Engl Kabinet Wiring

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Engl Kabinet Wiring

Indlæg af CobraPizza »

Ja, så fik jeg købt et par gamle V30, og går glad i gang med at skal til at skifte skidtet ud. Jeg får madammen til lige at holde bagpladen, for lige at hente kameraet, så jeg kan nappe et par billeder af kabelføringen, men hun vælger at overhøre mig, og hive kablerne i bagpladen ud, og stille den på jorden (så skulle hun jo ikke holde den i de 2 min det tog at finde min telefon). Da man på Engl kabinetter kan skifte mellem stereo og mono med en knap, er føringen lige lidt anderledes end jeg udmiddelbart kan regne ud. føringen af højtalere inde i kabinettet ser således ud. Jeg har ikke en impedansmåler i nærheden, så hvis i kunne pege mig i den rigtige retning, ville jeg være taknemlig

Billede

Og den skal tilsluttes denne

Billede

som ser således ud på forsiden

Billede

Og enden af kablerne

Billede
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Brugeravatar
Jake
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 459
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Engl Kabinet Wiring

Indlæg af Jake »

Enhederne er højst sandsynligt på 8 ohm hver. De sidder så parvist i serie 2 og 2, og går til tippen af hvert af jackstikene. Kontakten kortslutter så tippen på de to jackstik, så de sidder parallelt = 8 ohm.

Mvh Jake
http://www.divineamps.com - OPDATERET - BASSMAN-REBUILD, RØR BOOSTER/BUFFER og andet nyt! :-)

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Engl Kabinet Wiring

Indlæg af CobraPizza »

[quote="Jake"]Enhederne er højst sandsynligt på 8 ohm hver. De sidder så parvist i serie 2 og 2, og går til tippen af hvert af jackstikene. Kontakten kortslutter så tippen på de to jackstik, så de sidder parallelt = 8 ohm.

Mvh Jake[/quote]

Jep, så langt er jeg nået og ja det er 8 ohm hver enhederne.. men men men hvilken af de to ledninger, der ikke skal sluttes til jack bøsningerne, hvordan skal de forbindes til kontakten? og hvordan skal de to der skal sluttes til jack bøsningerne, sluttes til (skal den røde sidde tættest på bagpladen eller skal den gule sidde tættest på bagpladen, og skal de sluttes på hver deres bøsning, eller krydses ind over hinanden?
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Engl Kabinet Wiring

Indlæg af CobraPizza »

Tror det ca skal se sådan her ud

Billede

Billede
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Brugeravatar
Jake
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 459
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Engl Kabinet Wiring

Indlæg af Jake »

De to højtalere skal sidde i serie - dvs. én højtalers minus går til "stel" på højtalersetuppet (disse skal sidde sammen for parrene før at knappen virker i kredsløbet) - dette kunne f.eks. være den nederste - dennes plus loddes til minus på højtaleren ovenover. Dennes plus går så til tip på jackstikket. Dette gøres for hver side, og så tilsluttes der en ledning fra hver tip til knappen som kortsluttes når kabinettet er i mono.

Mvh Jake
http://www.divineamps.com - OPDATERET - BASSMAN-REBUILD, RØR BOOSTER/BUFFER og andet nyt! :-)

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Engl Kabinet Wiring

Indlæg af CobraPizza »

[quote="Jake"]De to højtalere skal sidde i serie - dvs. én højtalers minus går til "stel" på højtalersetuppet (disse skal sidde sammen for parrene før at knappen virker i kredsløbet) - dette kunne f.eks. være den nederste - dennes plus loddes til minus på højtaleren ovenover. Dennes plus går så til tip på jackstikket. Dette gøres for hver side, og så tilsluttes der en ledning fra hver tip til knappen som kortsluttes når kabinettet er i mono.

Mvh Jake[/quote]

Det tror jeg også jeg har gjort, på de billeder jeg har lagt op.. evt nogen, der har et engl kabinet og kan kigge deres farvekoder igennem?
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Brugeravatar
Lysgaard
Johnny B. Goode
Indlæg: 148
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Engl Kabinet Wiring

Indlæg af Lysgaard »

Hey
Har du checket denne side:
<!-- m --><a class="postlink" href=" ... x12-Wiring</a><!-- m -->
Bruger den indimellem når jeg er i tvivl - bladr lidt nedad så er der forskellige forslag...farverne passer ikke nødvendigvis - men det kan måske hjælpe dig på vej.

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Engl Kabinet Wiring

Indlæg af CobraPizza »

Billede

Kunne ikke lige finde mit tilfælge på din side Lysgaard, men tak
Jeg har ført kablerne som overstående, lyserød har erstattet hvid.
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Engl Kabinet Wiring

Indlæg af CobraPizza »

Det virkede, hvis der er nogen i fremtiden, der få samme problemer ;)
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Engl Kabinet Wiring

Indlæg af Loomer »

Kan man i grunden wire 4 stk. 8 Ohm enheder op til et 16 ohm mono kabinet-setup-agtigt noget!?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Engl Kabinet Wiring

Indlæg af Sasha »

Nej. Mulighederne er 2 ohm, 8 ohm eller 32 ohm.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen