Laney P.A. 100 watt

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Laney P.A. 100 watt

Indlæg af Peter C »

Jeg er kommet til at købe sådan en her, og den lyder faktisk skide godt med guitaren. :)

Billede

Er der nogle, som har erfaringer med sådan en? Og som måske kan hjælpe mig med, at finde ud af, hvor gammel den er?

Den er fyldt med mustard. :)

Den anden forstærker er i øvrigt en 1959 Super Lead '77 med tilhørende originalt kabinet, som jeg også har erhvervet mig for nylig.

Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Laney P.A. 100 watt

Indlæg af Peter C »

Den spiller dog ikke nær så højt, som en Super Lead. Gamle rør måske? Der sidder Brimar i, kan det være de originale? Den er ikke blevet brugt i 5 år.

Brugeravatar
munch_30
Still Got The Blues
Indlæg: 288
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Laney P.A. 100 watt

Indlæg af munch_30 »

Tillykke med dem Peter !

Jeg kunne forestille mig, at du er blevet lidt inspireret af diverse klips fra ham her (hans Laney PA klips på YT): <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.hugeracksinc.com/forum/viewt ... orum/viewt ... t=Laney+PA</a><!-- m -->

Jeg mener at huske, at du godt kan lide billeder af indmad i amps - derfor link ovenfor (godt nok en Hiwatt-tingest).

Ligeledes tænker jeg, at de klips der er af Laney PA 100 med Folkesson mods, også har slået benene væk under dig :D

<!-- m --><a class="postlink" href=" ... re=related</a><!-- m --> (mange andre ikke metalklips) - ret alsidig amp for mig at se og så ovenikøbet "vintage" -agtig :D

<!-- m --><a class="postlink" href=" ... re=related</a><!-- m --> etc..

Mon ikke du skulle prøve at skrive til ham via Youtube f.eks. Det kunne nok bringe dig nærmere noget super relevant mht. Laney P.A 100, model, årgang med mere.
Kim

Brugeravatar
munch_30
Still Got The Blues
Indlæg: 288
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Laney P.A. 100 watt

Indlæg af munch_30 »

... og her link til Henrics side:

<!-- m --><a class="postlink" href="http://emaushenric.benesser.se/">http:/ ... ser.se/</a><!-- m -->

Og ret god tråd omkring Laney P.A. 100:

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.hugeracksinc.com/forum/viewt ... orum/viewt ... =1&t=77977</a><!-- m -->
Kim

Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Laney P.A. 100 watt

Indlæg af Peter C »

Jeg er faktisk allerede i kontakt med ham. Sådan en Laney var ikke så dyr, så den ryger nok til ham for lidt mods. :)

Brugeravatar
munch_30
Still Got The Blues
Indlæg: 288
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Laney P.A. 100 watt

Indlæg af munch_30 »

:thumbup: :D

Post gerne nogle klips, hvis du lyster, af dine nyerhvervelser :D
Kim

Brugeravatar
Jake
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 459
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Laney P.A. 100 watt

Indlæg af Jake »

Er det ikke en opgave du selv burde gå i gang med, Peter? ;-)

Mvh Jake
http://www.divineamps.com - OPDATERET - BASSMAN-REBUILD, RØR BOOSTER/BUFFER og andet nyt! :-)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Laney P.A. 100 watt

Indlæg af Sasha »

Kondolerer!

De fleste af disse gamle Laneys kører deres rør på så høje (vanvids-) spændinger, at de er nærmest umulige at finde rør til, som kan overleve ret længe. Samtidig modarbejder disse høje spændinger også den forvrængning, som vi vel i bund og grund efterstræber? Jeg skal dog erkende, at jeg ikke kender til deres PA-modeller. Men deres 100 watts guitarforstærkere ville jeg personligt gå udenom...

Edit: Og skulle ham Folkesson ikke snart til at bygge nogle forstærkere fra bunden istedet for at ramponere fine, gamle vintage-sager om til 4 kanals hi gain-monstre, som de aldrig har været tænkt til - i stil med dét klamphuggeri, der kan ses i denne tråd:

<!-- m --><a class="postlink" href="http://forums.vintageamps.com/viewtopic ... /viewtopic ... highlight=</a><!-- m -->

Jeg ville græde snot, hvis det var min gamle Marshall, som på dén måde var blevet ødelagt "for good"...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Laney P.A. 100 watt

Indlæg af Peter C »

Så blev den færdig!! Lydklip kommer MEGET snart!

Billede

Billede

:D :D :D :D

Lasse H
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 505
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Re: Laney P.A. 100 watt

Indlæg af Lasse H »

Må jeg spørge, på hvilken måde den er modificeret?
Er skiltet foran permanent? Det er lidt synd for forstærkerens udseende.

Ellers er det jo altid spændende at få en forstærker hjem fra rest/mod - tillykke med den :)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Laney P.A. 100 watt

Indlæg af Sasha »

Tjekkede lige ham der Hermanssons hjemmeside. Og man må sige, at de dér svenskere tilsyneladende har et sjældent talent, når det kommer til at smadre fine, gamle forstærkere. Også han skulle have et bræt i røven for de ting, han gør ved gamle Marshalls!
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Laney P.A. 100 watt

Indlæg af Peter C »

Det er en 3 kanals forstærker.

1. kanal: bassman/plexi
2. kanal: José-agtig hotrodded Marshall
3. kanal: hans skud på en rendyrket metal-kanal

Han skriver selv: It’s going to be a three channel amp. A clean channel that reminds of Fender Bassman/Marshall Plexi, a José channel that goes from plexi to high gain hotrodded Marshall and a third channel that is more of a metal channel, raw, super tight low end and amounts of distortion without being indistinct.

Rørdrevet loop og det hele kan styres via en alm. footswitch.

:)

Kuli
Still Got The Blues
Indlæg: 201
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Laney P.A. 100 watt

Indlæg af Kuli »

[quote="Sasha"]Tjekkede lige ham der Hermanssons hjemmeside. Og man må sige, at de dér svenskere tilsyneladende har et sjældent talent, når det kommer til at smadre fine, gamle forstærkere. Også han skulle have et bræt i røven for de ting, han gør ved gamle Marshalls![/quote]
For fanden... Jeg har ik engang lyst til at gå ind og se, bliver sikkert bare rigtig deprimeret... :thumbdown: :thumbdown:

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Laney P.A. 100 watt

Indlæg af Sasha »

[quote="Kuli"][quote="Sasha"]Tjekkede lige ham der Hermanssons hjemmeside. Og man må sige, at de dér svenskere tilsyneladende har et sjældent talent, når det kommer til at smadre fine, gamle forstærkere. Også han skulle have et bræt i røven for de ting, han gør ved gamle Marshalls![/quote]
For fanden... Jeg har ik engang lyst til at gå ind og se, bliver sikkert bare rigtig deprimeret... :thumbdown: :thumbdown:[/quote]

I think that puts it rather well, unfortunately...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

nokia
Himmelhund
Indlæg: 35
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Laney P.A. 100 watt

Indlæg af nokia »

[quote="Sasha"]Tjekkede lige ham der Hermanssons hjemmeside. Og man må sige, at de dér svenskere tilsyneladende har et sjældent talent, når det kommer til at smadre fine, gamle forstærkere. Også han skulle have et bræt i røven for de ting, han gør ved gamle Marshalls![/quote]

Hej

Kan du ikke smide et link, jeg kan ikke finde hjemmesiden på google.
Men tænker, det er jo bare et værktøj som skal gøre det man ønsker, men det kan jo være at jeg må æde mine ord når jeg ser hjemmesiden

vh

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Laney P.A. 100 watt

Indlæg af Barf »

munch_30 har skrevet hjemmesiden længere oppe i tråden.

Lasse H
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 505
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Re: Laney P.A. 100 watt

Indlæg af Lasse H »

[quote="nokia"][quote="Sasha"]Tjekkede lige ham der Hermanssons hjemmeside. Og man må sige, at de dér svenskere tilsyneladende har et sjældent talent, når det kommer til at smadre fine, gamle forstærkere. Også han skulle have et bræt i røven for de ting, han gør ved gamle Marshalls![/quote]

Hej

Kan du ikke smide et link, jeg kan ikke finde hjemmesiden på google.
Men tænker, det er jo bare et værktøj som skal gøre det man ønsker, men det kan jo være at jeg må æde mine ord når jeg ser hjemmesiden

vh[/quote]

Kender du historien om guldhornene? ;)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Laney P.A. 100 watt

Indlæg af Sasha »

[quote="nokia"][quote="Sasha"]Tjekkede lige ham der Hermanssons hjemmeside. Og man må sige, at de dér svenskere tilsyneladende har et sjældent talent, når det kommer til at smadre fine, gamle forstærkere. Også han skulle have et bræt i røven for de ting, han gør ved gamle Marshalls![/quote]

Hej

Kan du ikke smide et link, jeg kan ikke finde hjemmesiden på google.
Men tænker, det er jo bare et værktøj som skal gøre det man ønsker, men det kan jo være at jeg må æde mine ord når jeg ser hjemmesiden

vh[/quote]

Visse ting burde bare forbigås i dyb tavshed. Men her:

<!-- m --><a class="postlink" href="http://emaushenric.benesser.se/">http:/ ... ser.se/</a><!-- m -->

F.eks. synes jeg, at hans måde at fuldstændigt smadre en fin, gammel Marshall 1987´er ved at pille næsten al indmad ud af den og bore masser af huller i den i den for at krølle den om til "ein hochverzerrende Knaller" svarer nogenlunde til at bruge en gammel Jaguar til at køre stockcarløb i - bestemt mulighed! Måske vinder man endda løbet. Men alligevel... det ville fandme være synd!!!

Og når man tjekker hans lydklip - Ja, Kuli har allerede sagt det meget rammende...

Nå ja, så var der et par fede gamle Marshalls mindre her i verden. Når nu de der satans svenskere alligevel flår al indmaden ud og erstatter den med en ny - som i øvrigt også tilsyneladende i mange tilfælde er bygget efter det hæderkronede princip "Glue Gun-assisted Point to Nothing" - kunne de da så for fa´.. ikke bare bygge en ny forstærker helt fra grunden istedet for at smadre forholdsvis sjældne ting, som andre folk gerne vil have?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
rustie
Smoke On The Water
Indlæg: 88
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Laney P.A. 100 watt

Indlæg af rustie »

fuck jeg troede at en marshall først var anvendelig når den var bygget om :lolno:
jeg var inde og lytte,bortset fra genren lød det da ok

Lasse H
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 505
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Re: Laney P.A. 100 watt

Indlæg af Lasse H »

Åh gud. Jeg var lige et smut inde på hans hjemmeside for at se, hvad han har gjort med disse marshalls. Nej, hvor er det en synd og skam.

Men han har vel ikke hele skylden? Jeg skulle ihvertfald aldrig sende min gamle marshall den vej.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen