Pedalboard tråden

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
efrandsen
Gearfreak lærling
Indlæg: 792
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af efrandsen »

Ja, dø chorus, dø :D
http://www.high-voltage.dk - DKs bedste ACDC Jam

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Barf »

Her er så mit board, som det ser ud for tiden (et fremragende billede er det ikke, men det var lige hvad jeg havde liggende):

Billede

Guitar -> Budda Wah - BB Preamp - AC Booster - Pitchblack tuner -> Cornford Hellcat
Send -> Artec EQ - T-rex Tremster - Boss DM-2 -> Return

Friis90
Himmelhund
Indlæg: 39
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Friis90 »

Billede

Her er mit ydmyge board, som jeg endelig fik sat sammen her i aften. Crybaby -> Boss Turbo Overdrive -> Mudhoney -> Dizzy Drive -> Boss GE-7 (boost) -> Cool Cat Vibe -> Nova Repeater.

Og kanalskifter til min Orange Rocker 30.

:)

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Telemaster »

[quote="Friis90"]Billede

Her er mit ydmyge board, som jeg endelig fik sat sammen her i aften. Crybaby -> Boss Turbo Overdrive -> Mudhoney -> Dizzy Drive -> Boss GE-7 (boost) -> Cool Cat Vibe -> Nova Repeater.

Og kanalskifter til min Orange Rocker 30.

:) [/quote]

Tre drives og en clean boost, når du spiller Orange... Hvorfor, om man må spørge? :-)

Hvordan lyder Cool Cat Viben? Og virker den nogenlunde forsvarligt skruet sammen?
So many assholes, so few bullets

Rasser
Still Got The Blues
Indlæg: 369
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Rasser »

Jeg har også en cool cat vibe. Den lyder nogenlunde. Ikke helt vildt fedt, men bestemt ikke dårligt. Den er i metalchassis, så den virker umiddelbart solid nok. En ganske fin vibepedal til meget få basseører.

Det eneste jeg ikke bryder mig om ved den er, at der går et kort øjeblik fra man tænder den til effekten begynder, og at den samtidig giver et ret stort volumeboost. For mig er boostet ikke et stort problem, da jeg har vibe siddende før forvrængning, så det giver bare lidt ekstra hår, men hvis man vil bruge den med ren lyd, kan det være irriterende at effekten er meget højere end det bypassede signal.

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Telemaster »

[quote="Rasser"]Jeg har også en cool cat vibe. Den lyder nogenlunde. Ikke helt vildt fedt, men bestemt ikke dårligt. Den er i metalchassis, så den virker umiddelbart solid nok. En ganske fin vibepedal til meget få basseører.

Det eneste jeg ikke bryder mig om ved den er, at der går et kort øjeblik fra man tænder den til effekten begynder, og at den samtidig giver et ret stort volumeboost. For mig er boostet ikke et stort problem, da jeg har vibe siddende før forvrængning, så det giver bare lidt ekstra hår, men hvis man vil bruge den med ren lyd, kan det være irriterende at effekten er meget højere end det bypassede signal.[/quote]

Sejt. Måske man skulle købe en guitarpedal for første gang i meget lang tid? :D Hvad koster sådan en kammerat mon nu om stunder?
So many assholes, so few bullets

Rasser
Still Got The Blues
Indlæg: 369
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Rasser »

[quote="Telemaster"][quote="Rasser"]Jeg har også en cool cat vibe. Den lyder nogenlunde. Ikke helt vildt fedt, men bestemt ikke dårligt. Den er i metalchassis, så den virker umiddelbart solid nok. En ganske fin vibepedal til meget få basseører.

Det eneste jeg ikke bryder mig om ved den er, at der går et kort øjeblik fra man tænder den til effekten begynder, og at den samtidig giver et ret stort volumeboost. For mig er boostet ikke et stort problem, da jeg har vibe siddende før forvrængning, så det giver bare lidt ekstra hår, men hvis man vil bruge den med ren lyd, kan det være irriterende at effekten er meget højere end det bypassede signal.[/quote]

Sejt. Måske man skulle købe en guitarpedal for første gang i meget lang tid? :D Hvad koster sådan en kammerat mon nu om stunder?[/quote]

Den koster 279,-

Du må gerne overtage min, når min nye vibe pedal ankommer fra USA. Det skal kun koste dig portoen. Du kan sende mig en PM, hvis det har interesse.

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Telemaster »

[quote="Rasser"][quote="Telemaster"][quote="Rasser"]Jeg har også en cool cat vibe. Den lyder nogenlunde. Ikke helt vildt fedt, men bestemt ikke dårligt. Den er i metalchassis, så den virker umiddelbart solid nok. En ganske fin vibepedal til meget få basseører.

Det eneste jeg ikke bryder mig om ved den er, at der går et kort øjeblik fra man tænder den til effekten begynder, og at den samtidig giver et ret stort volumeboost. For mig er boostet ikke et stort problem, da jeg har vibe siddende før forvrængning, så det giver bare lidt ekstra hår, men hvis man vil bruge den med ren lyd, kan det være irriterende at effekten er meget højere end det bypassede signal.[/quote]

Sejt. Måske man skulle købe en guitarpedal for første gang i meget lang tid? :D Hvad koster sådan en kammerat mon nu om stunder?[/quote]

Den koster 279,-

Du må gerne overtage min, når min nye vibe pedal ankommer fra USA. Det skal kun koste dig portoen. Du kan sende mig en PM, hvis det har interesse.[/quote]

PM på vej :-)
So many assholes, so few bullets

Friis90
Himmelhund
Indlæg: 39
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Friis90 »

Lige nu kører jeg gennem en Blues Jr. Jeg skifter lidt imellem den og Rocker'en. Men det er sådan set mest fordi Jeg bruger Mudhoney som fuzz, at jeg har de forskellige derpå. Og det er ikke nødvendigt med tre drives - bare skægt :)

Vibe'en er jeg faktisk meget positivt overrasket over - den gør, hvad den skal rigtigt fint. At der er lidt forsinkelse og et volumeboost gør ikke så meget, når prisen ikke er højere, end den er.

EDIT: Og ja. Konstruktionen virker faktisk ret robust.

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Telemaster »

[quote="Friis90"]Lige nu kører jeg gennem en Blues Jr. Jeg skifter lidt imellem den og Rocker'en. Men det er sådan set mest fordi Jeg bruger Mudhoney som fuzz, at jeg har de forskellige derpå. Og det er ikke nødvendigt med tre drives - bare skægt :)

Vibe'en er jeg faktisk meget positivt overrasket over - den gør, hvad den skal rigtigt fint. At der er lidt forsinkelse og et volumeboost gør ikke så meget, når prisen ikke er højere, end den er.

EDIT: Og ja. Konstruktionen virker faktisk ret robust.[/quote]

Cool, så forstår jeg bedre de tre drives :-) Jeg har desværre ikke rigtig plads på mit bræt til noget, der bare er skægt, men sådan har det ikke altid været, så jeg kan sagtens sætte mig ind i det!

Det ser jo ud til, at jeg selv får erfaringer med Viben, så det er da fedt at høre, at flere er glade for den, trods lidt forskellige småproblemer!
So many assholes, so few bullets

Friis90
Himmelhund
Indlæg: 39
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Friis90 »

[quote="Telemaster"][quote="Friis90"]Lige nu kører jeg gennem en Blues Jr. Jeg skifter lidt imellem den og Rocker'en. Men det er sådan set mest fordi Jeg bruger Mudhoney som fuzz, at jeg har de forskellige derpå. Og det er ikke nødvendigt med tre drives - bare skægt :)

Vibe'en er jeg faktisk meget positivt overrasket over - den gør, hvad den skal rigtigt fint. At der er lidt forsinkelse og et volumeboost gør ikke så meget, når prisen ikke er højere, end den er.

EDIT: Og ja. Konstruktionen virker faktisk ret robust.[/quote]

Cool, så forstår jeg bedre de tre drives :-) Jeg har desværre ikke rigtig plads på mit bræt til noget, der bare er skægt, men sådan har det ikke altid været, så jeg kan sagtens sætte mig ind i det![/quote]

Tja. Alt tager i betragtning er jeg glad for den. Jeg ville da gerne have fat i noget Fulltone-halløj. Men det er jo bare for at lege - som alt andet udstyr. Det er da et suverænt tilbud at få en vibe forærende. Hele serien virker meget cool.

Hvis jeg skal spille på Orange'en er drives og deslignende ligegyldigt (Hvor er pege- og lillefinger oppe-tegnet?)! :P Hvis jeg skal spille på Orange'en er drives og deslignende ligegyldigt (Hvor er pege- og lillefinger oppe-tegnet?)! :P

EDIT: Ting går galt lige nu. Citationen gider ikke virke, og jeg må ikke rette i min allerede skrevede tekst.

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Pluto »

Her er et billede af mit normale set up.Som nogen måske kan huske ,har jeg skrevet at jeg vil se om jeg kan minimere mit set up.
Jeg kan nok ikke undvære det store board i mit balle band ,men jeg er ved at eksperimentere med et simpelt set up til mit blues rock band ,og det er faktisk lidt fedt syntes jeg selv.
Især delay pedalen er jeg glad for at undvære.

Mit nuværende board.

Billede



Mit blues set up indtil videre.har en rigtig gammel tubescreamer til at ligge på mit fjern depot ,som jeg lige skal have fundet og afprøvet også.

Billede
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Sasha »

Hvis du retter dine ledninger pænt ud, bliver strømmen ikke nær så let forvirret, og det vil derfor lyde præcist 12% bedre...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Pluto »

[quote="Sasha"]Hvis du retter dine ledninger pænt ud, bliver strømmen ikke nær så let forvirret, og det vil derfor lyde præcist 12% bedre...[/quote]


Seriøst?
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Sasha »

Det er da dét, det handler om - især i disse flashtråde - at få ledninger til at ligge så lige som muligt og med perfekte 90 graders hjørner. Enhver ved da, at det er dér vellyden gemmer sig!
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Pluto »

[quote="Sasha"]Det er da dét, det handler om - især i disse flashtråde - at få ledninger til at ligge så lige som muligt og med perfekte 90 graders hjørner. Enhver ved da, at det er dér vellyden gemmer sig![/quote]

Ja det havde jeg glemt , undskyld.Hvis de havde kunne køre på batteri havde det været meget federe ,men det kan de ikke, så jeg må nøjes med det jeg nu kan få ud af dem. ;)
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af AnotherDan »

Mit kedelige "Danish Design" board:

Billede
Bah

Jackie van Hippie
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 453
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Jackie van Hippie »

Billede
"Every so often, man comes up with a correct invention - the wheel was a good idea, wasn't it? To have that round, that was a very good idea." - Jeff Beck

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af MacG »

[quote="Jackie van Hippie"]Billede[/quote]

Fortæl noget om din SD-9. Det er nogen ret extreme indstillinger du er ude i..?

Jackie van Hippie
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 453
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Jackie van Hippie »

SD-9, jo det er en gammel Ibanez fra starten af firserne. Volume kontrollen er i bund for at dens output matcher min anden drive pedal (COT50) og for at give et spark til forstærkeren, som helst skal forvrænge en smule af sig selv. den har en træls harsk diskant hvis man lukker op for tone kontrollen, men giver en fed tyk og sumpet bluestone med tone kontrollen helt nede. Det fedeste ved den er at den reagere meget kraftigt på anslag og hvor guitarens volume kontrol står, med gain omkring klokken 10-11 stykker kan man gå fra en lidt opfedet ren lyd til smadret og sumpet solo lyd. Den har meget bund og ikke så meget diskant i den indstilling, men det syntes jeg virker fedt.
COT50 er et helt andet bæst, en knap, ikke så meget pis bare vellyd! Det er en pedal man kan have tændt hele tiden, som giver en fed karakter til den rene lyd (via guitarens volume) og en lidt skramlet overdrive, som minder om en Marshall der for lidt at leve af presset af en treblebooster. Den er fed til at give lidt liv til en helt ren spillende Fender Twin el.lign. det er i hvert fald det jeg bruger den mest til.
"Every so often, man comes up with a correct invention - the wheel was a good idea, wasn't it? To have that round, that was a very good idea." - Jeff Beck

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen