Pedalboard tråden

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Pedalboard tråden

Indlæg af GuitaRasmus »

Jeg har lige gennemsøgt hele forummet (samtlige 5 sider!), og erfaret at vi ingen pedalboardtråd har - det må der laves om på! (eller rettere - jeg har lige fået bygget mit board om, med en ny Octaswitch, og fik lyst til at vise skidtet frem. ;) ) If you've got 'em, show 'em!

Billede
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Smittefar »

Der er sguda sket et og andet på det board - Hvor er MemoryManen f.eks. - og skulle du ikke have en kanalswitcher til Blackmoren?

Men som altid har du jo lavet det rigtig pænt :)
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af GuitaRasmus »

Memory Man'en lyder, som altid, fantastisk, men jeg har været nødt til at prioritere i denne omgang pga. plads, og jeg kan ikke undvære tap tempo til Volts numre - der er nødt til at være en del præcise delays.

Mht. kanalswitcheren, så har jeg de sidste par dage, i forberedelse til næste uges koncerter på festivalen, brugt en masse timer i øvelokalet med mit grej, og er kommet frem til at selvom Blackmoren lyder rigtig godt, så er den en anelse for høflig - jeg har prøvet en masse drive pedaler (dizzy drive, suhr riot, mfl.) og de fleste af dem lyder væsentligt mere aggressive - hvilket er godt til mit brug. Testvinderen var (jeg får jo aldrig den pedal af boardet)... Min Reeza. Nu får jeg testet det grundigt igennem på den næste uges 11 (!) jobs, og så må jeg tage den derfra. Jeg synes dog, efter mange lytte-tests, at Reeza gør et forrygende stykke arbejde - særligt med EQ pedalen bagefter. Den er helt utroligt stram i bunden (Værsgo Hans, til "Taget ud af sammenhæng tråden ;) ), og er meget moderne og komprimeret - det' lige mig. :D DC-driven er til mildere crunch.

Jeg tager dog også kanalskifteren til Engl'en med - det er meget fedt at have, hvis jeg får lyst til at variere og eksperimentere lidt.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Hybrid_Child
Still Got The Blues
Indlæg: 204
Tilmeldt: 14 years ago
Geografisk sted: Århus N
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Hybrid_Child »

Det ser da godt ud. Men mangler du ikke en kompressor? Sådan en er man jo nødt til at have hvis man vil lyde som David Gilmour, og det vil man jo. Eller hvordan var det nu det var.

Hvad er den der octaswitch for en dims?
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.facebook.com/Rapiddominanceb ... nceband</a><!-- m -->

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af AnotherDan »

Rasmus nu siger du at du skal bruge tap tempo til volt's numre... Jeg er selv ret afhængig af tap tempo, har du ikke et problem med at have tempo switchen i "andet gelled" ?
Bah

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af CobraPizza »

[quote="AnotherDan"]Rasmus nu siger du at du skal bruge tap tempo til volt's numre... Jeg er selv ret afhængig af tap tempo, har du ikke et problem med at have tempo switchen i "andet gelled" ?[/quote]

Stepdans er åbenbart en del af Volt's sceneshow :)
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Sasha »

Jeg synes, at billedet meget godt illustrerer, hvor upraktisk formen på CM´s nye pedaler (DC drive) er...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af CobraPizza »

[quote="Sasha"]Jeg synes, at billedet meget godt illustrerer, hvor upraktisk formen på CM´s nye pedaler (DC drive) er...[/quote]

Amen! Har gået en stor bue uden om red repeat af samme grund
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="Sasha"]Jeg synes, at billedet meget godt illustrerer, hvor upraktisk formen på CM´s nye pedaler (DC drive) er...[/quote]

I den grad enig. Det er så knokkelåndssvagt at jeg har lyst til at råbe hver gang jeg ser en, men nu lyder DC Driven faktisk ret godt, så jeg accepterer det - men jeg forstår simpelt hen ikke hvad de tænkte på, med det design; "Jamen, det er retro!" - Ja, og det er ellerter også, men der er da ikke nogen der bruger dem i dag?
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="Hybrid_Child"]Det ser da godt ud. Men mangler du ikke en kompressor? Sådan en er man jo nødt til at have hvis man vil lyde som David Gilmour, og det vil man jo. Eller hvordan var det nu det var.

Hvad er den der octaswitch for en dims?[/quote]

Det er et switchingsystem, hvor der sidder 8 loops til pedaler, og så kan jeg "programmere" (det sker 100% mekanisk) hver switch til en given kombination af disse. Mht. compressor, så har jeg en MXR Dyna Comp, som jeg egentligt godt kan lide lyden af, men det irriterer mig grænseløst at den fjerner dynamikken i mit spil, så den ligger i en skuffe.

Dan: Egentligt ikke - den sidder ikke ret langt væk, og den har stået på bagerste hylde i to år, så jeg er vant til det.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af udepost »

rasmus: hvordan er den octa mht. at æde tone? jeg smed min combinator væk fordi den åd mere tone end 10 volumen pedaler efter hinanden, håber det er bedre med denne.

og +1 til det med cm pedalerne. jeg har en red repeat, og den fylder næsten ligeså meget som mine exh... helt talentløst lavet er det...

/søren

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Swampthing »

+1 til Carl Martin pedalerne.
Jeg havde en Red Repeat, som jeg var ret glad for, bortset fra formen.
Den måtte videre.

Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Stevi »

Billede

Det taler vist for sig selv:-)
See you in heaven if you make the list

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="udepost"]rasmus: hvordan er den octa mht. at æde tone? jeg smed min combinator væk fordi den åd mere tone end 10 volumen pedaler efter hinanden, håber det er bedre med denne.

og +1 til det med cm pedalerne. jeg har en red repeat, og den fylder næsten ligeså meget som mine exh... helt talentløst lavet er det...

/søren[/quote]

Den er fin - jeg tror der er bøvl med bufferen i mit (meget billige) brugte eksemplar, så jeg bruger den bare som true bypass, og jeg kan ikke høre forskel på kabel direkte i forstærkeren og igennem octa'en uden pedaler aktiveret. Jeg kan til gengæld sagtens høre når volumenpedalen i loopet bliver aktiveret - jeg går og overvejer hvad man skal gøre - det skal jo være en højimpedant volumenpedal i denne sammenhæng (jeg har den inden delay), og min lavimpedante boss suger nærmest alt diskant ud af signalet - men det kan stadig tydeligt høres når den er en del af kæden.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Hybrid_Child
Still Got The Blues
Indlæg: 204
Tilmeldt: 14 years ago
Geografisk sted: Århus N
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Hybrid_Child »

[quote="GuitaRasmus"][quote="Hybrid_Child"]Det ser da godt ud. Men mangler du ikke en kompressor? Sådan en er man jo nødt til at have hvis man vil lyde som David Gilmour, og det vil man jo. Eller hvordan var det nu det var.

Hvad er den der octaswitch for en dims?[/quote]

Det er et switchingsystem, hvor der sidder 8 loops til pedaler, og så kan jeg "programmere" (det sker 100% mekanisk) hver switch til en given kombination af disse. Mht. compressor, så har jeg en MXR Dyna Comp, som jeg egentligt godt kan lide lyden af, men det irriterer mig grænseløst at den fjerner dynamikken i mit spil, så den ligger i en skuffe.

Dan: Egentligt ikke - den sidder ikke ret langt væk, og den har stået på bagerste hylde i to år, så jeg er vant til det.[/quote]

Det med compressoren var egentlig bare en jokende reference til ham producer fyren som holdt oplæg på forrige Gathering, som mente at man ikke kunne få en guitar til at lyde godt uden en compressor.
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.facebook.com/Rapiddominanceb ... nceband</a><!-- m -->

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Telemaster »

[quote="Hybrid_Child"][quote="GuitaRasmus"][quote="Hybrid_Child"]Det ser da godt ud. Men mangler du ikke en kompressor? Sådan en er man jo nødt til at have hvis man vil lyde som David Gilmour, og det vil man jo. Eller hvordan var det nu det var.

Hvad er den der octaswitch for en dims?[/quote]

Det er et switchingsystem, hvor der sidder 8 loops til pedaler, og så kan jeg "programmere" (det sker 100% mekanisk) hver switch til en given kombination af disse. Mht. compressor, så har jeg en MXR Dyna Comp, som jeg egentligt godt kan lide lyden af, men det irriterer mig grænseløst at den fjerner dynamikken i mit spil, så den ligger i en skuffe.

Dan: Egentligt ikke - den sidder ikke ret langt væk, og den har stået på bagerste hylde i to år, så jeg er vant til det.[/quote]

Det med compressoren var egentlig bare en jokende reference til ham producer fyren som holdt oplæg på forrige Gathering, som mente at man ikke kunne få en guitar til at lyde godt uden en compressor.[/quote]

Peter Brander. Den mand lader sig ikke modsige, uanset hvor vanvittig påstanden er :wtf:
So many assholes, so few bullets

Jackie van Hippie
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 453
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Jackie van Hippie »

pt. sidder der kun tre pedaler på mit board: en gammel Ibanez Sonic Distortion, en volumepedal og en tuner.. Udover min switcher til min forstærker og G-Major.
Skal nok flashe når der kommer nogle mere spændende pedaler på, som noget tremolo, vibe, vibrato, leslie...
"Every so often, man comes up with a correct invention - the wheel was a good idea, wasn't it? To have that round, that was a very good idea." - Jeff Beck

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Sasha »

[quote="Telemaster"]

Peter Brander. Den mand lader sig ikke modsige, uanset hvor vanvittig påstanden er :wtf:[/quote]

Nu kender jeg hverken manden eller hans påstande. Men han lyder da absolut som én, der for enhver pris skal holdes så langt væk fra min guitarlyd som muligt.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Vinta
Johnny B. Goode
Indlæg: 151
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Vinta »

[quote="Sasha"][quote="Telemaster"]

Peter Brander. Den mand lader sig ikke modsige, uanset hvor vanvittig påstanden er :wtf:[/quote]

Nu kender jeg hverken manden eller hans påstande. Men han lyder da absolut som én, der for enhver pris skal holdes så langt væk fra min guitarlyd som muligt.[/quote]

perfekt at få ham som lydmand på et livejob :s hock: :cry: :( :s hock:

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Smittefar »

Nu skal det her jo ikke udvikle sig til en diskussion om Peter Brander, men ...

1) Han er lydmand på temmeligt mange live jobs i Kbh. hver weekend
2) Han har jo grundlæggende ret mht. compressorer - I er bare ikke voksne nok til at forstå det ;)
3) Han har spillet guitar på flere plader, end det samlede gearfreak community nogensinde kommer til

... men ...

4) Han synes en Peavey Classic 30 lyder godt, så et eller andet er der galt :lol:

Her er i øvrigt et relativt nyt billede af mit board og amp setup - det er et dårligt billede, og der er ikke sket noget nyt i evigheder.

Billede
Modded guitars were crap right out of the factory

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen