Pedalboard tråden

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
JGreen
Still Got The Blues
Indlæg: 213
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af JGreen »

Nå nu tænkte jeg jeg hellere lige måtte poste for at slå et slag for "os der har for mange effekter klemt ned på for lidt plads".

Synes alle har så fine boards med tonsvis af ubrugt plads. Det duer ikke:

Billede
Ked af den dårlige kvalitet på billedet.

Stage Clix trådløs
Morley bad horsie wah
Korg pitchblack tuner
TC electronics Octascreamer
Voodoo labs micro vibe
Fulltone OCD
Boss OD1
Modworks boost (Lars Vad)
EH small clone
Hardwire delay

De grønne cirkler er antennen og senderen (som sidder til opladning i modtageren) på den trådløse.

Desuden sidder der 2 x Big John strømforsyninger. En under "etagen" til venstre for den trådløse, og en under tuneren. Det er meningen at "etagen" skal udvides til at fylde hele boardets bredde.

Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Stevi »

[quote="JGreen"]Nå nu tænkte jeg jeg hellere lige måtte poste for at slå et slag for "os der har for mange effekter klemt ned på for lidt plads".

Synes alle har så fine boards med tonsvis af ubrugt plads. Det duer ikke:

Ked af den dårlige kvalitet på billedet.

Stage Clix trådløs
Morley bad horsie wah
Korg pitchblack tuner
TC electronics Octascreamer
Voodoo labs micro vibe
Fulltone OCD
Boss OD1
Modworks boost (Lars Vad)
EH small clone
Hardwire delay

De grønne cirkler er antennen og senderen (som sidder til opladning i modtageren) på den trådløse.

Desuden sidder der 2 x Big John strømforsyninger. En under "etagen" til venstre for den trådløse, og en under tuneren. Det er meningen at "etagen" skal udvides til at fylde hele boardets bredde.[/quote]
Det er fedt at se en OD-1 i brug! Det er altså en mega-fed overdrive.
See you in heaven if you make the list

FrederikØ
Himmelhund
Indlæg: 37
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af FrederikØ »

Hvad synes du om Stage Clix sættet? Er stabilt osv?
Marshall stack! Dressed in black!

Brugeravatar
JGreen
Still Got The Blues
Indlæg: 213
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af JGreen »

Stevi, den er fed ja, men kun i brug sammen med Boost pedalen - ellers lyder den lidt tynd i det.
Men ja, dejlig blød overdrive og med en smule delay har man ren 80'er solo lyd (af den gode slags). Jeg bruger den stort set udelukkende til solo.


FrederikØ, jeg har været meget tilfreds med den. Gennemtænkt produkt, intet signal tab af hvad jeg har kunne høre, og ingen har vadet i min ledning siden jeg begyndte at bruge det. ;)
Jeg skrev en mindre afhandling her: <a href="http://www.soundcheck.dk/forum/thread.p ... adId=77196" rel="nofollow">http://www.soundcheck.dk/forum/thread.p ... d=77196</a>

FrederikØ
Himmelhund
Indlæg: 37
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af FrederikØ »

Tak for linket JGreen! Der blev godt nok snakket igennem i diskussionen nedenfor :yawn:
Marshall stack! Dressed in black!

Brugeravatar
JGreen
Still Got The Blues
Indlæg: 213
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af JGreen »

Mnja, den står lidt omvendt. Mit indlæg var i virkeligheden det sidste i tråden.

Tilsyneladende er der flere meninger om det end folk der rent faktisk har prøvet at bruge det. ;)

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Anonym »

[quote="JGreen"] Mit indlæg var i virkeligheden det sidste i tråden.[/quote]

Her skulle det være i rigtig rækkefølge: <a href="http://www.soundcheck.dk/forum/thread.p ... adId=74040" rel="nofollow">http://www.soundcheck.dk/forum/thread.p ... d=74040</a>


Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Sasha »

Boosterens placering er lige efter mit hoved.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Anonym »

Sjovt folk går op i CM-pedalernes form, når der alligevel er langt større madkasser, man kan placere på brættet.

Brugeravatar
efrandsen
Gearfreak lærling
Indlæg: 792
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af efrandsen »

[quote="SustainerPlayer"]Sjovt folk går op i CM-pedalernes form, når der alligevel er langt større madkasser, man kan placere på brættet.[/quote]

Det kan godt være, at de er langt større end CM-pedalerne, men de er til gengæld firkantede ;)
http://www.high-voltage.dk - DKs bedste ACDC Jam

Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af udepost »

problemet er jo, at de gamle ehx lyder stinkende godt, og derfor ikke så lette at skifte ud, hvorimod red repeat ikke er nogen specielt god delay, og derfor rimelig let at finde en erstatning for.. :)

/søren

Kenzo
Himmelhund
Indlæg: 36
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Kenzo »

[quote="udepost"]Billede

/søren[/quote]

Har du ingen problemer med støj fra din Tremster når den er placeret direkte oven på din strømforsyning?

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Anonym »

[quote="efrandsen"][quote="SustainerPlayer"]Sjovt folk går op i CM-pedalernes form, når der alligevel er langt større madkasser, man kan placere på brættet.[/quote]

Det kan godt være, at de er langt større end CM-pedalerne, men de er til gengæld firkantede ;) [/quote]

Så det er i virkeligheden ren kassetænkning? Så tænker man da bare CM-pedalerne firkantet, så er det klaret! ;)

Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af udepost »

kenzo: nej, ikke umiddelbart.

/søren

itsaysvuff
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af itsaysvuff »

[quote="udepost"]kenzo: nej, ikke umiddelbart.

/søren[/quote]

Vil du ikke fortælle lidt om din brug af Boost/linedriver, dens placering osv?

Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af udepost »

[quote="itsaysvuff"][quote="udepost"]kenzo: nej, ikke umiddelbart.

/søren[/quote]

Vil du ikke fortælle lidt om din brug af Boost/linedriver, dens placering osv?[/quote]

joh da. den sidder næstsidst lige før cm. jeg bruger den til solo-boost, og de steder hvor der lige skal være lidt ekstra. jeg spiller ikke meget solo, så jeg bruger den også til bare at hæve niveauet hvis jeg skal lave noget larm. det var meningen jeg ville ha en med buffer indbygget så den kunne sidde sidst, og det troede jeg denne havde, men det har den altså ikke. line-driver betyder åbenbart ikke andet end booster :) så hvis nogle vil bytte med en mi audio boost'n'buff...

/søren

Jackie van Hippie
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 453
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Jackie van Hippie »

LInedriver betyder at den har en buffer indbygget, men kun når den er tændt med boost skruet helt ned, ikke det mest geniale design siden hjulet blev opfundet..
"Every so often, man comes up with a correct invention - the wheel was a good idea, wasn't it? To have that round, that was a very good idea." - Jeff Beck

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Sasha »

Jeg troede da ellers, at de var "så kloge, så kloge" derovre hos Custom Audio Electronics... - er det ikke ham dér Suhr-fyren, der står bag?

Men den kan nu måske godt "krølles rundt", så bufferen er aktiv hele tiden.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Jackie van Hippie
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 453
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Jackie van Hippie »

John Suhr ? Nej, det er da vist selveste Bob Bradshaw himself :lol:
"Every so often, man comes up with a correct invention - the wheel was a good idea, wasn't it? To have that round, that was a very good idea." - Jeff Beck

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen