Mikkels søndags-flash!

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Mikkels søndags-flash!

Indlæg af GodSpeedDK »

Jeg var i øveren i dag, for at tjekke de to nye spader ud, og når nu jeg alligevel tog billeder, kan I lige så godt få dem at se :) :

Gibson Les Paul Classic (der mangler naturligvis en slagplade, men den kommer snarest tilbage, hvor den hører til):
Billede
Billede
Billede
Billede

Partscaster - et skønt miskmask mellem Warmoth, Fender, Henning Hansen, m.fl.:
Billede
Billede
Billede

Og nu jeg alligevel havde kameraet fremme: Marshall JCM 800 2203, m. 1960-kabinet:
Billede
Billede

Og en gammel kending: Squier StratoBastard - min første elguitar, som jeg købte omkring 1993:
Billede

Spørgsmål besvares gerne :)

Edit: Jeg ved sgu ikke lige hvad der sker med de to af billederne af partscaster'en???

Edit2: Ahhh ... tag-fuckup :roll:
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Mikkels søndags-flash!

Indlæg af Smittefar »

fede økser og lækre lækre billeder - Den der partscaster er skisme smuk
Modded guitars were crap right out of the factory

Kaptajn Kropp
Still Got The Blues
Indlæg: 341
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Mikkels søndags-flash!

Indlæg af Kaptajn Kropp »

Bordet til højre er essentielt i et hvert øve-lokale! Godt at se! :D Også noget dejligt grej!
<!-- m --><a class="postlink" href="http://kaptajnkroppsorkester.dk/">http: ... ter.dk/</a><!-- m --> Kaptajn Kropps Orkester - Spiller til alle slags fester!

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Mikkels søndags-flash!

Indlæg af AnotherDan »

Hvad blev dommen så over de to nye spader?
Bah

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Mikkels søndags-flash!

Indlæg af Anonym »

Det ser sgi fedt ud Mikkel. Godt flash.

Den "Fender"-hals ligner ikke en Fender. Er det en decal-Warmoth?

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Mikkels søndags-flash!

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="AnotherDan"]Hvad blev dommen så over de to nye spader?[/quote]

Dommen blev, at LP'en er super lækker, men jeg skaffede mig jo egentlig af med goldtop'en, fordi jeg ikke rigtig har brug for en LP, med det musik jeg spiller ... med andre ord; den er desværre nok lidt overflødig. Men jeg beholder den lidt endnu, man kan jo blive klogere :)

Strat'en er jeg ikke helt vild med. Halsen er lige lovlig chunky til min smag, og selvom den lyder virkelig fedt til clean, så kunne jeg ikke rigtig vride noget ordentlig drive/dist. ud af den, uden at skrue en hel masse på knapper - og i sidste ende var det bare meget federe at samle den gamle Squier op, og genfinde hvordan man gerne vil have en strat skal være. Men det er helt sikkert nogle fine dele den er lavet af, så den kan jo passende blive skibet videre til én, der kan bruge den som reservedele.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Mikkels søndags-flash!

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="SustainerPlayer"]Det ser sgi fedt ud Mikkel. Godt flash.

Den "Fender"-hals ligner ikke en Fender. Er det en decal-Warmoth?[/quote]

Warmoth-hals, med fake decal, ja. Må man egentlig det?
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Mikkels søndags-flash!

Indlæg af Anonym »

[quote="GodSpeedDK"]
Dommen blev, at LP'en er super lækker, men jeg skaffede mig jo egentlig af med goldtop'en, fordi jeg ikke rigtig har brug for en LP, med det musik jeg spiller ... med andre ord; den er desværre nok lidt overflødig. Men jeg beholder den lidt endnu, man kan jo blive klogere :)
[/quote]

Der er vel mere hår på den her LP end din gold-top?

Men hvad er du egenligt ude efter af lyd. Meget kan jo gøres med andre pickupper ... hvad enten det er at skifte på LP eller stratten. Måske du skulle kigge nærmere på stratten, når nu din fav-guitar er samme type?

[quote="GodSpeedDK"]Warmoth-hals, med fake decal, ja. Må man egentlig det?[/quote]

Som jeg forstår det, må man godt sætte et decal på. Decals må ikke sælges, da det er Fenders logo. Man kan også være ude i noget gris i en salgssituation, hvor en køber kan misforstå "budskabet".

Personligt synes jeg, at det er at nedgradere et langt bedre produkt! Warmoth har en langt bedre standard end Fender. [/flamebait]

YMMV.

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Mikkels søndags-flash!

Indlæg af Pluto »

Man kan jo skifte pick uper som Hans skriver på straten .jeg kan se du har en humbug i singlecoil størrelse på Squiren.Det kunne du jo gøre på partcasteren også.les Paul ser da også fin ud.
Så vidt jeg husker sidder der vist Burstbuckers på.De kan da give noget drive.Og tillykke med dem.Det ville da være lidt træls at stå med 2 guitarer du ikke gider istedet for en ,men det kan selvfølgelig være de er nemmere at sælge en ;) keltvis en goldbaben
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Mikkels søndags-flash!

Indlæg af GodSpeedDK »

Jeg tror ikke der skal skiftes pickup'er i LP'en. Den lyder fedt, som den gør. Og ja, det er vist burstbuckers, der er i. Problemet her er, at musikken jeg spiller ligger lidt udenfor "LP-territorie"; havde jeg bare spillet AC/DC eller noget andet rock'n'roll, så var den perfekt.

Strat'en tror jeg ikke jeg vil gøre så meget mere i. Halsen er for tyk til min smag, og selvom man selvfølgelig kan skifte pickup'er, så kender jeg mig selv godt nok til, at jeg aldrig får det gjort. Skulle jeg noget, så kunne det være sjovt at prøve at sætte de 3 Hansen-pickup'er over i min Squier. Men igen, det får jeg aldrig gjort.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Mikkels søndags-flash!

Indlæg af Anonym »

[quote="GodSpeedDK"]Jeg tror ikke der skal skiftes pickup'er i LP'en. Den lyder fedt, som den gør. Og ja, det er vist burstbuckers, der er i. Problemet her er, at musikken jeg spiller ligger lidt udenfor "LP-territorie"; havde jeg bare spillet AC/DC eller noget andet rock'n'roll, så var den perfekt.

Strat'en tror jeg ikke jeg vil gøre så meget mere i. Halsen er for tyk til min smag, og selvom man selvfølgelig kan skifte pickup'er, så kender jeg mig selv godt nok til, at jeg aldrig får det gjort. Skulle jeg noget, så kunne det være sjovt at prøve at sætte de 3 Hansen-pickup'er over i min Squier. Men igen, det får jeg aldrig gjort.[/quote]

Så det du siger er, at din Squier opfylder dit reelle guitarbehov, men du vil gerne have nogle andre at lege med? :D

Det må man godt her! :P

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Mikkels søndags-flash!

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="SustainerPlayer"][quote="GodSpeedDK"]Jeg tror ikke der skal skiftes pickup'er i LP'en. Den lyder fedt, som den gør. Og ja, det er vist burstbuckers, der er i. Problemet her er, at musikken jeg spiller ligger lidt udenfor "LP-territorie"; havde jeg bare spillet AC/DC eller noget andet rock'n'roll, så var den perfekt.

Strat'en tror jeg ikke jeg vil gøre så meget mere i. Halsen er for tyk til min smag, og selvom man selvfølgelig kan skifte pickup'er, så kender jeg mig selv godt nok til, at jeg aldrig får det gjort. Skulle jeg noget, så kunne det være sjovt at prøve at sætte de 3 Hansen-pickup'er over i min Squier. Men igen, det får jeg aldrig gjort.[/quote]

Så det du siger er, at din Squier opfylder dit reelle guitarbehov, men du vil gerne have nogle andre at lege med? :D

Det må man godt her! :P [/quote]

Mere eller mindre, ja :roll:

Ej, den har også sine ulemper. Bl.a. er det ikke lykkedes mig, på knap 20 år, at slide lakken af bagsiden på halsen, og jeg kan i virkeligheden bedst lide en hals, hvor lakken er slidt af. Men det regner jeg til gengæld med at jeg orker at gøre noget ved, nu her hvor jeg snart skal til at gå arbejdsløs. Det er jo bare at skrue halsen af, og så give den gas med sandpapir :)
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Mikkels søndags-flash!

Indlæg af Telemaster »

Begge guitarer var jo mine ind til forleden, og jeg er som sådan ret enig med Mikkel - bortset fra, at jeg var fint tilfreds med Stratens forvrængede lyd. Jeg har skilt mig af med LP'en af samme grund, som Mikkel skilte sig af med sin, og nu har vi så begge to alligevel en LP :-) Det er virkelig et heldigt eksemplar, synes jeg, og den er sgu rigtig fed at have, hvis man spiller tråd. Det gør jeg bare sjældent. Den fungerer selvfølgelig også strålende til alt mulig andet, men det er ret svært at skifte fra fx en Tele eller Strat til den, uden at skulle rode en masse med knapper. Anyway, jeg har været rigtig glad for den, og den har været med på en håndfuld rigtig fede jobs, hvor jeg virkelig har haft fornøjelse af det, en LP kan.

Ang. Warmoth-halsen med Fender-logo: Da jeg i sin tid byttede mig til guitaren, lagde sælgeren ikke spor skjul på, at det ikke er en Fender-hals (eller Fender-guitar, sådan i det hele taget). Det samme har naturligvis været sagen, da Mikkel og jeg handlede, og jeg er ikke spor i tvivl om, at Mikkel vil være lige så fair, når/hvis den på et tidspunkt ryger videre. I øvrigt skal man ikke være ret meget Fender-nørd for at gennemskue, at det ikke er the real McCoy, for der mangler jo det lille mærke med Original Contour Body, der plejer at sidde på hovedet. (det har jeg i øvrigt liggende et sted, Mikkel - sig til, hvis jeg skal sende det til dig!)

Anyway, hvis en eller begge af guitarerne skulle ryge til salg, tør jeg i hvert fald godt stå inde for, at de er i orden :thumbup:
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Mikkels søndags-flash!

Indlæg af GuitaRasmus »

Jeg har haft Les Paul'en til låns i en periode, og kan ligeledes stå inde for at det er et ret fedt eksemplar af slagsen. :) Dejligt flash.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Hybrid_Child
Still Got The Blues
Indlæg: 204
Tilmeldt: 14 years ago
Geografisk sted: Århus N
Kontakt:

Re: Mikkels søndags-flash!

Indlæg af Hybrid_Child »

Den ser da også pænt godt ud den Les Paul. Men den røde strat der, puha. :lol:
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.facebook.com/Rapiddominanceb ... nceband</a><!-- m -->

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen