Pedalboard tråden

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Sasha »

Hmm...

Hvordan er det nu?

Noget i stil med "at vurdere en guitar (eller nogle pedaler) ud fra et billede er lidt som at danse til lyden af et maleri"...

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Telemaster »

[quote="Sasha"][quote="Telemaster"]Altså - jeg vil da lige tilføje, at når man indspiller, har jeg svært ved at forestille mig at lave fed (guitar)lyd uden compressor. Det er jo ikke nogen 80'er-efekt, men en studiemaskine, der har været brugt siden studieindspilningernes stenalder. I et studie lægger man typisk compressor på (stort set) alt. Gerne både under tracking og mix. Og alt med måde, naturligvis, men man skal bare ikke lide under den misforståelse, at compressor per definition lyder 80'er-agtigt. Det er sgu nok det sidste, jeg vil tweake min lyd til, og jeg har ellers altid været en stor fortaler for compressors; både på boardet og i studiet. Jeg er bare tordnende uenig med Brander i, at man SKAL have en compressor mellem guitar og forstærker, for at lave god guitarlyd. Efter min mening kan det meget nemt lade sig gøre at lave både god og dårlig lyd, uanset om man har en compressor eller ej. Men hvis man er afhængig af at have en compressor på boardet for at få fed lyd, så er jeg ret sikker på, der er et led eller to undervejs, der ikke er optimale.

Min filosofi om god gutarlyd er meget, meget enkel: du skal have en guitar, der lyder fedt og en forstærker, der lyder fedt. Case closed. Du må godt bruge pedaler, men kun hvis de lyder fedt. Du må overhovedet ikke prøve at redde en sløj guitarlyd med pedaler. Find i stedet ud af, om det er guitaren eller forstærkeren, du ikke kan lide. Og hvis en compressor i signalvejen lyder vildt fedt, er det selvfølgelig sådan en, du skal have. Ellers ikke. Heller ikke selvom Brander eller andre siger det.[/quote]

Nu er der jo så også fannens til forskel på, om man putter en compressor mellem guitar og forstærker, eller om man komprimerer det samlede resultat af guitar+forstærker et sted senere i optage-kæden...

Men ellers er vi vist ret enige.[/quote]

Det er vi så sandelig også enige om - det var delvist pointen med mit indlæg, men det fremgik måske ikke så tydeligt :)
So many assholes, so few bullets

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Telemaster »

[quote="Izzy"].. jeg tror jeg fiser ud mens I "deltager konstruktiv i debatten". (read gentager sig selv igen og igen..)[/quote]

In the words of B. Simpson: Bite me.

PS. Hvorfor er der ikke en smiley, der viser midterste finger, lige når man står og mangler den?
So many assholes, so few bullets

Martin60
Still Got The Blues
Indlæg: 228
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Martin60 »

Når det er samlet ser det sådan, men lige for tiden er det skilt ad. Nu bruger jeg bare en drive foran forstærkeren og de effekter jeg ønsker at lege med.

Billede

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Michael Vajhøj »

Kedeligt som altid: Der er ikke sket det store, bortset fra at det i skrivende stund er noget mere beskidt end det er på billedet der: Billede

Signalvej:
Guitar -> Sennheiser EW172 G2 (trådløs) -> board:
Skrydstrup BF2M -> Skrydstrup ODR1 (mild drive) -> Keeley Compressor -> Skrydstrup ODR2 (drive) -> Skrydstrup DST1 (dist.) -> Skrydstrup TR1 (tremolo) -> Skrydstrup DDL (ombygget Boss DD-5'er) -> TC Electronic SCF (chorus) -> Skrydstrup BR1 (boost) -> Boss FV500L -> Skrydstrup BF2M -> amp

Og så gemmer der sig også en Peterson StroboStomp tuner derpå...

Når engang lysten melder sig skal der installeres en RMC2 wah og laves nye kalber + strøm - men har ikke lige tid til at lave det hele om disse tider, så det kommer når det kommer... :-)

/Michael
RoadHigh.dk

Simto
Himmelhund
Indlæg: 30
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Simto »

Der er noget nice gear på den her side

Sådan ser mit board ud lige nu, jeg har bare lige byttet Carbon Copy'en ud med min mini deja vibe, jeg elsker vibrato effekten i den pedal.
Efter jeg købte min Suhr Riot har jeg sådan set ikke set efter nogle andre pedaler, jeg er 100% tilfreds med mit gear og har været det i noget tid, det lyder bare alt sammen perfekt til mig :D Det enste jeg "mangler" er en fed solidbody humbucker guitar.... Jeg har lidt i planerne det skal være en SG som skal males om... men det her er en pedal tråd! så tilbage til pedalerne.
Det eneste underlige er dog når jeg ser på mit board og jeg ikke har en Lovepedal på, de har været på i lang tid.

Billede
The Rock Dirty
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.myspace.com/therockdirty">ht ... ckdirty</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.facebook.com/pages/ROCK-DIRT ... /ROCK-DIRT ... 1569206540</a><!-- m -->

Jackie van Hippie
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 453
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Jackie van Hippie »

Bla bla bla blah... I lyder sådan her:
<a href="http://www.xtranormal.com/watch/6835387" rel="nofollow">http://www.xtranormal.com/watch/6835387</a>
"Every so often, man comes up with a correct invention - the wheel was a good idea, wasn't it? To have that round, that was a very good idea." - Jeff Beck

Simto
Himmelhund
Indlæg: 30
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Simto »

Hehe, den er meget sjov, de har også posted sådan nogle videoer på TGP, funny 'cause it's true
The Rock Dirty
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.myspace.com/therockdirty">ht ... ckdirty</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.facebook.com/pages/ROCK-DIRT ... /ROCK-DIRT ... 1569206540</a><!-- m -->

Jackie van Hippie
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 453
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Jackie van Hippie »

Jeg fik den fra Huge Rack Inc. :D
"Every so often, man comes up with a correct invention - the wheel was a good idea, wasn't it? To have that round, that was a very good idea." - Jeff Beck

rhk1
Himmelhund
Indlæg: 11
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af rhk1 »

Lige for tiden afprøver jeg også om jeg skal have min BOSS RC2 på boardet eller ej.
Billede

Brugeravatar
gajda
Smoke On The Water
Indlæg: 96
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af gajda »

Jamen, så lader jeg min første post på det nye GF være et billede af mit bræt, som det ser ud lige nu.

I forlængelse af kompressor-diskussionen tidligere i denne tråd, så vil jeg da lige gøre opmærksom på, at jeg har TO af slagsen på mit board - så jeg må altså være dobbelt cool.... eller uncool.... eller noget :)

Billede

Rækkefølgen skulle vist være nogenlunde gennemskuelig. TC Vintage delay er ikke i kæden lige pt., da jeg står og har et patch-kabel for lidt :) Hele herligheden er monteret på en Emma AmarHyll (i farven "funky white"), og på undersiden, gemmer der sig en T-Rex FuelTank.
We all came out to montreux, on the lake geneva shoreline

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af GodSpeedDK »

Hvis det er polkaprikker, jeg ser uden på din kuffert, så er det afgjort uncool ... compressors eller ej!

;)
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
gajda
Smoke On The Water
Indlæg: 96
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af gajda »

Hehe. Til mit forsvar kan jeg sige, at polkaprikkerne er voksdugen på det bord, som kufferten stod på, da jeg tog billedet. Men når du nu bringer det på bane, så kunne det da godt være, at jeg faktisk skulle betrække kufferten med polkaprikket voksdug for ligesom at cementere min status som uncool :D
We all came out to montreux, on the lake geneva shoreline

Jackie van Hippie
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 453
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Jackie van Hippie »

Polkaprikker er COOL ! - period!
[youtube]5reHb3MAL0A[/youtube]
"Every so often, man comes up with a correct invention - the wheel was a good idea, wasn't it? To have that round, that was a very good idea." - Jeff Beck

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Sasha »

[quote="Simto"]Der er noget nice gear på den her side

Sådan ser mit board ud lige nu, jeg har bare lige byttet Carbon Copy'en ud med min mini deja vibe, jeg elsker vibrato effekten i den pedal.
Efter jeg købte min Suhr Riot har jeg sådan set ikke set efter nogle andre pedaler, jeg er 100% tilfreds med mit gear og har været det i noget tid, det lyder bare alt sammen perfekt til mig :D Det enste jeg "mangler" er en fed solidbody humbucker guitar.... Jeg har lidt i planerne det skal være en SG som skal males om... men det her er en pedal tråd! så tilbage til pedalerne.
Det eneste underlige er dog når jeg ser på mit board og jeg ikke har en Lovepedal på, de har været på i lang tid.

Billede[/quote]

Feeedd med alle de blå lysdioder! Der er endda én nede under brættet! Now, that´s impressive..!

Blå lysdioder er for fede!
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Funkis
Still Got The Blues
Indlæg: 356
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Funkis »

[quote="Sasha"]Jeg synes, at billedet meget godt illustrerer, hvor upraktisk formen på CM´s nye pedaler (DC drive) er...[/quote]
Så er det godt de ikke laver dem længere i de form.
Nu studerende uden tilknytning musikbranchen.
Stadig den samme idiot!

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Sasha »

OK. De ser da ellers atdig sådan ud på deres hjemmeside..?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Smittefar »

@Simto: har du noget, der bare ligner en god forklaring på, hvorfor wah og tuner ikke er monteret på boardet?

@Gajda: Det er naturligvis cool at have to compressorer - det kan der ikke være diskussion om - Men det kommer godt nok bag på mig, at nogen, der har andre lækre pedaler og dermed tilsyneladende øre for god lyd, kan få noget som helst uden af en Boss Compressor - Jeg troede, den var den direkte grund til, at folk synes, compressorer lyder dårligt.
Modded guitars were crap right out of the factory

Kattekiksen
Still Got The Blues
Indlæg: 207
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Kattekiksen »

[quote="Sasha"][quote="Simto"]Der er noget nice gear på den her side

Sådan ser mit board ud lige nu, jeg har bare lige byttet Carbon Copy'en ud med min mini deja vibe, jeg elsker vibrato effekten i den pedal.
Efter jeg købte min Suhr Riot har jeg sådan set ikke set efter nogle andre pedaler, jeg er 100% tilfreds med mit gear og har været det i noget tid, det lyder bare alt sammen perfekt til mig :D Det enste jeg "mangler" er en fed solidbody humbucker guitar.... Jeg har lidt i planerne det skal være en SG som skal males om... men det her er en pedal tråd! så tilbage til pedalerne.
Det eneste underlige er dog når jeg ser på mit board og jeg ikke har en Lovepedal på, de har været på i lang tid.

Billede[/quote]

Feeedd med alle de blå lysdioder! Der er endda én nede under brættet! Now, that´s impressive..!

Blå lysdioder er for fede![/quote]

Jeg kan slet ikke lure om du mener det seriøst, eller om sarkasmens lange tunge er på spil her? :lol: .
Min version af artsyfartsy fotoblogging:
http://www.cccamera.tumblr.com
Dårlig og ond tegneserie:
http://www.foelgpreuss.blogspot.com

Runem
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 454
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Runem »

[quote="Kattekiksen"][quote="Sasha"][quote="Simto"]Der er noget nice gear på den her side

Sådan ser mit board ud lige nu, jeg har bare lige byttet Carbon Copy'en ud med min mini deja vibe, jeg elsker vibrato effekten i den pedal.
Efter jeg købte min Suhr Riot har jeg sådan set ikke set efter nogle andre pedaler, jeg er 100% tilfreds med mit gear og har været det i noget tid, det lyder bare alt sammen perfekt til mig :D Det enste jeg "mangler" er en fed solidbody humbucker guitar.... Jeg har lidt i planerne det skal være en SG som skal males om... men det her er en pedal tråd! så tilbage til pedalerne.
Det eneste underlige er dog når jeg ser på mit board og jeg ikke har en Lovepedal på, de har været på i lang tid.

Billede[/quote]

Feeedd med alle de blå lysdioder! Der er endda én nede under brættet! Now, that´s impressive..!

Blå lysdioder er for fede![/quote]

Jeg kan slet ikke lure om du mener det seriøst, eller om sarkasmens lange tunge er på spil her? :lol: .[/quote]

Enhver ved, at en af de ting, som virkelig tænder Sasha, er flashtråde - helst med pedalboards - og hvis der også er blå dioder, vil begejstringen ingen ende tage... Vidste ikke, at sarkasmen havde en lang tunge... Den er nok relateret til giraffen.

Menmenmen... Jeg vil da gerne være med til at udvide tråden med et billede... Er ham Peter Brændert den samme, som påstår at sorte strats lyder bedre? For så holder jeg da helt klart med ham!

Mit board:

Billede

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen