Styr på Nettoposen

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Styr på Nettoposen

Indlæg af GodSpeedDK »

Så fik jeg endelig styr på alle mine løse pedaler. Jeg spiller i to ret forskellige bands, og det er derfor smart, at jeg har to forskellige boards:

Billede

Øverste (rock-/pop-bandet): Morley Bad Horsie wah -> TC Polytune -> Fulltone OCD -> Boss OD-3 -> T-Rex Tremster
Boardet er et Pedaltrain Mini, og strømforsyningen er en Cioks Baby.

Nederste (50'er-/60'er-doowop-r'n'r-bandet): Korg Pitchblack -> Marshall The Guv'nor -> Maxon AD-9 -> EHX Stereo Pulsar
Boardet er ligeledes et Pedaltrain Mini, og strømforsyningen er en T-Rex Fuel Tank Junior.

Fælles for begge boards er, at patchkablerne er et tilfældigt sammenrend af gode sager, jeg havde liggende :)
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Styr på Nettoposen

Indlæg af Barf »

Det ser godt ud, Mikkel. Hvordan transporterer du dem - i en Nettopose? ;)

Jeg ville egentlig også gerne have to boards, men jeg tror desværre ikke, jeg kan begrænse mig til fire pedaler, så det er lidt længere ude i fremtiden.

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Styr på Nettoposen

Indlæg af Rasmus »

Hvordan lyder den pulsar?
Er der nogen forskelle rent støjmæssigt på de 2 boards? Det er virkelig nørdet, men du ved... :)

det er meget fint med de små pedaltrains der. Har du så også tasken, som man lige kan spænde på gigbaggen?

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Styr på Nettoposen

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Barf"]Det ser godt ud, Mikkel. Hvordan transporterer du dem - i en Nettopose? ;)

Jeg ville egentlig også gerne have to boards, men jeg tror desværre ikke, jeg kan begrænse mig til fire pedaler, så det er lidt længere ude i fremtiden.[/quote]

De fulgte skam en fin gigbag med til hvert board :)

Jeg har haft flere pedaler til det øverste setup, men når alt kom til alt, brugte jeg ikke andet end de 5 dér. Clean fra forstærkeren, drive fra OCD, solo-boost fra OD-3, og så lidt tremolo og wah, på udvalgte steder. Og i det andet band prøver vi at holde lyden rimelig autentisk, og så giver det ikke meget mening, med mere end lidt knas, tremolo og delay. Man kunne selvfølgelig argumentere for, at have lidt flere varianter af hver effekt, men igen, erfaringen viser, at jeg lynhurtigt finder en favorit, og bruger udelukkende dén.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Styr på Nettoposen

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Rasmus"]Hvordan lyder den pulsar?
[/quote]

Den skruer op og ned for lyden, i et valgfrit tempo ;)

Ej, den har lidt forskellige indstillinger, med trekant- og firkant-form, ind- og udløbstid (hedder det dét?), men jeg bruger den helt standard firkant, og der fungerer den som en fin erstatning for en "rigtig" forstærker-tremolo. Og ikke helt så "klinisk", som Tremster'en.

[quote="Rasmus"]
Er der nogen forskelle rent støjmæssigt på de 2 boards? Det er virkelig nørdet, men du ved... :) [/quote]

Der var, til min store overraskelse, absolut ingen støj overhovedet, fra nogen af boards'ne, da jeg koblede dem til første gang. Så nej, forskellen er ens; der er stille som graven, når jeg ikke spiller.
Jeg kan måske høre et mikroskopisk tab af dynamik i det øverste board, og jeg bilder mig ind, at det er rækkefølgen på tuner og wah, der gør det - af praktiske grunde; længden på patchkabler vs. praktisk placering af wah afgjorde rækkefølgen - men det er ganske udokumenteret, for jeg har ikke prøvet at bytte om på noget.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Styr på Nettoposen

Indlæg af Sasha »

FED!
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Styr på Nettoposen

Indlæg af GodSpeedDK »

:)
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Styr på Nettoposen

Indlæg af Barf »

[quote="GodSpeedDK"] Man kunne selvfølgelig argumentere for, at have lidt flere varianter af hver effekt, men igen, erfaringen viser, at jeg lynhurtigt finder en favorit, og bruger udelukkende dén.[/quote]

Sådan tror jeg til tider også, at jeg har det, men så vil skæbnen det således, at når jeg er på nippet til at hive en pedal af boardet, så giver jeg den lige en ekstra chance og ender med stort set kun at bruge den i en periode. Ellers skriver vi en sang, hvor netop den pedal passer perfekt ind. Så jeg har opgivet at skære ned på det.

Brugeravatar
Morten M
Gearfreak lærling
Indlæg: 737
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Styr på Nettoposen

Indlæg af Morten M »

Pænt lavet og kan skilles ad i en fart om nødvendigt ;)
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/TundraStudio"> ... aStudio</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/pages/Fairytal ... s/Fairytal ... 0049079203</a><!-- m -->

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Styr på Nettoposen

Indlæg af FunkyValle »

Det ser sgu ordentligt ud...

Mange af dine pedaler har stik på siderne og sidder lige ved siden af hinanden i kæden.
Har du overvejet at købe sådanne stik her til dem i stedet for kabler:
Billede

Kan f.eks. købes hos 4Sound:
http://www.4sound.dk/shop/jack-jack/ebs/pl-10.html
Tror aldrig gear-rejsen ender....

Jackie van Hippie
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 453
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Styr på Nettoposen

Indlæg af Jackie van Hippie »

Fine boards, jeg har også fornylig lavet et lille bræt med Wah -> Tuner -> Drive -> Delay, det er så dejligt let at bære rundt. Og så fuzz pedaler og andet sjov tages med når der er plads til den slags.
"Every so often, man comes up with a correct invention - the wheel was a good idea, wasn't it? To have that round, that was a very good idea." - Jeff Beck

Muppet
Himmelhund
Indlæg: 38
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Styr på Nettoposen

Indlæg af Muppet »

Det ser jo lækkert ud. Hvordan lyder AD-9'eren?

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Styr på Nettoposen

Indlæg af GodSpeedDK »

Den er lidt en one-trick-pony, der lyder pissegodt til sådan noget kort, surf-/slapback-delay, men ikke til ret meget andet. IMHO. Men så er det jo godt, at det er lige præcis dét, den bliver brugt til :)
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen