Ny guitar: Et styks Ibanez-racer med ekstra Gris.

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Ny guitar: Et styks Ibanez-racer med ekstra Gris.

Indlæg af Loomer »

Som nogen af jer nok har set, har der flydt en Ibanez S520EX med War Pigs i rundt på den blå her det sidste stykke tid, til en pris der var intet mindre end latterligt lav. Her i mandags, kunne jeg sgu ikke modstå længere, og kombineret med lidt feriepenge og en lidt større løncheck end ventet endte jeg med at hapse den. Det var selvf. dejligt nemt i og med sælgeren boede lige en lille km længere nede af Amagerbrogade i forhold til mig, så nogen længere rejse blev det heldigvis ikke (så meget) til. Jeg måtte dog en tur forbi Nørreport, da AL-hæveautomaten på Amagerbrogade var crappet ud, hvilket var lidt ubelejligt. Om ikke andet, så kom den sgu med hjem, og billederne er så her:



Billede

Billede

Billede

Hele ideen med den her, var jo en lillesøster til Plet, så her er de to ved siden af hinanden.
Billede

Alt i alt er jeg rigtigt, rigtigt glad for den her guitar. I vanlig Ibanez-stil spiller den som smør, og pickupperne siger gevaldigt bøh efter jeg lige har fedtet lidt med højden. Bare Knuckles er som bekendt meget påvirket af hvordan de er justeret ift. strengene, så jeg måtte lige kigge lidt på dem da jeg mente de manglede lidt bid. Jeg har ikke prøvet den over anlægget endnu, men jeg venter med den endegyldige dom til da. Indtil videre synes jeg stadig den mangler lidt bid i diskanten, da guitaren rent akustisk er lidt til den mørke side. Kombineret med War Pigs er det ikke nødvendigvis ideelt, så jeg tror jeg skifter dem til noget andet hvis det ikke funker over mit anlæg. Når det så er sagt, lyder det jo selvfølgelig på ingen måde dårligt, og mit decideret usunde forhold til de pickupper er jo immervæk temmeligt veldokumenteret, men jeg kunne bare godt bruge lidt mere diskant. Meeen vi får se, jeg kan vel eq'e mig ud af det (ikke også Smittefar? :p )

Anyways, her er dyret. HYLD MIG!

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny guitar: Et styks Ibanez-racer med ekstra Gris.

Indlæg af Smittefar »

Seks strenge, to pickupper - Jeg forstår ikke noget som helst :P

Jeg skal nok huske den der EQ i morgen :P

Tillykke med dyret

PS: Din arbejdsgiver må da kunne låne/forære dig et ordentligt kamera ;)
Modded guitars were crap right out of the factory

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny guitar: Et styks Ibanez-racer med ekstra Gris.

Indlæg af Loomer »

Jeg har faktisk en 1D mk III med en makrolinse stående, men der er ikke mere batteri på :/

Brugeravatar
Morten M
Gearfreak lærling
Indlæg: 737
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny guitar: Et styks Ibanez-racer med ekstra Gris.

Indlæg af Morten M »

Tillykke. Det ser ud som om du har skruet pu'en direkte fast i kroppen på Plet. Måske du skulle prøve samme trick på lillesøster.
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/TundraStudio"> ... aStudio</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/pages/Fairytal ... s/Fairytal ... 0049079203</a><!-- m -->

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny guitar: Et styks Ibanez-racer med ekstra Gris.

Indlæg af Loomer »

[quote="Morten M"]Tillykke. Det ser ud som om du har skruet pu'en direkte fast i kroppen på Plet. Måske du skulle prøve samme trick på lillesøster.[/quote]

Pickuppen er direct mounted fra fabrikken af, og det bliver den ved med. Jeg foretrækker til hver en tid Direct Mount frem for alt andet, for at få lidt mere bid i svinet. Desuden er det en 7er, så det er ikke bare sådan lige til at finde pickupringe til den slags :/

Brugeravatar
Morten M
Gearfreak lærling
Indlæg: 737
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny guitar: Et styks Ibanez-racer med ekstra Gris.

Indlæg af Morten M »

Når Plet lyder godt, og hvis lillesøster ikke gør det, kunne lillesøster måske trænge til direct mount også?
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/TundraStudio"> ... aStudio</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/pages/Fairytal ... s/Fairytal ... 0049079203</a><!-- m -->

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny guitar: Et styks Ibanez-racer med ekstra Gris.

Indlæg af Loomer »

Det er en mulighed. Der er masser af ting der kan gøres, i al fald. Til at starte med tror jeg faktisk jeg tager og piller Tone-potmeteret fra, da jeg alligevel aldrig bruger det.

Sagen er nu primært den, at de bedst lydende guitarer jeg ejer, er min SG og min tonser-tele. Begge to er bestykket med min elskede Bacon Destroyer 9000-pickup, men de er til gengæld også begge MEGET bright i klangen, rent naturligt. De to Sabel-søstre er unægteligt noget mørkere i klangen, og jeg har i noget tid betvivlet lidt om en Warpig virkeligt er det rigtige valg til Plet. Jeg hælder meget mod, at skifte dem ud med for eksempel noget Cold Sweat eller noget i den retning. Jeg tror i al fald jeg forsøger mig med det på Plet her om snart.

Hybrid_Child
Still Got The Blues
Indlæg: 204
Tilmeldt: 14 years ago
Geografisk sted: Århus N
Kontakt:

Re: Ny guitar: Et styks Ibanez-racer med ekstra Gris.

Indlæg af Hybrid_Child »

Ja den guitar har jeg også haft kig på på dba. Ret god pris må man sige. Ville nok også selv have snuppet den hvis ikke den stod i kbh. Hvis du gerne vil af med Neck pickuppen på et tidspunkt, så vil jeg godt købe den.

Hvad med at prøve en Miracle Man hvis du savner diskant?
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.facebook.com/Rapiddominanceb ... nceband</a><!-- m -->

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny guitar: Et styks Ibanez-racer med ekstra Gris.

Indlæg af Loomer »

Mirakelmanden er sgu også en dejlig, dejlig pickup.

Men hvad får dig dog til at tro jeg vil af med neckpicku....

Nårh ja :/

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny guitar: Et styks Ibanez-racer med ekstra Gris.

Indlæg af Loomer »

Som hybridbarnet jo så korrekt forudså, har jeg nu hevet neckpickuppen ud :

Billede

Så ser den således her ud nu!

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny guitar: Et styks Ibanez-racer med ekstra Gris.

Indlæg af IkkeMig »

Det blev den altså ikke kønnere af :lol:

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny guitar: Et styks Ibanez-racer med ekstra Gris.

Indlæg af Loomer »

Meningen var sådan set også kun at sørge for at færre ting kunne gå galt! :D

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny guitar: Et styks Ibanez-racer med ekstra Gris.

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Loomer"]Meningen var sådan set også kun at sørge for at færre ting kunne gå galt! :D [/quote]

Det næste fra din side bliver, at du lader være med at montere de 3 nederste strenge, fordi du ikke bruger dem alligevel. Så er der også mindre chance for, at man rammer dem ved et uheld :lol:

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny guitar: Et styks Ibanez-racer med ekstra Gris.

Indlæg af Smittefar »

Jeg er ikke overrasket :)
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny guitar: Et styks Ibanez-racer med ekstra Gris.

Indlæg af Smittefar »

[quote="Turtle"][quote="Loomer"]Meningen var sådan set også kun at sørge for at færre ting kunne gå galt! :D [/quote]

Det næste fra din side bliver, at du lader være med at montere de 3 nederste strenge, fordi du ikke bruger dem alligevel. Så er der også mindre chance for, at man rammer dem ved et uheld :lol:[/quote]

Jeg gætter på, at han piller de to lyseste strenge af og udskifter de resterende med nogen, der er en oktav dybere :P
Modded guitars were crap right out of the factory

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny guitar: Et styks Ibanez-racer med ekstra Gris.

Indlæg af Loomer »

Nu giver i mig jo gode ideer her..

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny guitar: Et styks Ibanez-racer med ekstra Gris.

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Smittefar"][quote="Turtle"][quote="Loomer"]Meningen var sådan set også kun at sørge for at færre ting kunne gå galt! :D [/quote]

Det næste fra din side bliver, at du lader være med at montere de 3 nederste strenge, fordi du ikke bruger dem alligevel. Så er der også mindre chance for, at man rammer dem ved et uheld :lol:[/quote]

Jeg gætter på, at han piller de to lyseste strenge af og udskifter de resterende med nogen, der er en oktav dybere :P [/quote]

Hedder det ikke en bas?

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny guitar: Et styks Ibanez-racer med ekstra Gris.

Indlæg af Loomer »

Nok nærmere omvendt Nashville-tuning.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny guitar: Et styks Ibanez-racer med ekstra Gris.

Indlæg af Smittefar »

[quote="Turtle"]

Hedder det ikke en bas?[/quote]

Jo - det troede jeg Lumse ville gennemskue :P
Modded guitars were crap right out of the factory


Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen