MXR Boost / Line Driver

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

MXR Boost / Line Driver

Indlæg af Nicolai »

Er der nogen, som har erfarringer med denne? Jeg overvejer at snuppe den i stedet for Hydra Boost, da B/L har 5 DB mere og 18/9 volt funktionen.

Jeg overvejede også kort at anskaffe mig en Treble booster, men efter som min forstærker (Vox AC15 Heritage med mastervolume mod og et "Marshall-like" midboost push /pull) lyder ret bright eller slank i forvejen, er jeg bange for lyden bliver for tynd- specielt når jeg ikke kan cranke ampen (jeg spiller i lejlighed, så kører på preamp drive, hvilket dog også lyder fedt, synes jeg).

Kan en clean boost alene ikke også give nogle fede "syngende" lead toner?

Og dejligt er GF kører igen :mrgreen:
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: MXR Boost / Line Driver

Indlæg af Sasha »

Prøv nu et givent pedalkøb på DIN forstærker, før du køber. Det er sådan set næsten umuligt for andre at sidde her og kloge sig på, hvordan netop dén kombination vil lyde og reagere...

Og dér hvor en clean-boost er smart til at opnå disse "syngende lead toner", er jo, når man forstærkeren deroppe, hvor den i sig selv klipper (ikke lejlighedsniveau), og man så med boosteren lige sparker lidt mere til den.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: MXR Boost / Line Driver

Indlæg af Smittefar »

Jeg mener sådan set ikke, at en booster giver nogen mening på lejlighedsniveau - jeg sparker min forstærker i fjæset med et 18 dB (ca.) boost med lidt treble oveni, og det lyder fedt, men det lyder altså kun fedt, fordi den i forvejen spiller højt.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: MXR Boost / Line Driver

Indlæg af udepost »

jeg har en denne siddende lige nu, og den fungerer fint. meget fin tone, og væsentlig bedre end en microamp jeg havde tidligere....

/søren

Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: MXR Boost / Line Driver

Indlæg af Nicolai »

Godt jeg så kan prøve den "free of charge" en uge...
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: MXR Boost / Line Driver

Indlæg af Smittefar »

Cool - gør endelig det - Jeg har selv MXR Boost/LD, og det er en rigtig god booster - jeg kan i hvert fald godt lide at træde på den og spille en gudesolo (desværre sker det ikke nær så tit, som jeg træder på den)
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Jens H
Still Got The Blues
Indlæg: 262
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: MXR Boost / Line Driver

Indlæg af Jens H »

Jeg har sådan en billig boost Electro-Harmonix Nano LPB-1 Linear Power Booster til 330 kr. (sidder lige før forstærker i kæden)
Jeg mener den har 20 db boost, men den har aldrig været over kl 9. Faktisk overvejer jeg at lave et eller andet så den ikke booster så meget, men regulering bliver finere.

Den giver lige det sidste i en solo hvor det hele synger. Men det er altså forstærkeren der giver lyden, ikke pedalen.
Jeg tror du er kommet lidt ud på en tangent med det der boost til dit behov.
JEH Guitars på facebook http://www.facebook.com/pages/Hvidovre-Denmark/JEH-Guitars/123767594328859
Jeps....  En fjern og fin musik giver dig alt du aldrig fik
Har overstået status som "Himmelhunden" :O

Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: MXR Boost / Line Driver

Indlæg af Nicolai »

Er der nogen, der ved, om en kompressor evt. kunne hjælpe mig til at "beefe lyden lidt op"?
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: MXR Boost / Line Driver

Indlæg af Smittefar »

Altså, det er jo noget af det en kompressor kan gøre (giver lyden mere fylde) - prøv det - men det tager tid at lære at bruge en kompressor og vænne sig til at spille med en.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: MXR Boost / Line Driver

Indlæg af Nicolai »

Det er jeg indstillet på- det tog jo også tid at lære at skife fra G til Am :-)
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: MXR Boost / Line Driver

Indlæg af Dannyboy »

Jeg har svært ved at forstå hvorfor du ikke bare køber et fedt multieffektboard ? Så får du en masse sjove effekter oveni hatten. Det kan altså være ret inspirerende til hjemmebrug. Jeg mener, hvis du alligevel spiller ved lejlighedsniveau hele tiden, så får du da ikke noget ud af at spille med det fineste fineste pedalarsenal? Det kan man da dårligt høre ved så lav volumen? Jeg har en ven som er helt vild med sit Line6 board. (det store af dem, som jeg ikke ka huske hvad hedder) Så kan man samtidig programmere fede presets til hvis man vil indspille lidt på computeren osv

Jeg ville klart overveje sådan et board hvis ambitionerne var at få fed lyd i stuen og at lære at spille. Evt også en Boss RC looper så man kan jamme lidt over sine egne riffs

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: MXR Boost / Line Driver

Indlæg af Sasha »

[quote="Smittefar"]Altså, det er jo noget af det en kompressor kan gøre (giver lyden mere fylde) - prøv det - men det tager tid at lære at bruge en kompressor og vænne sig til at spille med en.[/quote]

Og så er der nogle, - mig selv inklusive - som aldrig lærer det (well, en slat til slide er måske en undtagelse her), men som nærmere føler en compressor som en klods om benet, der modarbejder dét, man gør - det kunne f.eks. være at kontrollere en forstærkers egen forvrængning, som i mine ører er en langt mere overbevisende hovedkilde til "fylde" end de fleste pedaler - compressor eller andet - kan levere.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen