Nye enheder i Marshall 1966a

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Dale
Smoke On The Water
Indlæg: 80
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Nye enheder i Marshall 1966a

Indlæg af Dale »

Halløj alle Gear Freaks.
Jeg har netop erhvervet mig et Marshall 1966a kabinet til min Orange TT top.
Jeg er som sådan rigtig glad for kabinettet, da det har en god størrelse, vægt og er monteret med hjul. Jeg er dog ikke særlig begejstret for de Celestion G12T-75 som efter sigende skulle sidde i. Jeg synes de virker hårde og kantede i lyden, uden den varme og sprødhed jeg er vant til fra min Orange.
Er der monstro nogen derude som kan komme med et godt bud på hvad jeg burde skifte dem ud med? Finanserne er små og det er noget jeg må spare sammen til, så prisen skal helst ikke alt for højt i vejret.

På forhånd tak.
When You see W. C. Fields.

reindane
Johnny B. Goode
Indlæg: 133
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nye enheder i Marshall 1966a

Indlæg af reindane »

Jeg kan anbefale dig at lytte på et par amerikanske Weber enheder, fra deres British Series: Weber ceramic 1265, 65 watt og Weber ceramic Grey Wolf, 50 watt. Det er ikke de billigste enheder, du kan købe, men lydkvaliteten er i top.
Venlig hilsen
Lars Reinau
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.larsreinau.dk">www.larsreinau.dk</a><!-- w -->

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nye enheder i Marshall 1966a

Indlæg af Barf »

Jeg har ikke den store erfaring med højtalere, men har af to omgange haft kabinetter med Eminence-enheder. De er en del billigere end fx Celestion og lyder i mine ører rigtig fint. Private Jack, The Governor eller Wizard (lidt dyrere) har jeg prøvet på egen krop (ører), og de er bestemt et lyt værd.

Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nye enheder i Marshall 1966a

Indlæg af udepost »

Jeg har haft sådan et kabinet, og satte g12h-30 i. Det lød ikke særlig godt, så det vil jeg fraråde

/Søren

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nye enheder i Marshall 1966a

Indlæg af Sasha »

Et relevant spørgsmål ville vel være: Hvilke enheder leverede i sin tid den "varme og sprødhed, du er vant til fra din Orange"? Og hvorfor bruger du dem ikke mere, når de lød bedre?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Dale
Smoke On The Water
Indlæg: 80
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Nye enheder i Marshall 1966a

Indlæg af Dale »

[quote="Sasha"]Et relevant spørgsmål ville vel være: Hvilke enheder leverede i sin tid den "varme og sprødhed, du er vant til fra din Orange"? Og hvorfor bruger du dem ikke mere, når de lød bedre?[/quote]Problemet er at det var et par hullede, gaffatapede skodenheder som manglede rigtig meget top-end. Jeg vil ikke sige at de lød bedre, de havde bare noget som de nye mangler.
When You see W. C. Fields.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen