Pedalboard tråden

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af IkkeMig »

Jeg har skåret lidt ned - her er mit board for tiden:

Billede

Det skal dog siges, at min forstærker har Reverb...

Jackie van Hippie
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 453
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Jackie van Hippie »

[quote="Runem"] Er ham Peter Brændert den samme, som påstår at sorte strats lyder bedre? For så holder jeg da helt klart med ham! [/quote]

Se det er faktisk en sandfærdig påstand ! Men derudover burde vi lave en tråd om åndsvage udtalelser fra producere, lydmænd... m.m.

Jeg kan tilføje:
- "Professionelle musikere som f.eks. Eric Clapton, skriver ikke selv deres soloer. De indspiller en masser 'takes' i studiet, hvorefter en producer finde de fede ting og sætter dem sammen, for at skabe en solo som guitaristen så kan lære og spille live!"
"Every so often, man comes up with a correct invention - the wheel was a good idea, wasn't it? To have that round, that was a very good idea." - Jeff Beck

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Odgaard »

[quote="Runem"]

Mit board:

Billede[/quote]

Hvad er den sorte kasse?

RenéF
Smoke On The Water
Indlæg: 59
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af RenéF »

Det ligner en kanalswitcher til en Ceriatone Overtone forstærker :)

Runem
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 454
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Runem »

[quote="RenéF"]Det ligner en kanalswitcher til en Ceriatone Overtone forstærker :) [/quote]

Det er nemlig lige hvad det er :)

Kanalswitch til venstre og boost til højre. Fungerer super at selve boosten sidder i ampen.

Simto
Himmelhund
Indlæg: 30
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Simto »

@Runem: jeg har sagt det på Aage's forum, men hold fest et nice board du har dig :)

@Smitte: Jeg har sådan set ingen god grund til det... jeg har bare altid haft det sådan. Jeg spiller heller ikke ret mange gigs så jeg flytter det ikke så meget... jeg sidder for det meste i min kælder og skriver sange i håb om at komme ud og spille... Jeg kan faktisk bedre lide at min Wah er på gulvet.. Jeg tænker det lidt som... jeg vil ikke have et større board fordi jeg ved jeg kommer til at få flere effekter på og jeg kan godt lide jeg ikke bruger så mange effekter. Jeg kan godt lide når det er lidt mere råt og ikke så meget sovs (stik modsat når det kommer til mad) Og så har jeg paranoia over hvis jeg skulle komme til at tippe mit board over med min wah når jeg tænder den.... jeg ved godt det er dumt, men ja.... det fungerer for mig.
Jeg har da i det mindste fået min Switchazel op på boardet :D
The Rock Dirty
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.myspace.com/therockdirty">ht ... ckdirty</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.facebook.com/pages/ROCK-DIRT ... /ROCK-DIRT ... 1569206540</a><!-- m -->

RenéF
Smoke On The Water
Indlæg: 59
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af RenéF »

[quote="Runem"][quote="RenéF"]Det ligner en kanalswitcher til en Ceriatone Overtone forstærker :) [/quote]

Det er nemlig lige hvad det er :)

Kanalswitch til venstre og boost til højre. Fungerer super at selve boosten sidder i ampen.[/quote]

Har selv bygget sådan en overtone for nogle år siden... ja det virker sgu godt med boosten i ampen

Funkis
Still Got The Blues
Indlæg: 356
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Funkis »

[quote="Sasha"]OK. De ser da ellers atdig sådan ud på deres hjemmeside..?[/quote]
De ny er begyndt at lande ind. Det som deres normale firkantede sorte kasser (ikke de høje, som også er på vej ud) i metallic farver som de "nye" classic pedaler.
Dog bliver de først lanceret når det gamle design er udfaset (snart).
Nu studerende uden tilknytning musikbranchen.
Stadig den samme idiot!

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Sasha »

[quote="Kattekiksen"][quote="Sasha"][quote="Simto"]Der er noget nice gear på den her side

Sådan ser mit board ud lige nu, jeg har bare lige byttet Carbon Copy'en ud med min mini deja vibe, jeg elsker vibrato effekten i den pedal.
Efter jeg købte min Suhr Riot har jeg sådan set ikke set efter nogle andre pedaler, jeg er 100% tilfreds med mit gear og har været det i noget tid, det lyder bare alt sammen perfekt til mig :D Det enste jeg "mangler" er en fed solidbody humbucker guitar.... Jeg har lidt i planerne det skal være en SG som skal males om... men det her er en pedal tråd! så tilbage til pedalerne.
Det eneste underlige er dog når jeg ser på mit board og jeg ikke har en Lovepedal på, de har været på i lang tid.

Billede[/quote]

Feeedd med alle de blå lysdioder! Der er endda én nede under brættet! Now, that´s impressive..!

Blå lysdioder er for fede![/quote]

Jeg kan slet ikke lure om du mener det seriøst, eller om sarkasmens lange tunge er på spil her? :lol: .[/quote]

Jeg troede, at jeg gik rundt og fik optimalt meget fisse. Men efter jeg har skiftet alle lysdioder på mit pedalboard til blå, er det faktisk blevet fordoblet.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Sasha »

[quote="RenéF"][quote="Runem"][quote="RenéF"]Det ligner en kanalswitcher til en Ceriatone Overtone forstærker :) [/quote]

Det er nemlig lige hvad det er :)

Kanalswitch til venstre og boost til højre. Fungerer super at selve boosten sidder i ampen.[/quote]

Har selv bygget sådan en overtone for nogle år siden... ja det virker sgu godt med boosten i ampen[/quote]

Hmmm...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Smittefar »

[quote="Simto"]
@Smitte: Jeg har sådan set ingen god grund til det... jeg har bare altid haft det sådan. Jeg spiller heller ikke ret mange gigs så jeg flytter det ikke så meget... jeg sidder for det meste i min kælder og skriver sange i håb om at komme ud og spille... Jeg kan faktisk bedre lide at min Wah er på gulvet.. Jeg tænker det lidt som... jeg vil ikke have et større board fordi jeg ved jeg kommer til at få flere effekter på og jeg kan godt lide jeg ikke bruger så mange effekter. Jeg kan godt lide når det er lidt mere råt og ikke så meget sovs (stik modsat når det kommer til mad) Og så har jeg paranoia over hvis jeg skulle komme til at tippe mit board over med min wah når jeg tænder den.... jeg ved godt det er dumt, men ja.... det fungerer for mig.
Jeg har da i det mindste fået min Switchazel op på boardet :D [/quote]

Det med ikke at ville have et større board forstår jeg 100% - Men du kunne da sagtens få plads til både tuner og wah på det board, hvis bare tingene blev rykket lidt mere sammen.
Modded guitars were crap right out of the factory

Kenzo
Himmelhund
Indlæg: 36
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Kenzo »

Så må jeg da vist også hellere være med her. Der er også sket lidt nyt på mit board siden jeg flashede det på det gamle GF.

Billede

Undskyld det er lidt KÆMPE stort. Men har ikk lige noget program på min mac der kan ændre størrelsen. Ikk så vidt jeg ved.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Sasha »

Vi kan ikke se, hvilken farve, lysdioderne har! Om igen...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Peter C »

[quote="Sasha"]Vi kan ikke se, hvilken farve, lysdioderne har! Om igen...[/quote]
:lol: :lol:

Kenzo
Himmelhund
Indlæg: 36
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Kenzo »

[quote="Sasha"]Vi kan ikke se, hvilken farve, lysdioderne har! Om igen...[/quote]

Damn It!!! Har intet billede med dem tændt. De kommer her på skrift sammen med signalvejen :P

Fra Guitar: Wah, Dynacomp (RØD), LGW (RØD), Marshall Guv'nor (RØD), Ernie Ball Volume med Polytune i tuner output, Boss Chorus (RØD), Holy Grail nano (RØD), Carl Martin Hydraboost (BLÅ/LILLA), Keeley Katana preamp (BLÅ), Nova Delay (RØD). Channel Switch (RØD).

Til ære for dig Sasha. :P

Jackie van Hippie
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 453
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Jackie van Hippie »

[quote="Sasha"]Vi kan ikke se, hvilken farve, lysdioderne har! Om igen...[/quote]

Nej, jeg kan slet ikke vente til du har fået installeret "Super bright" LED i min wah ! Jeg skulle have bestilt tyve stk. til montering under bunden på den, bare for at være ekstra flashy :lol:
"Every so often, man comes up with a correct invention - the wheel was a good idea, wasn't it? To have that round, that was a very good idea." - Jeff Beck

Kattekiksen
Still Got The Blues
Indlæg: 207
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Kattekiksen »

[quote="Sasha"][quote="Kattekiksen"][quote="Sasha"]

Feeedd med alle de blå lysdioder! Der er endda én nede under brættet! Now, that´s impressive..!

Blå lysdioder er for fede![/quote]

Jeg kan slet ikke lure om du mener det seriøst, eller om sarkasmens lange tunge er på spil her? :lol: .[/quote]

Jeg troede, at jeg gik rundt og fik optimalt meget fisse. Men efter jeg har skiftet alle lysdioder på mit pedalboard til blå, er det faktisk blevet fordoblet.[/quote]
:lol: :lol: :lol:
Jeg fangede den nu ;) .
Min version af artsyfartsy fotoblogging:
http://www.cccamera.tumblr.com
Dårlig og ond tegneserie:
http://www.foelgpreuss.blogspot.com

Brugeravatar
gajda
Smoke On The Water
Indlæg: 96
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af gajda »

[quote="Smittefar"]
@Gajda: Det er naturligvis cool at have to compressorer - det kan der ikke være diskussion om - Men det kommer godt nok bag på mig, at nogen, der har andre lækre pedaler og dermed tilsyneladende øre for god lyd, kan få noget som helst uden af en Boss Compressor - Jeg troede, den var den direkte grund til, at folk synes, compressorer lyder dårligt.[/quote]

Alt afhænger jo af ørerne, der hører :) Men jeg synes faktisk, at (min) Boss CS-2 er en ret tilforladelig compressor. Den squasher ikke lyden voldsomt og er mere rund og varm (hvordan beskriver man sådan noget?) i lyden end i hvert fald den CS-3 jeg prøvede på et tidspunkt. Men sandt at sige, så bruger jeg den ikke så meget mere - ikke efter jeg fik min Emma Transmorgrifier, som kan lidt af det hele, også squashe helt vildt, hvis man er til det :)
We all came out to montreux, on the lake geneva shoreline

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Smittefar »

Ahh - OK - jeg troede, det var en CS3 - har aldrig prøvet en CS2, så den kan der jo være noget ved :)
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Odgaard »

@Kenzo: Jeg kan med glæde se, at du ikke har en original Orange footswitch på boardet. De fylder latterligt meget. Derfor er mit næste DIY-projekt at bygge noget i retning af sådan en omskifter, som du har.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen