Jeres erfaringer med multi FX

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
taraska
Himmelhund
Indlæg: 25
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Jeres erfaringer med multi FX

Indlæg af taraska »

Står og overvejer at anskaffe mig et multi fx board.. måske et rack! Jeg har kigget på BOSS GT 10, GT 8, LINE 6 xt, ZOOM G9.2tt, Digidesign Eleven rack. Hvad er jeres erfaringer i denne jungle? Jeg leder specielt efter en med gode amp simulatorer.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Jeres erfaringer med multi FX

Indlæg af Smittefar »

Hvis det skal være med gode amp-simuleringer, så skal du regne med at bløde en del - De gode her er (så vidt jeg ved) Eleven Rack, Axe Fx Ultra og i den lidt billigere ende findes de helt store PODs. Boss og Zoom ville jeg gå i en relativt stor bue uden om.
Modded guitars were crap right out of the factory

thorbjorna
Himmelhund
Indlæg: 10
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Jeres erfaringer med multi FX

Indlæg af thorbjorna »

Så kunne Digitech GSP 1101 måske være interessant?: <!-- m --><a class="postlink" href="http://digitech.com/en-US/products/gsp1 ... gsp1101</a><!-- m -->

taraska
Himmelhund
Indlæg: 25
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Jeres erfaringer med multi FX

Indlæg af taraska »

Ja den har jeg kigget en del på! Og den ser meget spændende, har du selv erfaring med den?

Selvom smittefar fraråder Zoom, er jeg meget interessert i at vide om nogen har erfaring med ZOOM G9.2tt. Hvordan er de forskellige forstærker simuleringer er!

thorbjorna
Himmelhund
Indlæg: 10
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Jeres erfaringer med multi FX

Indlæg af thorbjorna »

Nej, det har jeg ikke. Grunden til at jeg nævner den er, at jeg selv har overvejet den. Jeg endte dog med en Axe-FX Ultra (købt brugt), som jeg er gevaldig tilfreds med.

Madmax25
Smoke On The Water
Indlæg: 61
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Jeres erfaringer med multi FX

Indlæg af Madmax25 »

Enig med Smittefar.

Men det afhænger lidt af hvad du skal bruge den til... Er det til at optage direkte med? Er det fordi du vil bruge den til at øve i lejligheden uden at forstyrre naboen?

Hvis det bare er til at øve/hygge med, så er Eleven Rack og opefter lidt at "skyde gråspurve med kanoner". Hvis det er til at optage med ville jeg nok gå den vej.

Jeg bruger selv en Tonelab SE som jeg er vældig glad for. Jeg blev dog aldrig glad for den kabinet-emulering, så lyden direkte i pult eller optageudstyr er ikke min kop te. Men som preamp til min rørforstærker med indbygget mulighed for en masse (relativt) gode effekter, fungerer den rigtigt godt. Jeg har så et yderligere led i kæden i form af en Palmer PDI-03 fra min forstærkers højtalerudgang, for at kunne optage uden lyd i rummet.

Hvis jeg skulle købe en ny idag med samme formål som ovenfor, og jeg ikke havde budget til Eleven Rack eller ligefrem en Axe-FX (og det har jeg ikke...), så ville jeg nok gå efter en Digitech RP1000 som jeg har hørt meget godt om til prisen.

Brugeravatar
Morten_Lyse
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Jeres erfaringer med multi FX

Indlæg af Morten_Lyse »

Jeg har spillet med flere multieffekter i min tid. Først et Boss GT-5, Så fik jeg en Fender Cyber-twin. Så spillede jeg med enkeltpedaler nogen tid, inden jeg havde et ganske langt og lykkeligt forhold til et Vox Tonelab SE. Jeg har spillet med enkeltpedaler i nogen tid nu men blev meget imponeret over Nova-system. Det er dælme nemt og lyder fedt..! Men (heldigvis) har TC taget nogle tåbelige begrænsninger i forhold til selve betjeningen der irriterer mig.

Nå, men hvad angår selve brugen synes jeg tit man oplever at brugerne har svært ved at begrænse sig. Det gør til dels at mange ting er sovset ind i 7 forskellige effekter samtidigt. Og/eller også bruges mulighederne til at spænde lydmæssigt så bredt så overdrevet, at i hvert fald jeg, ikke får fornemmelsen af en musiker med en lydmæssig identitet. Man hører på en eller anden måde mere maskinen end manden.

Mvh;
Morten Lyse

taraska
Himmelhund
Indlæg: 25
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Jeres erfaringer med multi FX

Indlæg af taraska »

Der er længe siden jeg har haft en effekt processor! Og jeg har tænkt mig at bruge den både live og til indspilning... lige nu overvejer jeg Line 6 x3 live! ... Men som sagt det vigtigeste er nok at den har en gode forstærker simuleringer, og så en håndfuld effekter. så hvilken efter jeres erfaringer har de mest troværdige forstærker simuleringer?

Brugeravatar
Morten M
Gearfreak lærling
Indlæg: 737
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Jeres erfaringer med multi FX

Indlæg af Morten M »

Rocktron Piranha har rigtigt gode højttalersimuleringer, men det er jo et gammelt apparat. Måske Rocktrons nyeste kunne være værd at tjekke ud.
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/TundraStudio"> ... aStudio</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/pages/Fairytal ... s/Fairytal ... 0049079203</a><!-- m -->

Madmax25
Smoke On The Water
Indlæg: 61
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Jeres erfaringer med multi FX

Indlæg af Madmax25 »

Et hurtigt spørgsmål og forhåbentligt ikke alt for off-topic:

Findes der en god kabinetsimulator "in-a-box"? Jeg har aldrig været tilfreds med Vox'ens kabinetefterligninger og har som sagt nu valgt helt at omgå den. Og jeg ved at mange guitarister, der bruger multieffektenheder, har det samme problem. Jeg ved at man kan gøre det med software, men jeg er ikke interesseret i OGSÅ at køre signalet igennem min mildest talt forældede computer...

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Jeres erfaringer med multi FX

Indlæg af AnotherDan »

Har hørt godt om Palmer til live brug - men har ikke selv prøvet dem...
Bah

Brugeravatar
JesperB
Still Got The Blues
Indlæg: 201
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Jeres erfaringer med multi FX

Indlæg af JesperB »

Jeg bruger en Palmer PDI09 speaker sim. Den er billig, lille, den skal ikke have strøm og den lyder rigtig fint.

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.palmergear.com/pdi09.shtml"> ... 9.shtml</a><!-- m -->

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.thomann.de/dk/palmer_pdi09.h ... i09.htm</a><!-- m -->
- Jesper Barrit

Madmax25
Smoke On The Water
Indlæg: 61
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Jeres erfaringer med multi FX

Indlæg af Madmax25 »

Ja, jeg bruger jo selv Palmer PDI-03'eren fra min forstærker til mixer og er rigtigt godt tilfreds med det, så PDI-09'eren fra multieffekt til mixer (når det er nødvendigt) lyder da som et oplagt bud!

Tak for tippet :)

taraska
Himmelhund
Indlæg: 25
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Jeres erfaringer med multi FX

Indlæg af taraska »

Mange tak for jeres svar! De var især brugbare!

Grandad
Himmelhund
Indlæg: 32
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Jeres erfaringer med multi FX

Indlæg af Grandad »

Hvis det er et board, du kigger efter, så tjek Digitech RP1000. Et fedt board i forhold til en overkommelig pris.
Det kan køre i din forstærkers almindelige input - som andre boards og pedaler - men kan også køre i forstærkerens fx-loop. Derved kan du lave presets uden amp-simulator og bruge din forstærkers preamp, og andre presets MED amp-simulator hvor du kun bruger din forstærkers poweramp (der er også cab simulator, men den slås jo bare fra, når man kører gennem en guitarforstærker).
Boardets effekter og amps lyder OK - af fabriks-indstillingerne er der kun få brugbare, men med software på Mac/Windows er det ikke så svært at lave sine egne presets.
Jeg er i gang med at erstatte mine løse pedaler med dette board - foreløbig tegner det lovende ...

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen