Det der med at bygge et kabinet fra scratch af...

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Det der med at bygge et kabinet fra scratch af...

Indlæg af Loomer »

...er det forholdsvist nemt?

Jeg går lidt og overvejer muligheden for at sparke noget 2x15 kabinet eller lignende sammen, men jeg har ikke rigtigt prøvet det før. Hvor mange her har rodet med den slags, og hvilke erfaringer har i med det?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Det der med at bygge et kabinet fra scratch af...

Indlæg af Sasha »

Jeg har stået ved siden af og tænkt: At lave de dér tappede "fingerflet-samlinger" rakte mine sløjdevner på ingen måde til. Men der skal man jo nok lige kaste et realistisk blik indad hos sig selv. Jeg tror, at jeg ville starte med at høre, hvad f.eks. TubeTown i Tyskland skulle have for at banke sådan et kabinet sammen. Og så ville jeg bagefter fryde mig over et resultat, som var meget bedre end noget, jeg selv kunne have lavet. Jeg ville nok også glæde mig over at have alle fingre intakte.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Det der med at bygge et kabinet fra scratch af...

Indlæg af Loomer »

Det ser sguda egentligt meget spændende ud det der tube-town. Plejer det at være sådan overkommeligt mht. pris?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Det der med at bygge et kabinet fra scratch af...

Indlæg af Sasha »

Nu er den slags jo selvfølge altid relativt. Men jeg synes det absolut! Og det plejer at være fornemt håndværk, de leverer.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Det der med at bygge et kabinet fra scratch af...

Indlæg af Loomer »

Allright... Jeg synes bare ikke lige jeg kan se nogen priser nogen steder. Jeg ville mest være interesseret i et rimeligt skrabet 4x12 kabinet, som jeg så kan knalde nogen fullrange eller bas-enheder i og så tage den derfra. Som du nok kan gætte (jvf. Plet) er kosmetikken ikke skidevigtig.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Det der med at bygge et kabinet fra scratch af...

Indlæg af Sasha »

Altså, du kan jo se priserne på deres standard-kabinetter her:

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.tube-town.net/ttstore/index. ... tore/index. ... inets.html</a><!-- m -->

Så kan man jo prøve at sjusse sig lidt frem til, hvad et "skrabet 4x12" måske kunne koste. Det er mit indtryk, at de kan og vil bygge det meste, så længe det er fysisk muligt.

Edit: En billigere løsning kunne måske være at finde sig et brugt "straight front" 4x12 og så blot skifte baffelen i det med én, hvor der er savet ud til 2x15" (hvis der altså er plads til sådan to på diagonalen i et 4x12". Det skulle man nok lige tjekke først)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Det der med at bygge et kabinet fra scratch af...

Indlæg af Loomer »

Jeg så at Randall engang lavede sådan nogen fikse combi-cabs hvor de var med en 15" og så to 12". Noget i den retning kunne sateme også være smart!

Om ikke andet smider jeg lige en mail efter Tubetown. Deres priser ser jo helt rimelige ud.

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Det der med at bygge et kabinet fra scratch af...

Indlæg af Loomer »

Det må godt nok være lækkert at jobbe for tubetown. De har ferie indtil den 20 :o

Sledgehammer
Himmelhund
Indlæg: 15
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Det der med at bygge et kabinet fra scratch af...

Indlæg af Sledgehammer »

Jeg er så en af dem, der vil sige det godt kan lade sig gøre at lave et kabinet selv. MEN det kommer meget an på dine snedker-evner, tålmodighed, erfaring, værktøj og muligheder. Det rigtige værktøj er det ½ arbejde. Her et link til et 2 x 12 kabinet jeg byggede sidste efterår. link

Hybrid_Child
Still Got The Blues
Indlæg: 204
Tilmeldt: 14 years ago
Geografisk sted: Århus N
Kontakt:

Re: Det der med at bygge et kabinet fra scratch af...

Indlæg af Hybrid_Child »

Hej Christian. Kassen (headshell) til min SLO clone som du vist har set billeder af er lavet hos Tube Town. Bare for at give dig en idé om kvaliteten af deres arbejde. Jeg er i hvert fald fuldt ud tilfreds med det. Held og lykke med projektet. :)
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.facebook.com/Rapiddominanceb ... nceband</a><!-- m -->

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen