Spørgsmål om Floyd Rose

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
RexBibendum
Himmelhund
Indlæg: 33
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Spørgsmål om Floyd Rose

Indlæg af RexBibendum »

Halløj

Jeg har en gammel Ibanez RG liggende som jeg er ved at spare op til at få samlet og så sidder jeg lige og fundere over det her Floyd Rose..

Jeg købte den for år tilbage da jeg skulle igang med at spille guitar, og eftersom Steve Vai Brugte (og bruger) Floyd Rose kunne jeg selvfølgelig på ingen måde forestille mig et liv med en guitar der ikke var monteret med Floyd Rose.. Det skulle der være på en guitar, end of story.. Men... Jeg måtte sande at det er bare ikke noget for mig, så jeg gik over til fast bro.
Min gamle Ibanez har dog for meget affektionsværdi til at kunne sælges så den skal på banen igen (med blokket FR)

Så sidder jeg og lure på strengemonteringen på skidtet og jeg har alle dage synes at det her med at klippe strengen, samt de der små mærkelige blokke der skal holde strengen ved hjælp af nogle skruer er noget idiotisk markværk.. Dog tænker jeg at der nok er en dybere mening som en simpel håndværker som mig ikke forstår..

Så mit spørgsmål er: På de billeder jeg har lagt op har jeg fjernet klodsen og skruen og stukket en streng igennem... Jeg synes at det ser ud til at fungere men der må vel være en årsag til at det ikke er lavet sådan, mister man sustain eller er der andet som jeg ikke kan gennemskue der gør at det ikke skal være så nemt?
Billede

Uploaded with ImageShack.us

Billede

Uploaded with ImageShack.us


Jeg har ikke mulighed for at teste det af lige p.t. derfor spørger jeg i stedet for at prøve..
Mvh
Rexbibendum

JSThomsen
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 436
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Spørgsmål om Floyd Rose

Indlæg af JSThomsen »

Hejsa

Umiddelbart vil jeg tro at det bliver noget underligt noget, hvis du laver "divebombs", for på et tidspunkt så vil strengen ikke ligge i den runding den er tiltænkt, således at afstanden mellem saddel og bro i princippet er blevet længere, hvis du forstår?
Dette er absolut kun et gæt og jeg kan tage fejl.

Mvh Jan

RexBibendum
Himmelhund
Indlæg: 33
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Spørgsmål om Floyd Rose

Indlæg af RexBibendum »

Jep, den kan jeg egentlig godt se, så det er garanteret no-go ved flydende bro men jeg fiksere den med træklodser så måske den går..

RexBibendum
Himmelhund
Indlæg: 33
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Spørgsmål om Floyd Rose

Indlæg af RexBibendum »

Gider ikke rigtig lave dive-bombs og horse whining før jeg har råd til at bare række guitaren bagud til en tech-guy :)

JSThomsen
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 436
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Spørgsmål om Floyd Rose

Indlæg af JSThomsen »

Ja, mon ikke det virker når den er blokeret.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen