Lille forstærker: Laney CUB12R

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
shm
Johnny B. Goode
Indlæg: 193
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Lille forstærker: Laney CUB12R

Indlæg af shm »

Jeg har længe ønsket mig en lille, let forstærker, som lyder ok og kan spille en højt nok til en øver i ny og næ. Jeg fik mig en lille Vox AC4TV, men det var ikke rigtig godt.

Jag har så i dag fået en ny/brugt Laney CUB12R. Jeg er umiddelbart temmelig overrasket over den. 2 x el84 og 3 x 12ax7 i forforstærkeren. Rørene er påklistret Ruby, men det skal man nok ikke lægge mere i, end de har fået sendt en rulle klistermærker til kina. Højtaleren er en Celestion et eller andet jeg ikke kender. Det kan sikkert også gøres meget bedre.

Der er to indgange, én med alle 15 Watt og én med 1 watt. Det er i hvert fald som det er skrevet. Den har en master, en volumen, bas, mid, treble og en tone, der, som jeg forstå det, går karakteren af forstærkeren mere eller mindre mørk/lys. Der er en reverb, der er digital som jge forstår det. Den lyder ok. Kabinettet er lavet af mdf tror jeg, i hvert fald ikke birkefiner. Den har effektloop. Den har en lille bøjle under, så den kan vippes og stå skråt. Den lugter af Kina, som en af mine venner siger.

Nå, men det jeg vil frem til er, at i den billige ende, og i så fald man kan leve med underbetalte kinesiske arbejdere osv, er den et af de bedste bud på en forstærker, der lyder ok, jeg har hørt, og der er nem at komme rundt med, er billig, samtidig med at den kan spille "rent", knækket osv.

Nu er den jo fra Kinaland og jeg tror ikke det er noget, der holder som en gammel fender, marshall eller andet.

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen