Loomers "Jeg skal sguda ikke bruge nogen skide bassist"-tråd

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Loomers "Jeg skal sguda ikke bruge nogen skide bassist"-tråd

Indlæg af Loomer »

Hej Allesammen.

Eftersom jeg jo er blevet losset ud af Hexis, er jeg nu ved at starte et bas-løst grindcore-band op.
I og med jeg har to toppe, kunne jeg godt hitte på at køre setuppet med min Randall RH100 igennem to 4x12 kabinetter, og så min Laney GH50L igennem et eller to 1x15 baskabinetter. Er der noget problem i dette? Er det ikke bare at plugge i hvis ohm matcher?

Desuden lader jeg denne tråd stå således at jeg kommer på andre spørgsmål hen ad vejen.

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Loomers "Jeg skal sguda ikke bruge nogen skide bassist"-

Indlæg af Rasmus »

[quote="Loomer"]Hej Allesammen.

Eftersom jeg jo er blevet losset ud af Hexis, er jeg nu ved at starte et bas-løst grindcore-band op.
I og med jeg har to toppe, kunne jeg godt hitte på at køre setuppet med min Randall RH100 igennem to 4x12 kabinetter, og så min Laney GH50L igennem et eller to 1x15 baskabinetter. Er der noget problem i dette? Er det ikke bare at plugge i hvis ohm matcher?

Desuden lader jeg denne tråd stå således at jeg kommer på andre spørgsmål hen ad vejen.[/quote]

Jeg kunne ikke umiddelbart se hvad problemet skulle være?

Er det fordi du tænker at Laney forstærkeren skal spille den "rene" bas lyd? (som kommer fra din 8-strengede mother of death guitar Stemt ned i G)
:evil:

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Loomers "Jeg skal sguda ikke bruge nogen skide bassist"-

Indlæg af MacG »

Det skulle virke fint. Jeg prøvede engang at sætte min Strat, stemt normalt, til en Ampeg SVT med et 8 X 10" og et 2 X 15"... Det kunne dælme flytte noget luft!

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Loomers "Jeg skal sguda ikke bruge nogen skide bassist"-

Indlæg af Loomer »

Alright! Det lyder sgu fint!

Laney'en skal der jo selvfølgelig stadig være noget høvl på, bevares.

Jackie van Hippie
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 453
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Loomers "Jeg skal sguda ikke bruge nogen skide bassist"-

Indlæg af Jackie van Hippie »

Skal der noget delefilter på? Ellers nøjes du med at bruge en octaver til at sænke signalet til 1x15" kabinetterne? :lol:
"Every so often, man comes up with a correct invention - the wheel was a good idea, wasn't it? To have that round, that was a very good idea." - Jeff Beck

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Loomers "Jeg skal sguda ikke bruge nogen skide bassist"-

Indlæg af CobraPizza »

Har du fået en 8 strenget Lumse?

Scott Hull (gætter på at lydmæssigt er det her vi er henne af?) bruger jo bare nogle guitar kabinetter og skifter mellem nogle Crate forstærkere..

Billede
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Loomers "Jeg skal sguda ikke bruge nogen skide bassist"-

Indlæg af Loomer »

nope, stadig ikke nogen 8'er. Lige pt kører jeg med Plet i A, og det er sådan set også mere end rigeligt. Egentligt agter jeg lidt at basere de fleste riffs omkring D-strengen, lidt ligesom Scott Hull (mit evige idol) også gør.
Man må jo huske på, at Discordance Axis' "The Inalienable Dreamless" faktisk kun er i Drop D, uden bas.

That said, lige pt. er næste indkøb en Boss GX-700 preamp (den som Bolt Thrower bruger) og et ekstra Marshall 1982 kabinet.

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Loomers "Jeg skal sguda ikke bruge nogen skide bassist"-

Indlæg af CobraPizza »

Handler det ikke om at have nok kabinetter, til at opveje mangel på bund i bandet?
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..



modabass
Himmelhund
Indlæg: 26
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Loomers "Jeg skal sguda ikke bruge nogen skide bassist"-tråd

Indlæg af modabass »

[quote="Loomer"]bas-løst.[/quote]

Fjæspalme ;-)

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen