Gear slowdown Neil Young

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Porkchop
Himmelhund
Indlæg: 49
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Gear slowdown Neil Young

Indlæg af Porkchop »

Neils gear <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.neilyoung.com/">http://www.neilyoung.com/</a><!-- m -->

Martin K
Smoke On The Water
Indlæg: 55
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Gear slowdown Neil Young

Indlæg af Martin K »

Tak for info - meget fed stemning der er i videoen! :)
--Martin

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gear slowdown Neil Young

Indlæg af Sasha »

Fedt!

Det digitale grej gør sig bemærkelsesværdigt ved sin ret begrænsede udbredelse...

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gear slowdown Neil Young

Indlæg af Dannyboy »

Jeg har aldrig forstået hypen omkring Neil Young. Han synger simpelthen så dårligt. Det er jo slet ikke til at holde ud


Fedt gear btw

Brugeravatar
SeniorFisker
Johnny B. Goode
Indlæg: 134
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gear slowdown Neil Young

Indlæg af SeniorFisker »

[quote="Dannyboy"]Jeg har aldrig forstået hypen omkring Neil Young. Han synger simpelthen så dårligt. Det er jo slet ikke til at holde ud


Fedt gear btw[/quote]

ka du så lige gå over i krogen og skamme dig ;)

SeniorFisker

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gear slowdown Neil Young

Indlæg af Sasha »

Ja Ole, du har opdraget to sønner. Kan du ikke lige gi´ ham Dannyboy en tur over knæet..?

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Jackie van Hippie
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 453
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gear slowdown Neil Young

Indlæg af Jackie van Hippie »

Fede Les Pauls, og gamle Fender forstærkere. Hvad gør den røde kasse på gulvet? Minder om noget der kunne have hørt til Fabrikken (Frans Beckerlee's rackskab).
"Every so often, man comes up with a correct invention - the wheel was a good idea, wasn't it? To have that round, that was a very good idea." - Jeff Beck

Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gear slowdown Neil Young

Indlæg af udepost »

[quote="Dannyboy"]Jeg har aldrig forstået hypen omkring Neil Young. Han synger simpelthen så dårligt. Det er jo slet ikke til at holde ud


Fedt gear btw[/quote]

Ah, det kan du ikke mene. Teknisk skulle han være en ret dygtig sanger, det er bare hans lyd der gør ham speciel. Jeg synes nu kun lyden giver nerve og intensitet, så for mig er han en af de bedste sangere overhovedet.

Chris Cornell derimod...:-)

/Søren

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gear slowdown Neil Young

Indlæg af Sasha »

[quote="Jackie van Hippie"]Fede Les Pauls, og gamle Fender forstærkere. Hvad gør den røde kasse på gulvet? Minder om noget der kunne have hørt til Fabrikken (Frans Beckerlee's rackskab).[/quote]

Det er fjernbetjeningen til hans "Whizzer" - altså dén dims, der er monteret ovenpå hans gamle Fender Deluxe (Han har nu flere "Whizzers" - da han spillede i Danmark sidst, havde han også én monteret på en større Fender Tweed-forstærker). I al sin enkelhed er det "en dims" med nogle små servomotorer, som drejer knapperne på forstærkeren i forhold til fire forprogrammerede presets, som han så kan "kalde op" ved at trykke på knapperne på den røde kasse. De sidste knapper - jeg mener, at det er dem på oversiden - er så til at aktivere forskellige effektloops, der indeholder bl.a. echoplex, octaver, Fender reverb unit m.fl.

Se evt:

<!-- m --><a class="postlink" href="http://thrasherswheat.org/sound.htm">ht ... und.htm</a><!-- m -->
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Gear slowdown Neil Young

Indlæg af DarkoPage »

[quote="Sasha"]Se evt:

<!-- m --><a class="postlink" href="http://thrasherswheat.org/sound.htm">ht ... und.htm</a><!-- m -->[/quote]

Tak for linket! Dog noget rodet hjemmeside... Jeg synes dette var ret genialt (han fortæller i et interview om de effekter han bruger):

... "and an old white Fender reverb unit with new springs that are separate. The springs are on a microphone stand that goes on the cement floor of the building. It extends up to the bottom of the stage, and the spring stands on top of the microphone stand and the wire comes through a hole in the stage completely separate. I can't use it if I don't do that, because if I jump onstage, the spring rattles. It has to be isolated from the surface of anything that's vibrating."

Han har en fed tilgang til sin lyd og musik i det hele taget. Har aldrig rigtig fået lyttet så meget til hans musik, men tror det er på tide at tjekke ham lidt ud.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gear slowdown Neil Young

Indlæg af Sasha »

Tjah, Dick Dale bruger et lignende arrangement: Hans Rumklangsenhed hænger i et tov fra lysriggen...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Kuli
Still Got The Blues
Indlæg: 201
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gear slowdown Neil Young

Indlæg af Kuli »

He he nu er jeg selv ret vild med Neil Young, men er rumklang, delays, echo osv. ikke bare effekter som man kan 'gemme sig bag ved' og sovse sin lyd ind i?

Lasse H
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 505
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Re: Gear slowdown Neil Young

Indlæg af Lasse H »

[quote="Kuli"]He he nu er jeg selv ret vild med Neil Young, men er rumklang, delays, echo osv. ikke bare effekter som man kan 'gemme sig bag ved' og sovse sin lyd ind i?[/quote]

Ahhhrrr sku vi nu ikke lige...?

Kuli
Still Got The Blues
Indlæg: 201
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gear slowdown Neil Young

Indlæg af Kuli »

[quote="Lasse H"][quote="Kuli"]He he nu er jeg selv ret vild med Neil Young, men er rumklang, delays, echo osv. ikke bare effekter som man kan 'gemme sig bag ved' og sovse sin lyd ind i?[/quote]

Ahhhrrr sku vi nu ikke lige...?[/quote]

Tja hver sine meninger/holdninger...

Lasse H
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 505
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Re: Gear slowdown Neil Young

Indlæg af Lasse H »

Synes nu nok, at det er et temmelig unuanceret syn på tingene. Du undlader måske også at gemme dig bag forvrængning?

Iøvrigt er det vel ikke et spørgsmål om holdninger. Du har måske ikke kunnet findet ud at bruge denne type effekter til andet, end at sovse din lyd ind. Men at påstå, at det er et holdningsspørgsmål, om den type effekter i almindelighed kan bruges til andet end at gemme sig bagved, det er da lige at stramme den en anelse.
Du synes måske, at Robben Ford gemmer sig bag sin rumklang? Eller Brent Mason gemmer sig bag sit slap-back delay?

Men jeg taler nok med en fyr her, som har en smule behov for at stive sig selv af over klicheen: "en rigtig mand spiller uden effekter".

Kuli
Still Got The Blues
Indlæg: 201
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gear slowdown Neil Young

Indlæg af Kuli »

[quote="Lasse H"]Du undlader måske også at gemme dig bag forvrængning?[/quote]
Nej jeg spiller med min forstærkers 'forvrænging'

[quote="Lasse H"]Iøvrigt er det vel ikke et spørgsmål om holdninger. Du har måske ikke kunnet findet ud at bruge denne type effekter til andet, end at sovse din lyd ind. Men at påstå, at det er et holdningsspørgsmål, om den type effekter i almindelighed kan bruges til andet end at gemme sig bagved, det er da lige at stramme den en anelse.[/quote]
Tja, det har du nok ret i..

[quote="Lasse H"]Du synes måske, at Robben Ford gemmer sig bag sin rumklang? Eller Brent Mason gemmer sig bag sit slap-back delay?[/quote]
Kender dem ikke, men jeg har faktisk også samme 'holdning' mht. sang/bass/trommer og effekter!

[quote="Lasse H"]Men jeg taler nok med en fyr her, som har en smule behov for at stive sig selv af over klicheen: "en rigtig mand spiller uden effekter".[/quote]
He he nej jeg har ikke noget jeg skal have 'stivet af'?

Men synes bare alle de tiltag som der snakkes om her, er lidt overdrevede i forhold til at få rumklang på sin guitar....

Lasse H
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 505
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Re: Gear slowdown Neil Young

Indlæg af Lasse H »

Så misforstod jeg dig vist lidt - sorry.

Du mener, at det er lige lovlig langt at gå, at have sin rumklang hængende ned fra loftet i et tov? :)

Jackie van Hippie
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 453
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gear slowdown Neil Young

Indlæg af Jackie van Hippie »

Rumklang er for amatører der spiller i bands på scener og spillesteder med akustik! Rigtige musikere spiller kun derhjemme på teenageværelset hvor de ikke kan gemme sig bag rumklang, band eller høj volume. :lol:
Nu da det er sat på plads, kan vi vende tilbage til tråden: Det lyder fedt med den whizzer, lowtech presets er et rimeligt sjovt koncept :)
"Every so often, man comes up with a correct invention - the wheel was a good idea, wasn't it? To have that round, that was a very good idea." - Jeff Beck

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gear slowdown Neil Young

Indlæg af Sasha »

Jah, sjovt nok til, at Soldano kopierede konceptet i én af deres rackmonterede forforstærkere...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Kuli
Still Got The Blues
Indlæg: 201
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gear slowdown Neil Young

Indlæg af Kuli »

[quote="Lasse H"]Så misforstod jeg dig vist lidt - sorry.

Du mener, at det er lige lovlig langt at gå, at have sin rumklang hængende ned fra loftet i et tov? :) [/quote]

He he helt iorden, selvfølgelig var jeg da der lige ude og provokere lidt, men ja jeg synes det der er for overdrevet...

[quote="Jackie van Hippie"]Rumklang er for amatører der spiller i bands på scener og spillesteder med akustik! Rigtige musikere spiller kun derhjemme på teenageværelset hvor de ikke kan gemme sig bag rumklang, band eller høj volume. :lol: [/quote]
Hmm gad vide hvilken forestilling du har om hvem jeg er :D :D

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen