Hjælp til at finde den rigtige bas

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Hjælp til at finde den rigtige bas

Indlæg af CobraPizza »

Jeg leger med tanken om at "udvide" mit repertoire, ved at lære at spille elbas. Men når det kommer til bas verden, ved jeg simpelthen hat om mærker, PU'er og mensur, samt hvad er godt og hvad er mindre godt. Det skal bruges til metal genren (surprise!) og jeg tænkte derfor 5 strengede ville være et godt sted at starte. Jeg er også utroligt glad for EMG, så jeg regnede med at det ville blive den slags Pu'er, hvad det så er for en model jeg skal gå efter, ved jeg ikke, det er bl.a. her jeg håber I kan være til hjælp :) Det kan godt virke lidt som et n00b spørgsmål, der hører 4sound forummet til, men jeg synes jeg får forskellige (og for mange) svar, når jeg googler emnet. Ps det er kun "bassen" jeg leder efter, er dækket ind mht forstærker (har Pod farm).
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Brugeravatar
Pickles
Johnny B. Goode
Indlæg: 189
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hjælp til at finde den rigtige bas

Indlæg af Pickles »

Hvad er dit budget? Til metal synes jeg rigtig godt om Warwicks basser (jeg har en Corvette), hvis man kan lide udseendet - både spilbarhed og lyd. De har både en rigtig god standardserie samt Rockbass-serien, hvor man godt kan finde noget fint til prisen, især brugt.

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hjælp til at finde den rigtige bas

Indlæg af CobraPizza »

[quote="Pickles"]Hvad er dit budget? Til metal synes jeg rigtig godt om Warwicks basser (jeg har en Corvette), hvis man kan lide udseendet - både spilbarhed og lyd. De har både en rigtig god standardserie samt Rockbass-serien, hvor man godt kan finde noget fint til prisen, især brugt.[/quote]

Mit budget er relativt åbent, men det skal tages in mente at det er lidt legetøj, når jeg primært spiller guitar og jeg helst vil købe brugt, så hvis det nu slet ikke er mig (det skulle undre mig, men man skal aldrig sige aldrig) så taber jeg ikke det store.
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen