rack for dummies - spørgsmål

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
munch_30
Still Got The Blues
Indlæg: 288
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: rack for dummies - spørgsmål

Indlæg af munch_30 »

Jeg fristes over evne til at supplere:

[youtube]9PtwxtDPgCM[/youtube]

[youtube]7xLcQFIq0O8[/youtube]

[youtube]oER9vtXj-1Q[/youtube]
Kim

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: rack for dummies - spørgsmål

Indlæg af kraen »

Pete Thorn er ALT FOR SEJ! Han er så cool og spiller dælme godt!

thorbjorna
Himmelhund
Indlæg: 10
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: rack for dummies - spørgsmål

Indlæg af thorbjorna »

Hej,

Tak for svar.

Ja, både Ketil Strand og Pete Thorn er pænt dygtige. Jeg er ovenud tilfreds med min AxeFx - den er alt jeg behøver. Eller rettere, når jeg har den rigtige controller, har jeg alt jeg behøver. Fractals egen controller er selvfølgelig fristende bl.a. i og med den, så vidt jeg ved, kan have adgang til alle 3x128 patches, hvor andre "kun" har adgang til 128. Prisen er desværre for høj, synes jeg.

Jeg vil gerne kunne forsyne den controller jeg vælger med strøm fra AxeFx´en - derfor mit spørgsmål ang. 5- og 7-benede stik. Det undrer mig stadig hvorfor det er nødvendig med 7-benede stik, når det kan gøres med 5-benede stik!? Min Nobels controller kan tage imod strøm via et 5-benet stik, men hvordan det lige fungerer har jeg ikke sat mig ind i.

Umiddelbart vil jeg sige at Midi Mate´n fra Rocktron kan tilfredsstille mine ønsker - 5 patches og 5 on/off (CC) pr. side burde være nok.

Mvh. Thorbjørn

Brugeravatar
munch_30
Still Got The Blues
Indlæg: 288
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: rack for dummies - spørgsmål

Indlæg af munch_30 »

[quote="thorbjorna"]Hej,

Tak for svar.

Ja, både Ketil Strand og Pete Thorn er pænt dygtige. Jeg er ovenud tilfreds med min AxeFx - den er alt jeg behøver. Eller rettere, når jeg har den rigtige controller, har jeg alt jeg behøver. Fractals egen controller er selvfølgelig fristende bl.a. i og med den, så vidt jeg ved, kan have adgang til alle 3x128 patches, hvor andre "kun" har adgang til 128. Prisen er desværre for høj, synes jeg.

Jeg vil gerne kunne forsyne den controller jeg vælger med strøm fra AxeFx´en - derfor mit spørgsmål ang. 5- og 7-benede stik. Det undrer mig stadig hvorfor det er nødvendig med 7-benede stik, når det kan gøres med 5-benede stik!? Min Nobels controller kan tage imod strøm via et 5-benet stik, men hvordan det lige fungerer har jeg ikke sat mig ind i.

Umiddelbart vil jeg sige at Midi Mate´n fra Rocktron kan tilfredsstille mine ønsker - 5 patches og 5 on/off (CC) pr. side burde være nok.

Mvh. Thorbjørn[/quote]

Hej Thorbjørn.

Velbekomme mht. til hvad jeg har måttet bidrage med.

Fractal Audios MFC board er super fedt, men også dyrt som du pointerer. Det er jo altid et valg set i forhold til økonomi og behov.

Når Rocktron Midi Mate (også) passer til dine behov med 5 presets og 5 CC funktioner (pr. bank), så find en sådan brugt til billige penge. Køb dernæst et 7-polet kabel og vær glad for hvor super enkelt og fleksibelt dit setup er - ikke mindst i kraft af din super fede Axe FX :D . Mon ikke der også skal smides en expression pedal til også ? F.eks. en Boss FV-500 H/L eller en anden.

Opsætningen med Midi Mate skulle vist spille med det 7-polede kabel i følge manualen til din Axe FX (se side 11): <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.fractalaudio.com/downloads/m ... ownloads/m ... andard.pdf</a><!-- m -->

Hvis du vil have din Nobels til at spille med Axe FX til presets og sådan nu, så må du modificere et kabel til formålet. Ben 6 og 7 er strøm, osv.. Noget med at klippe stikket af i den ene ende på et 5 polet kabel og lodde ledningerne på et 7 polet stik så det passer til Axe FX f.eks.. Måske er der en adapter, således det er nemmere for dig ?
Kim

thorbjorna
Himmelhund
Indlæg: 10
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: rack for dummies - spørgsmål

Indlæg af thorbjorna »

Hej,

Det er nu ikke fordi det at skulle til at lodde og deslige afskrækker mig, men det er lige så meget for at forstå hvordan det Midi shit fungerer.

Jeg har kigget et par YouTube videoer igennem ang. Midi Mate´n og tror det er en sådan jeg skal have mig. Det der lige undrer mig er, hvordan skifter man bank (og ikke side, som jeg tidligere kaldte det)? For mig ser det ud som om pedal 0 og 1 er bank op og ned, men hvis de er tænkt til skift af patches, hvordan hænger det så sammen?

Så kan jeg se udfra en diskussion på Fractals side, at et 7 til 7 bens kabel kan være lidt svært at få fat i i Europa - er dette korrekt?

Mvh. Thorbjørn

Brugeravatar
munch_30
Still Got The Blues
Indlæg: 288
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: rack for dummies - spørgsmål

Indlæg af munch_30 »

[quote="thorbjorna"]Hej,

Det er nu ikke fordi det at skulle til at lodde og deslige afskrækker mig, men det er lige så meget for at forstå hvordan det Midi shit fungerer.

Jeg har kigget et par YouTube videoer igennem ang. Midi Mate´n og tror det er en sådan jeg skal have mig. Det der lige undrer mig er, hvordan skifter man bank (og ikke side, som jeg tidligere kaldte det)? For mig ser det ud som om pedal 0 og 1 er bank op og ned, men hvis de er tænkt til skift af patches, hvordan hænger det så sammen?

Så kan jeg se udfra en diskussion på Fractals side, at et 7 til 7 bens kabel kan være lidt svært at få fat i i Europa - er dette korrekt?

Mvh. Thorbjørn[/quote]

Hej igen.

Her et kabel der kunne være aktuelt for dig til Midi Mate og Axe FX: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.thomann.de/dk/rocktron_7pin_ ... _9m.htm</a><!-- m -->

Midi Maten er faktisk også ret billig ved Thomann: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.thomann.de/dk/rocktron_midi_ ... ate.htm</a><!-- m -->

Jeg har uploadet en dugfrisk lille videodemo af det, du efterspørger omkring skift af bank på Midi Mate :D

Here you are:

[youtube]JGl-BUQ2lGA[/youtube]
Kim

thorbjorna
Himmelhund
Indlæg: 10
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: rack for dummies - spørgsmål

Indlæg af thorbjorna »

Hej Kim

Hold da op - sikke en service! Jeg havde det lidt på fornemmelsen at det var 2nd knappen der var nøglen, men kunne af andre videoer se, at den fører til noget opsætningshalløj.

Jeg håber også andre kunne bruge din video til noget (incl. trådstarter)!?

Mvh. Thorbjørn

Brugeravatar
SeniorFisker
Johnny B. Goode
Indlæg: 134
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: rack for dummies - spørgsmål

Indlæg af SeniorFisker »

jeg lavede lige følgende lille test med en Nobels splitter og en alm. mixer

Først sådan her
guitar -> drive -> splitter -> -> mixer -> amp
splitter -> g-force -> mixer ->
splliter -> delay -> mixer ->

og så sådan her
guitar -> splitter -> drive -> mixer -> amp
splitter -> g-force -> mixer ->
splliter -> delay -> mixer ->

umiddelbart lyder det bedst i version 2

jeg overvejer at prøve følgende løsning med en simpel loop og mixer som linket forneden
guitar -> splitter -> loop med drive -> mixer -> amp
splitter -> g-force -> mixer ->
splliter -> delay -> mixer ->

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.thomann.de/dk/g_lab_midi_2x_ ... per.htm</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.thomann.de/dk/art_macro_mix. ... mix.htm</a><!-- m -->

thorbjorna
Himmelhund
Indlæg: 10
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: rack for dummies - spørgsmål

Indlæg af thorbjorna »

Hej,

Nu har jeg købt mig en brugt Rocktron Midi Mate incl. expression pedal, som er på vej med posten. Glæder mig.

Men lige et spørgsmål: Når man nu sætter 5 CC funktioner - vil det altid være globalt (altså ens til alle patches) eller kan det gøres individuelt til enkelte (udvalgte) patches? Jeg kan jo godt se fordelen ved globalt, da man så altid ved hvilken knap der styrer hvad, men enkelte patches kunne have en fordel af at have sit eget layout.

Mvh. Thorbjørn

Brugeravatar
munch_30
Still Got The Blues
Indlæg: 288
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: rack for dummies - spørgsmål

Indlæg af munch_30 »

[quote="thorbjorna"]Hej,

Nu har jeg købt mig en brugt Rocktron Midi Mate incl. expression pedal, som er på vej med posten. Glæder mig.

Men lige et spørgsmål: Når man nu sætter 5 CC funktioner - vil det altid være globalt (altså ens til alle patches) eller kan det gøres individuelt til enkelte (udvalgte) patches? Jeg kan jo godt se fordelen ved globalt, da man så altid ved hvilken knap der styrer hvad, men enkelte patches kunne have en fordel af at have sit eget layout.

Mvh. Thorbjørn[/quote]

Hej Thorbjørn.

Ja det er "globalt" på alle presets - altså dine CC-beskeder er "entydige" lige meget hvilket preset/bank/patch, du er på.

Spændende når du får rodet med sagerne.

Hvor fik du fat i en Midi Mate henne ?
Kim

Brugeravatar
Jake
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 459
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: rack for dummies - spørgsmål

Indlæg af Jake »

Fed tråd - de drenge der får godt nok fed lyd ud af deres digitale løsninger. Helt sikkert vejen frem, hvis man ikke har de store øvefaciliteter til rådighed!

Mvh Jake
http://www.divineamps.com - OPDATERET - BASSMAN-REBUILD, RØR BOOSTER/BUFFER og andet nyt! :-)

thorbjorna
Himmelhund
Indlæg: 10
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: rack for dummies - spørgsmål

Indlæg af thorbjorna »

Hej,

Jeg var nok lidt heldig med den Midi Mate. Lige da jeg havde fundet ud af at den kunne dække mine behov, fandt jeg en på Aage, hvor der var en anden som ligeledes søgte efter en midi controller. Det er en gammel sag - med røde knapper og godt slidt (eller relicted, om man vil). Jeg fik en expressionpedal med i købet og den kan jo indstillet individuelt til hver patch (preset). Så nu mangler jeg kun et 7 benet midi kabel.

Mvh. Thorbjørn

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen