Anlægs-Flash! Plus nogen spørgsmål.

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Brugeravatar
Kallum
Still Got The Blues
Indlæg: 333
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Anlægs-Flash! Plus nogen spørgsmål.

Indlæg af Kallum »

Kæft et nederen setup, thumbs up!

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Anlægs-Flash! Plus nogen spørgsmål.

Indlæg af Loomer »

Jeg bumper lige denne tråd med et spørgsmål:

Er det forholdsvist ladesiggøreligt at wire kabinettet således, at man har et sæt ledninger til 16 ohm, og et sæt til 4?
Jeg ved at 1960-serien har denne mulighed, men om man kan på den her er jeg lidt spændt på. Så ville jeg nemlig få bikset en moddet stik-kop-plade-thingy sammen, og så have udtag til begge impedanser.

Brugeravatar
munch_30
Still Got The Blues
Indlæg: 288
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Anlægs-Flash! Plus nogen spørgsmål.

Indlæg af munch_30 »

[quote="Loomer"]Jeg bumper lige denne tråd med et spørgsmål:

Er det forholdsvist ladesiggøreligt at wire kabinettet således, at man har et sæt ledninger til 16 ohm, og et sæt til 4?
Jeg ved at 1960-serien har denne mulighed, men om man kan på den her er jeg lidt spændt på. Så ville jeg nemlig få bikset en moddet stik-kop-plade-thingy sammen, og så have udtag til begge impedanser.[/quote]

Hej Loomer.

Er det til dit 1982 kabinet med 4 stk. 16 ohms enheder eller ? I så fald duer Marshall 1960-muligheden (4/16 ohm mono eller stereo 2 gange 8 ohm).

Billede

Dog finder jeg ikke løsningen ideel. For år tilbage havde jeg to Marshall 1960-kabinetter og her skulle jackstikkene og switch ofte "masseres". Ellers kom der underlige ohmværdier og kortslutninger. Mig bekendt er der flere med samme oplevelser som mig.

En mere gedigen løsning med en god switch vil være vejen frem tænker jeg. Af almen interesse hvorfor ønkser du mulighed for begge løsninger ? for mig at se er det federe at lodde til den impedans, du skal bruge = færre fejl.

Her lidt nede på siden noget at det du måske tænker på:
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.colomar.com/Shavano/4x12wiri ... ng.html</a><!-- m -->

Og mht. valg af højttalerkabel, så er der jo rigtig mange muligheder, priser og holdninger hertil. Her en rigtig fin no nonsens løsning, der er billig. 1,5 mm2 er fint for mig til internt brug og korte kabler. Alt er bedre end den "sytråd", der normalt sidder i Marshall fra fabrikken.
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.harald-nyborg.dk/p9544/hoejt ... 9544/hoejt ... -50mm2-25m</a><!-- m -->

Bogner er f.eks. monteret med særdeles kraftige kabler (4/6 mm2) - nærmest umuligt at lodde på medminde man bruger en meget kraftig loddekolbe ( f.eks. 200 watt til at lave zinktagrender med) :) .
Se her:

Billede
Kim

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen