aktive pickupper

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
ffsjake
Himmelhund
Indlæg: 44
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

aktive pickupper

Indlæg af ffsjake »

Hej!

Jeg går og roder lidt med en idé om at bygge henholdsvis en bas og en guitar, begge med aktive humbuckers.
Jeg kender ikke så meget til andre mærker end EMG og jeg kunne godt tænke mig en lidt mere alsidig tone.
Nogen forslag til mærker man bør tjekke ud? Jeg har lidt en String Ray-type pickup i tankerne til bassen, men jeg ved ikke om de kan købes i løsvægt?
[font='Open Sans', Arial, Helvetica, sans-serif]Gibson Les Paul Studio / Ibanez RGT 6 EXFX / Ibanez EGEN8 / Ibanez AFS75TD
Sigma SG / Squier Jazzmaster / Akkustisk Tellson / LTD D5 / Hjemmestrikket Tele-bas[/font]

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: aktive pickupper

Indlæg af CobraPizza »

Seymour Duncan laver Blackouts, men hold dig til AHB-1 eller AHB-3 (henholdsvis originalen og Mick Thomson Signaturen). De laver også Blackout-potmetre, således at man kan lave passive PU'er om til aktive, men det har jeg ikke prøvet, så ved ikke hvordan det lyder, men ser rimelig simpelt ud at lave. Hold dig fra deres singlecoil serie, synes altid der er problemer med dem. EMG kan sagtens være alsidige, især med en 85 i bridge og en 60 i neck med en tone og volume.. Du kan sagtens spille varm blues på en 60'er. De laver også nogle separate tone pots, som fx fokusere mellem-tonen eller diskanten (henholdsvis http://www.thomann.de/dk/emg_rpc.htm og http://www.thomann.de/dk/emg_spc.htm). Jeg bruger selv udelukkende aktive PU'er, og hælder meget over i EMG, og er næsten gået helt væk fra Blackouts.
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: aktive pickupper

Indlæg af Sasha »

[quote="ffsjake"]Hej!

... begge med aktive humbuckers.
[/quote]

Hvorfor?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

ffsjake
Himmelhund
Indlæg: 44
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: aktive pickupper

Indlæg af ffsjake »

[quote="Sasha"][quote="ffsjake"]Hej!

... begge med aktive humbuckers.
[/quote]

Hvorfor?[/quote]

Fordi jeg godt kunne tænke mig en guitar og en bas med aktive humbuckers :)
[font='Open Sans', Arial, Helvetica, sans-serif]Gibson Les Paul Studio / Ibanez RGT 6 EXFX / Ibanez EGEN8 / Ibanez AFS75TD
Sigma SG / Squier Jazzmaster / Akkustisk Tellson / LTD D5 / Hjemmestrikket Tele-bas[/font]

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: aktive pickupper

Indlæg af Sasha »

Ja tak. Det havde jeg jeg nok regnet ud. Men hvis du ikke vil gå mere i dybden med dit svar, skal jeg da ikke trætte dig med yderligere spørgsmål endsige svar på dine.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Søren
Still Got The Blues
Indlæg: 295
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: aktive pickupper

Indlæg af Søren »

[quote="Sasha"]Ja tak. Det havde jeg jeg nok regnet ud. Men hvis du ikke vil gå mere i dybden med dit svar, skal jeg da ikke trætte dig med yderligere spørgsmål endsige svar på dine.[/quote]

What else do you need to know? ;)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: aktive pickupper

Indlæg af Sasha »

Jamen, ingenting lader det jo så til.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

ffsjake
Himmelhund
Indlæg: 44
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: aktive pickupper

Indlæg af ffsjake »

jeg vil osse hellere være foruden dig i denne tråd, hvis du skal gå hen og blive bitter over at jeg giver et simpelt svar på et simpelt spørgsmål.
hvis du vil vide noget specifikt er du velkommen til at spørge ind til det.
[font='Open Sans', Arial, Helvetica, sans-serif]Gibson Les Paul Studio / Ibanez RGT 6 EXFX / Ibanez EGEN8 / Ibanez AFS75TD
Sigma SG / Squier Jazzmaster / Akkustisk Tellson / LTD D5 / Hjemmestrikket Tele-bas[/font]

Brun Sæbe
Johnny B. Goode
Indlæg: 198
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: aktive pickupper

Indlæg af Brun Sæbe »

Hvad er det der tiltrækker ved aktive?
<!-- m --><a class="postlink" href="http://soundcloud.com/provinsdrengen">h ... drengen</a><!-- m -->

ffsjake
Himmelhund
Indlæg: 44
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: aktive pickupper

Indlæg af ffsjake »

Det der tiltrækker er at der som regel er en del mindre støj på outputtet.
[font='Open Sans', Arial, Helvetica, sans-serif]Gibson Les Paul Studio / Ibanez RGT 6 EXFX / Ibanez EGEN8 / Ibanez AFS75TD
Sigma SG / Squier Jazzmaster / Akkustisk Tellson / LTD D5 / Hjemmestrikket Tele-bas[/font]

Martin
Johnny B. Goode
Indlæg: 164
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: aktive pickupper

Indlæg af Martin »

Hvis du går efter Stingray tonen, kan jeg anbefale at bygge den gamle 2 bånds EQ preamp. Det er en forholdsvis ligetil og billig løsning, og de lyder som regel rigtig godt. Evt. kombinere med en Nordstrand MM4.2, der er baseret på den tidlige Stingray pickup.
Under alle omstændigheder, ville jeg nok gå efter separat pickup og preamp, men det er selvfølgelig en smagssag.
Five Fingers - Five Strings

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: aktive pickupper

Indlæg af Sasha »

[quote="ffsjake"]jeg vil osse hellere være foruden dig i denne tråd, hvis du skal gå hen og blive bitter over at jeg giver et simpelt svar på et simpelt spørgsmål.
hvis du vil vide noget specifikt er du velkommen til at spørge ind til det.[/quote]

Hmm...

Jeg stiller et ganske reelt spørgsmål, som du åbenbart først gider at svare på, da Brun Sæbe stiller det...? Men du skal da få fred for mig i denne tråd samt eventuelle fremtidige, hvis det skal være dén måde, vi skal tale til hinanden på - bittert eller ej. Jeg har indtil nu været helt og holdent i "eller ej-afdelingen". Men nu er jeg ikke længere så sikker...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

ffsjake
Himmelhund
Indlæg: 44
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: aktive pickupper

Indlæg af ffsjake »

suit yourself. du er velkommen til at formulere nogle bedre spørgsmål, hvis du vil have mere konstruktive svar på dem.
[font='Open Sans', Arial, Helvetica, sans-serif]Gibson Les Paul Studio / Ibanez RGT 6 EXFX / Ibanez EGEN8 / Ibanez AFS75TD
Sigma SG / Squier Jazzmaster / Akkustisk Tellson / LTD D5 / Hjemmestrikket Tele-bas[/font]

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: aktive pickupper

Indlæg af Sasha »

Jeg stiller et ganske oprigtigt spørgsmål, som du så af uforklarlige årsager hidser dig op over. Øv siger jeg bare...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen