Pedalboard tråden

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Smittefar »

Odgaard, har du prøvet at åbne din footswitch og se, om pladsen bliver brugt til noget?

Studiotonens footswitch var også væsentligt større end nødvendigt, så jeg tog bare en nedstryger og skar det overflødige væk (og samlede det igen.
Modded guitars were crap right out of the factory

rhk1
Himmelhund
Indlæg: 11
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af rhk1 »

[quote="Sasha"][quote="Sasha"][quote="Simto"]Der er noget nice gear på den her side

Sådan ser mit board ud lige nu, jeg har bare lige byttet Carbon Copy'en ud med min mini deja vibe, jeg elsker vibrato effekten i den pedal.
Efter jeg købte min Suhr Riot har jeg sådan set ikke set efter nogle andre pedaler, jeg er 100% tilfreds med mit gear og har været det i noget tid, det lyder bare alt sammen perfekt til mig :D Det enste jeg "mangler" er en fed solidbody humbucker guitar.... Jeg har lidt i planerne det skal være en SG som skal males om... men det her er en pedal tråd! så tilbage til pedalerne.
Det eneste underlige er dog når jeg ser på mit board og jeg ikke har en Lovepedal på, de har været på i lang tid.

Billede[/quote]

Feeedd med alle de blå lysdioder! Der er endda én nede under brættet! Now, that´s impressive..!

Blå lysdioder er for fede![/quote]

Jeg kan slet ikke lure om du mener det seriøst, eller om sarkasmens lange tunge er på spil her? :lol: .[/quote]

Jeg troede, at jeg gik rundt og fik optimalt meget fisse. Men efter jeg har skiftet alle lysdioder på mit pedalboard til blå, er det faktisk blevet fordoblet.[/quote]

Ja så er jeg da glad for at Hr Alwan satte en blå LED i min wah da han opgraderede min ellers kedelige Crybaby. Men han fortalte aldrig at det ville fordoble mit fisse-niveau.

Tak for fisse :thumbup:

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Sasha »

Jamen, selv tak!

Nu skal jeg så ikke kunne sige, hvad en enkelt kan gøre for sagen...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Anonym »

Oy - en pedalalfons. :s hock:

Kenzo
Himmelhund
Indlæg: 36
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Kenzo »

[quote="Odgaard"]@Kenzo: Jeg kan med glæde se, at du ikke har en original Orange footswitch på boardet. De fylder latterligt meget. Derfor er mit næste DIY-projekt at bygge noget i retning af sådan en omskifter, som du har.[/quote]


Ja det har du helt ret i at de gør. Nu har jeg ikke den originale for den medfølger ikke til en Orange Rocker 30. Men jeg var ude for at se på en da jeg skulle anskaffe mig en. Kunne dog ret hurtigt se at den ikk kunne være på boardet. Så smuttede en tur ned til Palle og Jan i orkestergraven og gav dem nogle mål på en kasse og et krav om en lysdiode i pedalen. De fik forstærkeren så de kunne måle lidt på strøm fra footswitch udgangen mht modstand til dioden, og 3 timer senere ringede Jan og sagde at den var færdig. 250 kr, og så er det med jack indgang så man selv kan sætte lige så langt et kabel i man vil. Og den fungerer uden problemer.

shm
Johnny B. Goode
Indlæg: 193
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af shm »

http://s142.photobucket.com/albums/r90/ ... C09528.jpg


Sådan. Så kan dem, der får ubehag af dårlige billeder og flash undlade at bilve kørersyge.

Runem
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 454
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Runem »

@ Sasha:

Man har forsøgt at forklare mig konceptet i "boosten", så uden at have den mindste tekniske indsigt, kan jeg da prøve at beskrive den. Boosteffekten skulle komme af, at man, når man slår den til, sender signalet uden om eq'en (bass/mid/treb) - og på den måde får et boost i niveauet... Giver det mening?

I forhold til lyden, fungerer det ganske fint i mine ører!

Jeg har ikke selv samlet mig, det har en Christian fra Rockcity i århus. Han har selv spillet på den, og har udskiftet en række komponenter og i øvrigt også rørene. Så min er ikke helt stock. Min medguitarist har også en, og den er også fed. Vi spiller dog over forskellige kabinetter, og hans har de originale rør.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Sasha »

[quote="Runem"]@ Sasha:

Man har forsøgt at forklare mig konceptet i "boosten", så uden at have den mindste tekniske indsigt, kan jeg da prøve at beskrive den. Boosteffekten skulle komme af, at man, når man slår den til, sender signalet uden om eq'en (bass/mid/treb) - og på den måde får et boost i niveauet... Giver det mening?

[/quote]

Ja, jeg er ganske klar over, at det er sådan, det fungerer.

Jeg har netop haft sådan et kræ huserende på matriklen i et par uger...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Runem
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 454
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Runem »

[quote="Sasha"][quote="Runem"]@ Sasha:

Man har forsøgt at forklare mig konceptet i "boosten", så uden at have den mindste tekniske indsigt, kan jeg da prøve at beskrive den. Boosteffekten skulle komme af, at man, når man slår den til, sender signalet uden om eq'en (bass/mid/treb) - og på den måde får et boost i niveauet... Giver det mening?

[/quote]

Ja, jeg er ganske klar over, at det er sådan, det fungerer.

Jeg har netop haft sådan et kræ huserende på matriklen i et par uger...[/quote]

Jeg er personligt glad for min, pris osv. taget i betragtning. Havde prøvet en del i samme stil - suhr og deslige. Jeg drømmer da helt klart om at få en lækker fender en dag, men det skulle mere være som alternativ, da de to ikke som sådan har meget tilfælles i lyden, i mine ører.

FrederikØ
Himmelhund
Indlæg: 37
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af FrederikØ »

Her er mit så:
Billede
Jeg spiller for øvrigt over en Marshall 1959 SuperLead
Marshall stack! Dressed in black!

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Sasha »

[quote="Runem"][quote="Sasha"][quote="Runem"]@ Sasha:

Man har forsøgt at forklare mig konceptet i "boosten", så uden at have den mindste tekniske indsigt, kan jeg da prøve at beskrive den. Boosteffekten skulle komme af, at man, når man slår den til, sender signalet uden om eq'en (bass/mid/treb) - og på den måde får et boost i niveauet... Giver det mening?

[/quote]

Ja, jeg er ganske klar over, at det er sådan, det fungerer.

Jeg har netop haft sådan et kræ huserende på matriklen i et par uger...[/quote]

Jeg er personligt glad for min, pris osv. taget i betragtning.[/quote]

Jamen, det er da godt. Ellers skulle pokker også stå i det.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Sasha »

[quote="FrederikØ"]Her er mit så:
Billede
Jeg spiller for øvrigt over en Marshall 1959 SuperLead[/quote]

Der kan da ikke være meget sjov ved at have en Marshall efter al dét rumklang, ekko, chorus og sligt..?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

FrederikØ
Himmelhund
Indlæg: 37
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af FrederikØ »

[quote="Sasha"][quote="FrederikØ"]Her er mit så:
Billede
Jeg spiller for øvrigt over en Marshall 1959 SuperLead[/quote]

Der kan da ikke være meget sjov ved at have en Marshall efter al dét rumklang, ekko, chorus og sligt..?[/quote]
Det er selvfølgelig ikke min grundlyd, som regel spiller jeg uden nogle pedaler tændt. Men Chorus, delay og rumklang synes jeg ikke ødelægger noget i numre hvor det selvfølgelig passer ind. Boosteren og distortion bruger jeg oftest med gain nede på forstærkeren eller som solo-boost
Marshall stack! Dressed in black!

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Sasha »

"Gain"? - på en Superlead?

Min pointe var nu også mere, at disse forstærkere - ifølge min opfattelse - er klart sjovest, når de er deroppe, hvor deres udgangstrin forvrænger. Og det lyder da sjældent godt med al det dér "sminke" på, oder..?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af CobraPizza »

[quote="Sasha"]"Gain"? - på en Superlead?

Min pointe var nu også mere, at disse forstærkere - ifølge min opfattelse - er klart sjovest, når de er deroppe, hvor deres udgangstrin forvrænger. Og det lyder da sjældent godt med al det dér "sminke" på, oder..?[/quote]

Nu har jeg set hvad The Edge kan sovse hans lyd ind i af effekter, så jeg tror efterhånden at man kan komme godt fra at "sminke et lig"
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Sasha »

Underforstået, at liget udgøres af en Superlead´s grundlyd, eller..?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Anonym »

Hvornår er The Edge begyndt at bruge Superleads?

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af CobraPizza »

[quote="SustainerPlayer"]Hvornår er The Edge begyndt at bruge Superleads?[/quote]

Det er han vist aldrig..

GF vil åbenbart ikke poste min besked.. strange

Og nej det var ikke rettet mod Superlead'en men et generelt syn på at man kan få næsten alt til at lyde poppet, pænt og poleret (i min verden røvkedeligt) med effekter (nogle gange kan det nærmest erstatte spilleevne), men dog ville jeg ikke vælge superlead'en som bøf til den omgang sovs..
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Sasha »

Dét, jeg fisker for, er selvfølgelig, om ikke, der er problemer med at sende alt "sovsen" ind i en Superlead´s forvrængning?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

FrederikØ
Himmelhund
Indlæg: 37
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af FrederikØ »

Rumklangen bruger jeg i eet nummer i en solo hvor jeg har skruet kraftigt ned for volume 1 og 2 (som jeg fejlagtigt før kaldte gain). Delay bruger jeg sådanset også kun i få soli og introer, så jeg vil ikke have på mig at jeg sovser det hele ind...
Chorus synes jeg ikke overskygger Marshall lyden og jeg bruger den tit til lange, tykke akkorder eller til "clean" stykker. Nu ved jeg godt at det aldrig bliver helt clean, men med volume-knappen på guitaren et godt stykke nede...
Marshall stack! Dressed in black!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen