Se min hjemmelavede hævi amp

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Hybrid_Child
Still Got The Blues
Indlæg: 204
Tilmeldt: 14 years ago
Geografisk sted: Århus N
Kontakt:

Re: Se min hjemmelavede hævi amp

Indlæg af Hybrid_Child »

[quote="Brun Sæbe"]

Jeg synes det æstetiske udtryk/indtryk er fint...[/quote]

Tak, men du må hellere vente med at udtale dig til jeg er færdig med at fedtet rundt med dymotape og spraymaling. ;)
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.facebook.com/Rapiddominanceb ... nceband</a><!-- m -->

Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Se min hjemmelavede hævi amp

Indlæg af Kimling »

Hvis du har mod på at prøve har jeg jo en helvedes masse graveringsstifter til min Dremel. Hvis du kan finde en plade at skrive/grafle/hugge i, må du da gerne låne Dremelen og give det et forsøg :D
Create a sense of purpose around which you base your faith

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Se min hjemmelavede hævi amp

Indlæg af Sasha »

[quote="Hybrid_Child"][quote="Sasha"]
Ja, på hyggeplan.

Men hvis man vil have en forstærker, som "bare er til at bruge" og derfor "bare virker" fra start, skal man nok ikke satse på selv at bygge den.

Vil man derimod selv bygge sin forstærker, må man være indstillet på, at det altså tager tid at få det endelige resultat til at blive, som man vil have det...[/quote]

Okay der er vi godt nok ret uenige så. Jeg synes da det er op til folk selv hvor meget de gider nørde med en forstærker de har bygget.[/quote]

Ja, selvfølgelig da. Men jeg kan ikke forstå, hvis man selv bygger en forstærker, at man så ikke gider bruge den sidste tid på at få den til at lyde, som man ønsker. Dét burde da nærmest være selve udgangspunktet for selv at bygge en forstærker, oder? Ellers er der da ikke meget ved det, ville jeg synes...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Se min hjemmelavede hævi amp

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Sasha"]
Ja, selvfølgelig da. Men jeg kan ikke forstå, hvis man selv bygger en forstærker, at man så ikke gider bruge den sidste tid på at få den til at lyde, som man ønsker. Dét burde da nærmest være selve udgangspunktet for selv at bygge en forstærker, oder? Ellers er der da ikke meget ved det, ville jeg synes...[/quote]

Er jeg den eneste, der har forstået det sådan, at forstærkeren stadig er "a work in progress", og dermed ikke færdig endnu? Hvis Hybridbarnet ikke gider lave mere ved den, så giver jeg dig ret, Søren, men det er vist ikke tilfældet her ... ?
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Se min hjemmelavede hævi amp

Indlæg af Sasha »

Min pointe var blot, at ud fra beskrivelsen af den lyder det som om, at der er et stykke vej endnu, til den er færdig...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Hybrid_Child
Still Got The Blues
Indlæg: 204
Tilmeldt: 14 years ago
Geografisk sted: Århus N
Kontakt:

Re: Se min hjemmelavede hævi amp

Indlæg af Hybrid_Child »

Uenigheden ligger vel i hvorvidt det er forkasteligt eller ej at tage noget i brug før man er 100% tilfreds med det. Og skal vi ikke bare stoppe ved det? :obscene-drinkingcheers:
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.facebook.com/Rapiddominanceb ... nceband</a><!-- m -->

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Se min hjemmelavede hævi amp

Indlæg af Sasha »

[quote="Hybrid_Child"]Uenigheden ligger vel i hvorvidt det er forkasteligt eller ej at tage noget i brug før man er 100% tilfreds med det.[/quote]

Det er der vel sådan set ingen, som har postuleret, at det skulle være?

Men lad os da endelig stoppe her.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
munch_30
Still Got The Blues
Indlæg: 288
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Se min hjemmelavede hævi amp

Indlæg af munch_30 »

@ Hybrid_Child: i øvrigt Kongefedt at du poster noget "hjemmebyg" og dine erfaringer, kvaler og tanker i relation hermed her. Meget inspirerende for f.eks. os andre latente skabsbyggere, der ikke er "sprunget ud" endnu. I øvrigt lækker feature med de "bias points", der sidder på din SLO-clone.

Jeg har f.eks. en bunke transformatorer liggende, der gerne engang ad åre måtte finde vej i en selvbyggeramp. At jeg var så ualmindelig tosset at sælge to dummy Marshall heads for ingen penge, kan jeg ikke holde ud at tænke på nu :oops:

Keep up the good work :thumbup:
Kim

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Se min hjemmelavede hævi amp

Indlæg af Sasha »

Nu skal man vel ikke bruge "en bunke transformatorer" til at bygge en forstærker? To plejer da at række...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Se min hjemmelavede hævi amp

Indlæg af Kimling »

Esben...

I told you so :lol:
Create a sense of purpose around which you base your faith

Brugeravatar
Morten M
Gearfreak lærling
Indlæg: 737
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Se min hjemmelavede hævi amp

Indlæg af Morten M »

De der tænd sluk knapper skal bare vendes om, så er den klaret ;)
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/TundraStudio"> ... aStudio</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/pages/Fairytal ... s/Fairytal ... 0049079203</a><!-- m -->

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Se min hjemmelavede hævi amp

Indlæg af Sasha »

[quote="munch_30"] I øvrigt lækker feature med de "bias points", der sidder på din SLO-clone.

[/quote]

Men ikke altid den direkte vej til en stabil forstærker...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
munch_30
Still Got The Blues
Indlæg: 288
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Se min hjemmelavede hævi amp

Indlæg af munch_30 »

[quote="Sasha"]Nu skal man vel ikke bruge "en bunke transformatorer" til at bygge en forstærker? To plejer da at række...[/quote]

Jeg har altså en bunke transformatorer, som skrevet står. Og vis nu man får mokket lidt mere end to transformatorer (3 eller 4 for at være helt præcis )i en top, ja så kan man jo bygge en stereotop :D . Så jeg står ved mit udsagn.

Er dog i tvivl om to "small body" monotoppe er federe - disse ideer vil jeg sysle lidt videre med i nærmeste fremtid.

[quote="Sasha"][quote="munch_30"] I øvrigt lækker feature med de "bias points", der sidder på din SLO-clone.

[/quote]

Men ikke altid den direkte vej til en stabil forstærker...[/quote]

Hvorfor giver det en ustabil forstærker at have sådanne biasudtag?
Kim

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Se min hjemmelavede hævi amp

Indlæg af Sasha »

Stereo døde omkring 1990.

Jeg kan faktisk ikke forklare dig HVORFOR visse forstærkere bliver ustabile, hvis du monterer de fornødne målemodstande. Jeg kan bare konstatere, at det gør de...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
munch_30
Still Got The Blues
Indlæg: 288
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Se min hjemmelavede hævi amp

Indlæg af munch_30 »

[quote="Sasha"]Stereo døde omkring 1990.

Jeg kan faktisk ikke forklare dig HVORFOR visse forstærkere bliver ustabile, hvis du monterer de fornødne målemodstande. Jeg kan bare konstatere, at det gør de...[/quote]

Jamen så forstår du jo nu hvorfor, der ikke bare skal bruges to transformatorer men derimod en "bunke" til nogle byggeprojekter :D

Omkring stereo der døde i 1990 ? Jamen så kan du jo nøjes med benytte den ene side af din "hi-fi" forstæker og den ene højttaler i samme ombæring. Det er også lækker fyldig lyd at lytte til sådan et monosignal i stuen. Smag og behag selvf.

Spændende mht. dine konstateringer omkring ustabilitet i forbindelse med de eksterne bias-udtag. At du skriver "visse ...." tager jeg som, at der er mulighed for, at der ikke er entydig evidens herfor. Jeg vil læse videre på lektien. Som en fuldstændig novice vidste jeg ikke det forholdt sig sådan.
Kim

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Se min hjemmelavede hævi amp

Indlæg af Sasha »

Nu er der vist fa´ens til forskel på at lytte til reproduktion af musik, som er optaget med stereogengivelse for øje, og så at have den bedste og mest brugbare guitarlyd i bandsammenhæng, er der ikke? Men jo, hvis produceret rigtigt, kan monooptagelser også lyde glimrende!

Og nej: Jeg skal på ingen måde ophæve mine personlige erfaringer til "entydig evidens" - hverken her eller i nogen som helst anden sammenhæng. Jeg kan dog kun sige, at "forstandige folk" efterfølgende har givet udtryk for lignende oplevelser.

I øvrigt har jeg også lidt svært ved at se relevansen af disse udvendige målepunkter, hvor man over en målemodstand indirekte kan måle katodestrømmen. For man er vel stadig nødt til at skulle have forstærkeren åben for at måle anodespænding og ikke mindst skærmgitterstrøm, som man også skal bruge i forbindelse med en bias-justering.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
munch_30
Still Got The Blues
Indlæg: 288
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Se min hjemmelavede hævi amp

Indlæg af munch_30 »

[quote="Sasha"]Nu er der vist fa´ens til forskel på at lytte til reproduktion af musik, som er optaget med stereogengivelse for øje, og så at have den bedste og mest brugbare guitarlyd i bandsammenhæng, er der ikke? Men jo, hvis produceret rigtigt, kan monooptagelser også lyde glimrende!

Og nej: Jeg skal på ingen måde ophæve mine personlige erfaringer til "entydig evidens" - hverken her eller i nogen som helst anden sammenhæng. Jeg kan dog kun sige, at "forstandige folk" efterfølgende har givet udtryk for lignende oplevelser.[/quote]

Helt enig .... og for nu at blive i din retorik en faens til forskel på hvilken stilart og hvilken bandsammenhæng guitarlyden indgår i. Derfor kan vi måske tage træskostøvlerne af og kvalificere dit "1990-udsagn" lidt mere ved lige at tænke over konteksten, hvori guitarlyden indgår.

Super med en reference til "forstandige folk".
Kim

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Se min hjemmelavede hævi amp

Indlæg af Sasha »

[quote="munch_30"]

Super med en reference til "forstandige folk".[/quote]

Ja.

Og du behøver såmænd ikke "kvalificere" mine udsagn. De kan fint stå på egne ben.

Til gengæld får du jo ikke det fulde monosignal ved kun at lytte til den ene side af stereoanlægget, sådan som du foreslår det gjort - nu vi sådan alligevel er ved det dér med at "kvalificere" hinandens udtalelser...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
munch_30
Still Got The Blues
Indlæg: 288
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Se min hjemmelavede hævi amp

Indlæg af munch_30 »

[quote="Sasha"][quote="munch_30"]

Super med en reference til "forstandige folk".[/quote]

Ja.

Og du behøver såmænd ikke "kvalificere" mine udsagn. De kan fint stå på egne ben.

Til gengæld får du jo ikke det fulde monosignal ved kun at lytte til den ene side af stereoanlægget, sådan som du foreslår det gjort - nu vi sådan alligevel er ved det dér med at "kvalificere" hinandens udtalelser...[/quote]

Jamen så lader vi da lige dit kvalificerede udsagn stå alene igen så: "Stereo døde omkring 1990". Jeg hævder at det kræver lidt mere nuance.

Du vil altså hellere lytte til det fulde monosignal- ok. Jeg holder altså stadig på stereosignalet.
Kim

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Se min hjemmelavede hævi amp

Indlæg af Sasha »

Be my guest! Jeg er sikker på, at eventuelt interesserede nok fanger de fornødne nuancer mellem linjerne...

Jeg kan dog kun tilråde at bruge to separate monoforstærkere til at forstærke dette kunstigt genererede "stereosignal" med.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen