Støj med Line 6 G30

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
kasperploug
Still Got The Blues
Indlæg: 339
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Støj med Line 6 G30

Indlæg af kasperploug »

Hey!

Jeg har rodet med mit board i dag, og fundet ud af at støjsynderen er mit Line 6 G30 trådløse system.. Selvom jeg ikke bruger det, og kører kabel -> board, brummer det når G30'en er sat til Fueltank'en.. Jeg har også fundet ud af det er min Morley George Lynch wah der opfanger støjen.. Har I nogle idéer om hvad der kunne være galt?

Mvh. Kasper.
I've got a fever... And the only prescription is MORE COWBELL!

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Støj med Line 6 G30

Indlæg af kraen »

Det kan være fordi din Fueltank ikke har isolerede outputs. Prøv at køre nogle 9V batterier i en af enhederne til at starte med.

Jens Larsen
Himmelhund
Indlæg: 31
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Støj med Line 6 G30

Indlæg af Jens Larsen »

Hej Kasper

Er det en fueltank classic? - for så kan det da være det kan afhjælpes, med en anden strømforsyning der har isolerede outputs. Jeg har også en G30, og den kører fint sammen med resten af mit setup, men brokker sig, hvis jeg forsøger at daisy-chain'e den med noget andet.

VHJens :-)

Edit: nå øv - der var jeg for langsom :-)

Lasse H
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 505
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Re: Støj med Line 6 G30

Indlæg af Lasse H »

Det kunne måske være en brumsløjfe...?
Bruger G30 og din wah samme spænding? I så fald vil mit bud gå på en brumsløjfe, da en fueltank kun er isoleret mellem hver sektion (9V, 12V og 12V AC).

Mvh

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Støj med Line 6 G30

Indlæg af Sasha »

Er det også, når wah´en er slukket?

Ellers kan det måske være spolen i wah´en, som opfanger brumfeltet fra din strømforsyning (dette er rent magnetisk påvirkning og har intet med de førnævnte brumsløjfer at gøre). Så er det kun den rent fysiske placering af tingene i forhold til hinanden, som hjælper. Intuitivt ville man så tro, at de skulle være længst muligt fra hinanden. Og det passer da også somme tider. Men jeg var engang ude for en Boss-delay, som gjorde noget af det samme. Og den var mest brumfri, når den lå med forsiden nedad lige ovenpå strømforsyningen. Go figure...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

kasperploug
Still Got The Blues
Indlæg: 339
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Støj med Line 6 G30

Indlæg af kasperploug »

Det er Fueltank Classic ja! Den er synderen, hvis der ikke er støj når jeg bruger batteri i wah'en?
I've got a fever... And the only prescription is MORE COWBELL!

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Støj med Line 6 G30

Indlæg af Sasha »

Forsvinder støjen (brum går jeg ud fra, at vi taler om?), når du sætter batteri i wah, men stadig har strømforsyningen tændt, og de to tings - altså wah og strømforsyning - placering er uændret? Hvis ja, kunne det godt pege i retning af en brumsløjfe.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

kasperploug
Still Got The Blues
Indlæg: 339
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Støj med Line 6 G30

Indlæg af kasperploug »

Jep, når at er tændt og eneste ændring er batteri i wah'en, er der ingen støj.. Men hvad gør man ved det, så jeg ikke behøver tænke på at oplade batterier hele tiden?
I've got a fever... And the only prescription is MORE COWBELL!

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Støj med Line 6 G30

Indlæg af Sasha »

Enten køber man sig en strømforsyning med isolerede udgange. Eller også er du nødt til at have én eller flere pedaler på en separat strømforsyning - sandsynligvis wah-pedalen...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen