Dr Z

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar

Dr Z (undersøgelse)

 
Afgivne stemmer: 0

Bunuel
Himmelhund
Indlæg: 40
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Dr Z

Indlæg af Bunuel »

Jeg er helt forundret over at der er ingen som sælger Dr Z forstærkere i Danmark.

Jeg er nysgerrig om hvor mange Dr Z har alligevel har fundet vej til Danmark.

Bunuel
Himmelhund
Indlæg: 40
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Re: Dr Z

Indlæg af Bunuel »

Jeg har en Dr Z Galaxie 2x10" fra 2007.

Torben
Johnny B. Goode
Indlæg: 121
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Dr Z

Indlæg af Torben »

Sælger Tonecontrol i Aalborg dem ikke?
Har haft en - fine forstærkere :-)

Brugeravatar
rustie
Smoke On The Water
Indlæg: 88
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Dr Z

Indlæg af rustie »

jeg har to stk,en maz 18 og en maz 38 begge købt privat

Snake Boots
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 437
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Dr Z

Indlæg af Snake Boots »

Min interesse i Dr Z forstærkere er på et minimum, da de par stykker jeg har prøvet har været skarpe/harske/skingre/diskante/stramme og ikke organiske, swampede og røgede som eks. en gammel AC-30 kan være. Et eksempel er gearmandude (på youtube) - har har sådan en - i mine ører - sløj lyd igennem den Dr Z han spiller på. Minder om min egen erfaring med de forstærkere. Når jeg siger ringe, så skal det ses i konteksten af hvor fin forstærkeren på papiret er. Den lyder jo ikke ringe.. bare ikke super godt (i mine hænder!).

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Dr Z

Indlæg af Barf »

Jeg er heller ikke fan. Har prøvet et par stykker, og det har bare ikke virket for mig. Lyden er meget "brat" på en måde. Ikke i den forstand, at tonen ikke varer ved, men den virker bare ikke så dyb.
Og så kan jeg også godt nikke genkendende til nogle af de ord, som Snake Boots bruger. Skarp og diskant passer i hvert fald meget godt. Omvendt positivt, så er de modeller, jeg har prøvet (Galaxie, Maz 18 og en mere), meget kontante i lyden. Lidt for meget til min smag.

strattitude
Johnny B. Goode
Indlæg: 127
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Dr Z

Indlæg af strattitude »

Jeg har også prøvet en Maz 18 i sin tid i Tonecontrol (Nu opkøbt af Bigtone/Woodstock guitars), jeg ville også gerne kunne lide den, men i mine ører var den også lidt for skarp og diskant. Ikke dårlig men bare ikke mig. Min Kingsley Bailey passer mig meget bedre. Prøvede også deres Blackface agtige model (kan ikke huske hvad den hed) den var også OK men sparkede mig heller bagover...

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Dr Z

Indlæg af Sasha »

Jeg har også prøvet forskellige af deres modeller uden ligefrem at være ved at tisse i bukserne af begejstring...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Bunuel
Himmelhund
Indlæg: 40
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Re: Dr Z

Indlæg af Bunuel »

Tonecontrol sælger ikke længere Dr Z.
Der var for få kunder i Danmark til boutique amps.

Jeg kan slet ikke genkende fornemmelsen af at Dr Z skulle lyde skarpe, harske, skingre og diskante.
Der er ingen tvivl om at det er forstærkere som lyder anderledes end masseproducerede kina produkter.
Dr Z giver mig lyst til eksperimentere med lyden.

Jeg har aldrig før hørt en så fantastisk clean lyd som hos produkter fra Dr Z.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Dr Z

Indlæg af Sasha »

Tjoh, clean måske...

Men jeg syntes ikke, at de var så "sjove" lige dér "på kanten", hvor man med volumeknap og ikke mindst anslag kan styre deres overgang til forvrængning. Bevares, jeg har også prøvet langt ringere (min gængse referenceramme er ikke masseproducerede Kina-produkter). Og omfanget af smag og behag forundrer til stadighed. Jeg må dog erkende, at de par stykker, jeg har prøvet, skreg ikke ligefrem på at komme med hjem. Men hvis disse forstærkere "gør det" for dig, er det jo bare fedt!
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
rustie
Smoke On The Water
Indlæg: 88
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Dr Z

Indlæg af rustie »

hej.
mine 2 zér har nu i mine øre lydt godt fra start,jeg ved så ikke om det var med de rør de var født med,efterfølgende har hr.vad skiftet rør på begge og nu er jeg ganske tilfreds,og har ikke kigget efter anrde amp´s siden.før spillede jeg på et par af reinaus tweed deluxe,da jeg så skiftede syntes jeg det var fedt med den respons der var fra dr.z,og lyden opfattede jeg værende lige så rund og blød som deluxen.harsk og skinger har jeg ikke oplevet,men den kan sikkert stilles til at være det hvis det ønskes.

pwz
Himmelhund
Indlæg: 1
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Re: Dr Z

Indlæg af pwz »

Som Sasha er inde på, så er det jo lige hvad ørerne hører ik!
Når det så er sagt, så kan jeg fortælle at jeg også har Dr Z, jeg har en Z-wreck og det er min 4 dr z og må sige at for mig, gør de lige nøjagtig det helt rigtige, kan dog godt kende det med de skarpe områder, som i min gamle Prescription es, men det blev fjernet med et nyt rør fra reinau, og så har det rigtig meget at sige hvilken højtaler konfiguration man vælger også, ligesom alle andre amps.
Men i min verden har jeg Aldrig nogensinde hørt noget lignende og som kommer så godt ud. for mig er Dr.Z The Shit! Basta.

Martin60
Still Got The Blues
Indlæg: 228
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Dr Z

Indlæg af Martin60 »

Jeg havde en Galaxie som jeg var super glad for!

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Dr Z

Indlæg af Pluto »

Jeg har prøvet en Dr Z oppe ved Tonecontrol for nogen år siden og har ingen hverken gode eller dårlige minder ,så jeg fik ikke myrepatter over den jeg prøvede åbenbart.
Sorte strater lyder bare bedst..

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen