Ny Startet Guitar projekt

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Gardner
Himmelhund
Indlæg: 9
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Ny Startet Guitar projekt

Indlæg af Gardner »

Jeg har længe efter lang overvejelse valgt at starte med at lave min egen guitar! :)

Heldigvis er jeg i gang med Snedker uddannelsen, Dette har givet mig gode fordele når det kommer til værktøjs muligheder..

Lidt info spec om Guitaren

Form Lidt ala Prs SingleCut, Med måske noget bredere hals.. og lidt højrer Carved top

Materialer Krop Wenge med Curley maple Top.
Halsen er Neck thru med en Laminering af Maple redwood Maple Wenge Maple redwood Maple

Hardware: Prs Tremolo system "forhåbentlig" samme gælder tuners

Gribebrættet har jeg ikke helt besluttet mig for endnu, Jeg overvejer at anskaffe mig noget SnakeWood til gribbebræt

Her er lidt Billeder VedHæftet

[attachment=1]

[attachment=2]

[attachment=0]

Lige Pt er jeg lidt nervøs om hvordan man ordner Det der med bånd i Gribbebrættet, Men regner med at bruge lidt cnc Til at hjælpe mig

Jeg ville meget gerne hvis nogen kunne have lyst til at dele deres erfaringer med mig :)

Venlig Hilsen Gardner


Så lidt opdatering.. Jeg har været lidt igang med at bygge videre på min guitar i dag og fik skåret halsen meget groft og fik den limet på to stykker wenge.. så jeg uploader lige 2 billeder der viser resultaterne...
Er der nogen her inde der kender til snakewood som gribbebræt?
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.

Jacob
Gearfreak lærling
Indlæg: 725
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny Startet Guitar projekt

Indlæg af Jacob »

Spændende !

Det er altid interessant at se en guitar blive til helt fra bunden af, og nu har du jo ikke ligefrem valgt en "nem" model som inspiration - glæder mig til at følge projektet :D

Gardner
Himmelhund
Indlæg: 9
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Ny Startet Guitar projekt

Indlæg af Gardner »

[attachment=1]
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen