Vox Wah mister top??? mystik og sært

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Jens Larsen
Himmelhund
Indlæg: 31
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Vox Wah mister top??? mystik og sært

Indlæg af Jens Larsen »

Hej med jer

Jeg oplever mystik med min VOX V848 Clyde McCoy Wah - over de sidste par måneder har den gradvist mistet mere og mere top i sit sweep. Det virker som om at området den påvirker når jeg vipper med foden gradvist åbner mindre og mindre op for diskant området????? Mega mystisk syntes jeg.

Den kører, og har altid kørt, på strømforsyning, så det kan ikke være batteriet der er blevet afladt, har kørt perfekt i mange år - dog lidt potmeter knas, men ikke ud over det sædvanlige ... er der nogen af jer der har oplevet noget lignende, og evt. ved hvordan den kan fikses?


VHJens :-)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Vox Wah mister top??? mystik og sært

Indlæg af Sasha »

Løst potmeter eller (halv-)død spole ville være mine umiddelbare "prime suspects". Men svært at sige uden at have næsen i sagerne...

Edit: Og du har selvfølgelig tjekket alle kabler, prøvet pedalen som eneste tilsluttede ting mellem guitar og forstærker, er sikker på, at strømforsyningen virker samt alskens lignende trivialiteter, der er årsag til 90% af dén slags fejl..?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Jens Larsen
Himmelhund
Indlæg: 31
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Vox Wah mister top??? mystik og sært

Indlæg af Jens Larsen »

Hej Søren

Jep har prøvet alle trivialiteterne - med samme resultat - og det er derfor jeg syntes at den bliver mystisk...

Jeg har en anden spole til at ligge, så den kan jeg da prveat lode i .. men troede ikke at sådan en kunne dø eller "halvdø" ...


VHJens :-)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Vox Wah mister top??? mystik og sært

Indlæg af Sasha »

Ork, jo... Det kan de desværre sagtens.

Vær forberedt på, at din wah sagtens kan ændre personlighed ret markant, hvis du sætter en anden spole i.

Men det kan jo også være 117 andre ting, der er galt...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Jens Larsen
Himmelhund
Indlæg: 31
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Vox Wah mister top??? mystik og sært

Indlæg af Jens Larsen »

Nå nå for en uges tid siden fik jeg endelig prøvet at skifte spole - der sad en rød i og jeg havden en gul liggende. De blev byttet rundt men ikke noget videre resultat at spore ... og så havde jeg ikke tid til mere makken rundt den dag.

Nu er jeg dog kommet et skridt nærmere synderen alligvel tror jeg - for i øveren i torsdags, da jeg ville bruge det wah den nu trods alt gav, stod potmeteret helt af. Jeg kan koble effekten til, og den siger umiskendeligt som en wah - men bliver stående på samme punkt uanset hvor meget jeg rokker frem eller tilbage. Prøvede så at pille bundpladen af, og drejede direkte på tandhjulet - med samme resultat. Så: mon ikke det er potmeteret der er gået sig en tur.

Næste spørgsmål er så: hvor køber man sådan et? - og helst i Århus, da jeg vil være lidt ærgerlig over alt for meget porto på sådan en dum lille dims.


VHJens :-)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Vox Wah mister top??? mystik og sært

Indlæg af Sasha »

Nu koster "sådan en dum lille dims" nok 150-200 kroner. Så portoen er næppe så afgørende i dén sammenhæng. Men du kan da godt prøve at se, om f.eks. orkestergraven tilfældigvis skulle have ét liggende.

Når det så er sagt, vil jeg råde dig til at "shy away" fra div. "voodoo" potmetre, som alle lover, at de har genskabt den helt perfekte karakteristik fra Jimi Hendrix´personlige wah-pedal. Jeg har prøvet "lidt for mange" af disse. Og det lader til, at folk mener, at Jimi´s pedal var blottet for enhver form for temperament og kun var en høflig bas/diskant-kontrol. Så efter adskillige gange rundt om blokken (og adskillige kroner fattigere) vil jeg anbefale dig at købe et "stinkende normalt" Hotpotz. Den gamle "I" version er et fladmast kønshår federe end den allestedsnærværende "II" version. Men med mindre jeg skulle lægge absolut sidste hånd på en wah, som i forvejen var absolut top-tunet (eller rettere sagt: Potmeteret skulle helst ikke komme ind som "sidste hånd", da man så kunne starte forfra med at fintune. But you get the picture...), ville jeg - uanfægtet, hvad div. "guruer" udspyr af galde i retning af det - sove ganske trygt og roligt med et Hotpotz II som dette:

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.banzaimusic.com/Dunlop-Hot-P ... 0k.html</a><!-- m -->

(Og nej: De potmetre, som Banzai sælger under påskud af, at de skulle have samme karakteristik som Hotpotz I, holder ikke tilnærmelsesvist, hvad de lover!)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Jens Larsen
Himmelhund
Indlæg: 31
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Vox Wah mister top??? mystik og sært

Indlæg af Jens Larsen »

Damn du er hurtig Søren :-)

Tak for rådet om et normalt potmeter - for der er godt nok mange der skriver om nogle særlige pots! - Jeg prøver at forhøre mig i orkestergraven.

VHJens :-)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Vox Wah mister top??? mystik og sært

Indlæg af Sasha »

Jamen, selv tak.

Husk, at det ovenstående naturligvis kun er udtryk for MIN personlige holdning.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Vox Wah mister top??? mystik og sært

Indlæg af Sasha »

Og du har selvfølgelig tjekket, at potmeteret ikke bare sidder løst og drejer "med rundt", når du vipper pedalen? Det ville jeg umiddelbart synes, lød som en mere plausibel forklaring på dit problem. Når et potmeter "dør", foregår det som regel ved, at det begynder at skratte og larme.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen