billede af én? Så burde jeg jo straks være klar over, hvordan den lyder...)[/quote]

Spilfægteri og udenomssnak - kom ind i kampen. Vil du vise, hvordan du spiller og lyder eller vil du ikke ? Du har postet i 10.000-vis af ytringer om dette og hint på alle danske fora - også om folks lyd eller lydidealer. Hvad med at stille dig op her og vise hvad du selv står for ! Selvf. lyder gear forskelligt fra person til person - heldigvis kan de fede guitarister, pille på hvad som helst og lyde af en million.

Jeg skal gerne optage dig og uploade på Youtube eller andetsteds på en FTP-server i fuld ukomprimeret lydkvalitet - så fås det vist ikke bedre.

Almindelige Marshalls = intet modificeret, uden klippede brightcaps, forskellige biasindstillinger, rørtyper, negativfeedback, skærmgittermodstande, loops, med mere. Ikke mindst dine pedaler i samklang hermed.

Det er fair nok at sige man føler sig itimideret og ikke ønsker sig udstillet :D [/quote]

Du kommer bare forbi. Så må du sgu´ lave alle de optagelser, du har lyst til.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
munch_30
Still Got The Blues
Indlæg: 288
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: rack for dummies - spørgsmål

Indlæg af munch_30 »

[quote="JesperB"][quote="munch_30"]Hej Jesper - skarpt set der ! Inden jeg går til bekendelse med hvad, der menes med "interface", så vil jeg lige nævne, at jeg har givet under 200 kroner stykket for dem, du ser på billederne. Vil du revidere dit udsagn nu eller ? :D Spøg til side, en blændplade havde været rigeligt til kun et alm. interface. De her var for billige og de er faktisk stinkende fede.

Ovenstående kasse/interface/dims skal huse ret meget !(hold nu fast): filtreret netstrøm (ala Furman), 2 stk. 9 volt traffoer til diverse udtag (MASSER af strøm !!!), strømforsyning internt til to line mixere, midistyring af clean boost og sidst men ikke mindst switcherfunktioner. 1 unit og alles drin i en unit. Du nævnte selv Claus - har du set det interface han har lavet til Kræn (flash meget gerne for min skyld Kræn). Der er jo heller ikke "bare" stik på en blændplade her, men også andet "spændende".

UUHHH må vi se den line mixer Claus har lavet - jeg vil hellere se den og så høre/læse :D [/quote]

200 kr/stk for de chassiser er meget billigt!

Men pas nu på du ikke får lavet en dyr custom-løsning som du ikke kan bruge i fremtiden med andre setups. Ja, det har jeg selv fået lavet flere gange og endt op med ikke at bruge det alligevel.

Mixeren er en dual stereo parallel mixer med relæ-drymute og interface til volume pedal, med alle relevante punkter buffered/isoleret/etc. Derudover har den sådan noget aktivt signal-guard, som beskytter det lange send kabel træk fra et evt dårligt loop, mod indstråling/støj/etc. Derudover kan amp returns løftes med et par switches.[/quote]

Ja sindsygt billigt - et engangs Ebayfund.

Ang. mit interface, så er jeg selv med i processen og har alle de funktioner i forvejen bare fordelt på tre unit - lidt federe med en unit (plus lidt ekstra). Jeg har ingen fortjeneste i interfacet andet end måske at komme til at lodde lidt i det selv. Ellers tak for henvisningen til ikke at få lavet noget ubrugeligt :)

Nogle fede funktioner du har fået lavet der af Claus. Respekt !
Kim

Brugeravatar
munch_30
Still Got The Blues
Indlæg: 288
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: rack for dummies - spørgsmål

Indlæg af munch_30 »

[quote="Sasha"][quote="munch_30"][quote="Sasha"]Jamen, så er vi jo nærmest enige om billeder. For billeder af mit grej ville ikke sige det mindste om, hvordan det lyder.

Du skal være velkommen til at komme susende med optagegrej, hver gang du ønsker en optagelse af mit grej. Jeg må dog tage dét forbehold, at en sådan optagelse på ingen måde vil anskueliggøre, hvordan nøjagtigt samme grej ville lyde mellem hænderne på en anden "pilot". Nu har jeg "sparket dæk" på grej i selskab med temmeligt mange mennesker. Og det formår til stadighed at imponere mig, HVOR forskelligt det samme grej - samme indstillinger osv. - kan lyde, når samme guitar i løbet af et par sekunder skifter skulder til en anden "bruger". Men som sagt: Du skal være velkommen, hver gang du måtte ønske en optagelse!

Personligt synes jeg, at minimum 90% af grej-billeder er hamrende kedelige (men det er vist ikke nogen nyhed?), og at Youtube-klip i allerbedste fald kun kan give en meget vag idé om, hvordan ét eller andet lyder. Men hvis andre gerne vil bruge deres tid og energi på dén slags, skal de selvfølgelig være meget velkomne til. Jeg springer over.

Edit: Om mine Marshalls lyder som "almindelige" Marshalls, skal jeg ikke kunne sige. Jeg ved ikke, hvad du betegner som "almindelige Marshalls"..?(men du kan måske vise mig et billede af én? Så burde jeg jo straks være klar over, hvordan den lyder...)[/quote]

Spilfægteri og udenomssnak - kom ind i kampen. Vil du vise, hvordan du spiller og lyder eller vil du ikke ? Du har postet i 10.000-vis af ytringer om dette og hint på alle danske fora - også om folks lyd eller lydidealer. Hvad med at stille dig op her og vise hvad du selv står for ! Selvf. lyder gear forskelligt fra person til person - heldigvis kan de fede guitarister, pille på hvad som helst og lyde af en million.

Jeg skal gerne optage dig og uploade på Youtube eller andetsteds på en FTP-server i fuld ukomprimeret lydkvalitet - så fås det vist ikke bedre.

Almindelige Marshalls = intet modificeret, uden klippede brightcaps, forskellige biasindstillinger, rørtyper, negativfeedback, skærmgittermodstande, loops, med mere. Ikke mindst dine pedaler i samklang hermed.

Det er fair nok at sige man føler sig itimideret og ikke ønsker sig udstillet :D [/quote]

Du kommer bare forbi. Så må du sgu´ lave alle de optagelser, du har lyst til.[/quote]

:thumbup: Jeg tager dig på ordet. Fedt du gider op stille op til en gang optagelser. Jeg skal snart hente noget gear i nærheden af dig, så kan vi finde ud af noget.
Kim

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: rack for dummies - spørgsmål

Indlæg af Sasha »

Det kunne godt være, at du så også lige skulle finde et sted, hvor det kan lade sig gøre. For mit loftskammer er nok noget nær så langt fra det idéelle sted at indspille, som man næsten kan komme. Om ikke andet lyder alting så dårligt, som overhovedet muligt deroppe.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
munch_30
Still Got The Blues
Indlæg: 288
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: rack for dummies - spørgsmål

Indlæg af munch_30 »

[quote="Sasha"]Det kunne godt være, at du så også lige skulle finde et sted, hvor det kan lade sig gøre. For mit loftskammer er nok noget nær så langt fra det idéelle sted at indspille, som man næsten kan komme. Om ikke andet lyder alting så dårligt, som overhovedet muligt deroppe.[/quote]

En gang close miking er vist rigeligt fint :D det er forstærkeren og ikke rummet, der skal optages :D
Kim

Lasse H
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 505
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Re: rack for dummies - spørgsmål

Indlæg af Lasse H »

Kim - du har en meget appelerende måde at diskutere på. Sat lidt på spidsen og med noget skyden i skoene, kan man sige, at du truer med at tage billeder af dit grej og poste det, samt at komme og optage modparten spille guitar :)

Nu ved jeg ikke, om i bare føler hinanden på tænderne, eller om i bluffer lidt, men Søren og Kim, hvis i virkelig gerne vil lave optagelser af grej, skal jeg gerne være vært, forstået som: så har jeg stedet :)

Med de bedste intentioner
Lasse

Brugeravatar
SeniorFisker
Johnny B. Goode
Indlæg: 134
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: rack for dummies - spørgsmål

Indlæg af SeniorFisker »

Hej

tak for en rigtig god tråd - jeg har fået masser at tænke over - og ting jeg gerne vil afprøve
De er noget mere tekniske end jeg lige havde troet de der store rack-setups.
Og det er heller ikke helt derud jeg vil

Men jeg er nemlig også både sanger og guitarist.
og jeg kan klart se en fordel i at have 5 knapper som er forprogrammerede til en bestemt lyd.

Jeg skal have prøvet sådan et 'før preamp' loop men jeg synes at mac-1 er for stor.
Og på et tidspunkt skal jeg nødvendigvis have prøvet en rigtig guitar slave.

SeniorFisker

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen