Hvordan slæber i jeres tilbehør?

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
morfarpåsofaen
Johnny B. Goode
Indlæg: 107
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Hvordan slæber i jeres tilbehør?

Indlæg af morfarpåsofaen »

Findes der ikke en pisse smart løsning, der kan indeholde alle de småting man medbringer når man skal ud at spille? Det drejer sig f.eks. om A4 mappe, diverse kabler, tuner, visitkort, lidt værktøj, lys til nodestativ osv.

I dag har jeg en fin Samsonite skuldertaske, men den er ved at være for lille. Den er ca. 40x30x13 cm.

Foreslå ikke metal kufferten fra Silvan - det må gerne være lidt mere proff kvalitet, og helst en slags blød polstret taske.
Jeg har luret lidt på Thomann, men udvalget drukner lidt i tasker til andre specifikke formål.

Brugeravatar
Lysgaard
Johnny B. Goode
Indlæg: 148
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Hvordan slæber i jeres tilbehør?

Indlæg af Lysgaard »

Tjoeh. Men Du efterlyser lidt mere proff kvalitet end Silvans metal kuffert samtidig med at du er ude i noget med en blød polstret taske....
Lidt selvmodsigende måske :-)
Kig her:
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.kwcases.dk/index.htm?http&&& ... x.htm?http&&& ... uffert.htm</a><!-- m -->
ca-060 trolleyen er lige noget for dig. Den kan indrettes med rum etc...

morfarpåsofaen
Johnny B. Goode
Indlæg: 107
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Hvordan slæber i jeres tilbehør?

Indlæg af morfarpåsofaen »

Kunne sikkert have udtryk mig bedre.. Men Silvan alu kufferten dukker bare altid op når man mindst venter det.. ;)

Jeg er nok ude i en slags taske eller soft case, da indholdet alligevel ikke kræver særlig beskyttelse - også fordi en hardcase har det med at lave skrammer når jeg losser den i bilen..

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hvordan slæber i jeres tilbehør?

Indlæg af K-P »

Hvad med at bruge en stor sportstaske eller lignende?
Cogito sumere potum alterum

morfarpåsofaen
Johnny B. Goode
Indlæg: 107
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Hvordan slæber i jeres tilbehør?

Indlæg af morfarpåsofaen »

Jeg forestiller mig at en sportstaske hurtigt bliver en stor gang blandet rod... Der er nok brug for nogle store adskilte rum, sammen med flere mindre.

Vi spiller 25-30 jobs om året, så jeg ofrer gerne lidt på en helt rigtige løsning..

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Hvordan slæber i jeres tilbehør?

Indlæg af IkkeMig »

Prøv at kigge efter computertasker - jeg har en stor rygsæk med plads til et par bærbare og med et utal af små, praktiske rum. Det var måske sådan noget, der skulle til?

Brugeravatar
Lysgaard
Johnny B. Goode
Indlæg: 148
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Hvordan slæber i jeres tilbehør?

Indlæg af Lysgaard »

[quote="morfarpåsofaen"]Kunne sikkert have udtryk mig bedre.. Men Silvan alu kufferten dukker bare altid op når man mindst venter det.. ;)

Jeg er nok ude i en slags taske eller soft case, da indholdet alligevel ikke kræver særlig beskyttelse - også fordi en hardcase har det med at lave skrammer når jeg losser den i bilen..[/quote]

Ja enig med alu-kufferten..

Sidst jeg var på job havde jeg mine sager i en Fjällräven rygsæk - det virkede fint... :-)

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hvordan slæber i jeres tilbehør?

Indlæg af Telemaster »

Jeg brugte i lang tid en gammel kuffert i det stive materiale, der ifølge skriften på låget kaldes "ægte vulkanfiber". Desværre begyndte læderet, der holder håndtaget fast i beslagene at mørne, så nu er den pensioneret :-) En kuffert er for mig det eneste rigtig til "småting", fordi man kan se alt på en gang, når man lukker låget. Hvis man oven i købet får lagt tingene i nogle mindre kasser nede i kufferter (fx de der kasser, man får cd'er i), ligger tingene faktisk rimelig organiseret. I dag bruger jeg - tadaaaah - den sorte alukuffert fra SIlvan, fordi jeg er for nærig til at give flere hundrede for en gammel kuffert på et loppemarked - men en dag skal jeg have en igen.

Jeg har altid en A4-mappe med sangtekster, lidt værktøj, ekstra ledninger, plektre, strenge, sliderør, mundharper osv. med. De ting, jeg bruger på scenen (sliderør, mundharper, capo osv) ligger så i en æske, der engang har været en mikrofon i. For mig er det helt nødvendigt, at tingene er organiserede og til at finde, for jeg gider ikke starte helt forfra med at pakke, hver gang jeg skal på job.
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hvordan slæber i jeres tilbehør?

Indlæg af Sasha »

[quote="Telemaster"] fordi man kan se alt på en gang, når man lukker låget.[/quote]

Som er transparent, oder..?

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Morten M
Gearfreak lærling
Indlæg: 737
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hvordan slæber i jeres tilbehør?

Indlæg af Morten M »

Bruger en gammel VCR-camera-plastictransportkasse til kabler. Kabler bliver altid møjbeskidte, så de bør ligge for sig selv. Resten kan være i en stræbercontainer (plastic attache-mappe).
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/TundraStudio"> ... aStudio</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/pages/Fairytal ... s/Fairytal ... 0049079203</a><!-- m -->

Martin
Johnny B. Goode
Indlæg: 164
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hvordan slæber i jeres tilbehør?

Indlæg af Martin »

Hvad med noget fra Monos DJ/producer serie? Fx denne.
Jeg er ovenud lykkelig for min Mono gigbag, og jeg overvejer også at anskaffe mig noget fra deres nye Civilian serie. Kvaliteten er virkelig lækker, men prisen er også derefter.
Five Fingers - Five Strings

Brugeravatar
andkrup
Still Got The Blues
Indlæg: 231
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hvordan slæber i jeres tilbehør?

Indlæg af andkrup »

hvis det skal være prof - skal det se prof ud.

her er en billig løsning:

<!-- m --><a class="postlink" href="http://e-tasker.dk/alassio-attachemappe ... te.html</a><!-- m -->

jo mere prof du skal være, jo dyrere model har du brug for





(spøg til side - det *er* en cool accessory at have med til koncerter)
lotsa strings, lotsa boxes, lotsa tubes

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hvordan slæber i jeres tilbehør?

Indlæg af Telemaster »

[quote="Sasha"][quote="Telemaster"] fordi man kan se alt på en gang, når man lukker låget.[/quote]

Som er transparent, oder..?

:-)[/quote]

Netop :-D "Åbner", skulle der vist have stået... :-)
So many assholes, so few bullets

Skovgaard
Johnny B. Goode
Indlæg: 138
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Hvordan slæber i jeres tilbehør?

Indlæg af Skovgaard »

Jeg plejer enten at putte papirer, div. småting osv. i min gigbag (den har flere rum) og kabler nænsomt sammenrullede i en skulderpose for sig, eller også laver jeg "poser i pose" system forstået på den måde, at jeg har en stor bæretaske til alle tingene. Disse ting er så kategorisk pakket hver for sig i mindre poser, som med et stykke let identicificerbart mærke/farvet tape/whatever er til at genkende og nemme at hive frem. Det er vel egentlig samme princip som en housebox, hvor alt habengut pakkes systematisk. For mig er det i hvert fald en fin budget løsning.

morfarpåsofaen
Johnny B. Goode
Indlæg: 107
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Hvordan slæber i jeres tilbehør?

Indlæg af morfarpåsofaen »

[quote="Martin"]Hvad med noget fra Monos DJ/producer serie? Fx denne.
Jeg er ovenud lykkelig for min Mono gigbag, og jeg overvejer også at anskaffe mig noget fra deres nye Civilian serie. Kvaliteten er virkelig lækker, men prisen er også derefter.[/quote]
Se nu begynder det at ligne det produkt jeg havde i hovedet.. Mange tak!

Per Ørum
Johnny B. Goode
Indlæg: 159
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Hvordan slæber i jeres tilbehør?

Indlæg af Per Ørum »

En anden mulighed er at gå en nogle genbrugsbutikker. Der kan man ofte finde ældre brugte rejsekufferter, eller hvis man er heldig en gammel "jordmodertaske".. De løser opgaven og er ofte billige.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen