Floyd Rose reservedele. Hvor køber man dem?

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
KrænDyt
Johnny B. Goode
Indlæg: 163
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Floyd Rose reservedele. Hvor køber man dem?

Indlæg af KrænDyt »

Halløj alle.

Jeg har bestemt mig for at min gamle main spade, mín Bossa Jay Graydon signature, skal fikses op. Det er nu ikke fordi der er så meget der skal fikses på den, men dens Floyd Rose Tremolo trænger til et eftersyn.

Så jeg er så småt gået i gang. Slæderne er pillet af, og de der små sorte låseblokke er pillet ud. Lige låseblokkene skal jeg have nogen nye af. De har tidligere haft det med at sætte sig voldsom hårdt fast, så strengeskift næsten har været umuliggjort. Så har jeg fået dem skiftet, men tænker det må jeg kunne gøre selv.

Jeg er dog bange for at slæderne også skal skiftes ud. Der burde være sådan et bundstop, så blokken ikke falder nedenud, ikke? Der er der i hvert fald ikke på min. Så måske skulle jeg bare skifte hele gøjemøget.

Anywho.. Det korte af det lange er at jeg jo skal have lidt reservedele til skidtet. Hvor er et godt sted at købe dette? Hvad plejer i at bruge? Hvad skal jeg være obs på?

Gåde råd modtages med glæde.

Billede
"I've got blisters on my fingers...!"

Brugeravatar
KrænDyt
Johnny B. Goode
Indlæg: 163
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Floyd Rose reservedele. Hvor køber man dem?

Indlæg af KrænDyt »

Er der godt nok ingen der selv nørkler med deres Floyd Rose??

Nå, men jeg kan da lige forhøje indsatsen og spørge, om der mon er nogen der har erfaringer med disse sustainblocks?
"I've got blisters on my fingers...!"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Floyd Rose reservedele. Hvor køber man dem?

Indlæg af Sasha »

Måske det er de færreste, som har et Floyd Rose?

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.rockinger.com">http://www.rockinger.com</a><!-- m --> har en del reservedele til Floyd Rose. Men om dét, de sælger, er én, to, tre, fire eller fem potter tis værd, skal jeg på ingen måde kunne sige, da Floyd Rose er én af de ting, som jeg med allerstørst sikkerhed kan sige, at jeg aldrig har rodet med... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

JSThomsen
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 436
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Floyd Rose reservedele. Hvor køber man dem?

Indlæg af JSThomsen »

Jeg har heller ikke førstehåndserfaring med de viste sustainblocks - men jeg ville personligt holde mig fra dem i Titanium - bare pga. prisen.
Titanium er sikkert fint til at lave russiske ubåde af, men til guitar dele...

Mvh Jan

hrlarsen
Smoke On The Water
Indlæg: 81
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Floyd Rose reservedele. Hvor køber man dem?

Indlæg af hrlarsen »

Allparts sælger reservedele og Thomann burde have dem, men ellers prøv <!-- w --><a class="postlink" href="http://WWW.GMF.SE">WWW.GMF.SE</a><!-- w --> i Sverige, som har en del reservedele.
Jeg har muligvis nogle af de sorte blocks i gemmerne, men ikke et helt sæt slæder. Prøv ovennævnte.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen