Pedalboard tråden

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
KHoldt
Johnny B. Goode
Indlæg: 123
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af KHoldt »

Det må prøves af i morgen. Tak for rådet - og beklager min uvished ;)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Sasha »

Ingen grund til at beklage noget som helst! Det kan jo være, at du finder ud af, at du foretrækker tingene, som de er nu...

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Rasmus »

Hæhæ, det er sjovt...:-D

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af IkkeMig »

Nu skal i se, drenge - nu går hun hjem og afprøver det og konstaterer at hendes oprindelige løsning lød bedst.

Og så skal vi allesammen til at prøve at vende vores pedaler helt om for at se om hun har ret :lol:

Brugeravatar
Pickles
Johnny B. Goode
Indlæg: 189
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Pickles »

Så fik jeg indkøbt en Rockcase og samlet mit første board. Efter adskillige år med Nettopose-systemet er der nu slut med det besvær. Det har også den fordel, at jeg nu altid spiller trådløst i øvelokalet - det er praktisk, når man skal hente en bajer eller slå trommeslageren. :D

Billede

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Rasmus »

[quote="Pickles"]Så fik jeg indkøbt en Rockcase og samlet mit første board. Efter adskillige år med Nettopose-systemet er der nu slut med det besvær. Det har også den fordel, at jeg nu altid spiller trådløst i øvelokalet - det er praktisk, når man skal hente en bajer eller slå trommeslageren. :D

Billede[/quote]

Wow... jeg har en af de der kasser der, og alle gummidutter pånær 1 er faldet af... velcroen der er rundt i kanten falder af for et godt ord... Det eneste jeg ikke har noget at udsætte på den er at den var billig... :D

Jeg ved ikke om det bare er mig der smadrer mine ting! :)

Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Pedalboard tråden

Indlæg af Stevi »

Jeg rykker normal meget rundt på mit board, men hér tror jeg at jeg har fundet en sammensætning der kan forblive i længere tid:
Billede
See you in heaven if you make the list

KHoldt
Johnny B. Goode
Indlæg: 123
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af KHoldt »

[quote="Turtle"]Nu skal i se, drenge - nu går hun hjem og afprøver det og konstaterer at hendes oprindelige løsning lød bedst.

Og så skal vi allesammen til at prøve at vende vores pedaler helt om for at se om hun har ret :lol:[/quote]
I havde jo ret. Lyden er meget federe nu, og går mere klar igennem. Jeg har rykket om på det ;) Tak!

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af MacG »

[quote="KHoldt"][quote="Turtle"]Nu skal i se, drenge - nu går hun hjem og afprøver det og konstaterer at hendes oprindelige løsning lød bedst.

Og så skal vi allesammen til at prøve at vende vores pedaler helt om for at se om hun har ret :lol:[/quote]
I havde jo ret. Lyden er meget federe nu, og går mere klar igennem. Jeg har rykket om på det ;) Tak![/quote]

Ærgeligt! Du sku´ha´sagt at det gave fede tone, og så se på os alle mosle rundt i vores pedalbrædder og flytte rundt på sagerne...
Godt at høre at det virkede.

Brugeravatar
KrænDyt
Johnny B. Goode
Indlæg: 163
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af KrænDyt »

Det er vist længe síden jeg har flashet noget som helst her. Så her kommer mit pedalboard som det har udviklet sig gennem de seneste 3-4 års tid.

Billede

Billede

Billede

Billede

Nuværende signalvej: guitar - Line6 G30 - Pitchblack - Budwah - DIY comp (den skiller jeg mig aldrig af med) - Pickle Vibe - OCD - amp. I loopet: send - Micro amp - Repeater - return

Nyeste tilføjelser er pickle vibe'n og ocd'en. Agurken gør det fint. Lidt anderledes end min soulvibe, men ligeså fin lyd. Og det kunne sikkert være møj møj bedre hvis jeg fik en af de der store smarte mojo vibes eller tubevibe.. Men se så lille og fin den er!?! Og jeg bruger den kun i 2-3 sange, så det er glimrende til mit behov. OCD'en... Hvorfor har jeg ikke fået mig sådan en for længe siden.?? Nøj hvor den siger godt, både ind i en helt ren lyd, men sandelig også når forstærkeren har lidt fræs på i forvejen.
"I've got blisters on my fingers...!"

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Rasmus »

Hey folkens, lige et spørgsmål...

jeg har kigget på sådan en BOSS FV500L, som er den model med lav impedans. Det er den jeg skal have hvis den skal sidde i min pedalkæde ikke ?

Selvom Aage skriver at man skal have den højimpedante version til guitar.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Smittefar »

Jo - den skal blot helst sidde efter en eller anden buffered pedal
Modded guitars were crap right out of the factory

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Rasmus »

[quote="Smittefar"]Jo - den skal blot helst sidde efter en eller anden buffered pedal[/quote]

jeg tænker den skal ind i min kæde efter de "våde" effekter, før min delay. Det burde vel være OK?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Sasha »

Det afhænger helt af, hvordan den våde afdelings bypass-funktion er lavet og deraf følgende, hvordan det ligger med udgangsimpedansen - både når der er tændt og slukket for vandet.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Rasmus »

[quote="Sasha"]Det afhænger helt af, hvordan den våde afdelings bypass-funktion er lavet og deraf følgende, hvordan det ligger med udgangsimpedansen - både når der er tændt og slukket for vandet.[/quote]
Suk... det er imellem en mudhoney og en replica... alternativt en el capistan til sidst.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Sasha »

Mon ikke Mudhoney´en har en permanent buffer i signalvejen?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Rasmus »

[quote="Sasha"]Mon ikke Mudhoney´en har en permanent buffer i signalvejen?[/quote]
Jo... :D

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Sasha »

Jamen, så burde det i princippet være OK...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
efrandsen
Gearfreak lærling
Indlæg: 792
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Pedalboard tråden

Indlæg af efrandsen »

Jeg har lige rykket lidt rundt og fjernet lidt hist og her, så jeg kan være på mit lille pedaltrain.

Signalvejen er guitar -> Vox Wah(som ønsker sig true bybass) -> Pitch Black Tuner -> Fulltone Soul-Bender -> Telenordia TA-100 Overdrive -> Boss TR -> Maxon AD999 Delay -> forstærker.

Jeg ville gerne bytte min Soul-Bender ud med '69 fra Fulltone..


Sent from my iPhone using Tapatalk
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
http://www.high-voltage.dk - DKs bedste ACDC Jam

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen