Nyt pedalboard

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Nyt pedalboard

Indlæg af kraen »

Eksamen overstået, og så er det grejtid.

Jeg har efterhånden været igennem et hav af iterationer på mit pedalboard, og setup generelt, og jeg må nok erkende, at jeg aldrig bliver helt tilfreds, så det her må blive mit bedste bud på, hvordan mit pedalboard skal se ud de næste par år.

Signalkæden bliver:
Interface->Axess BS-2 buffer->TC Polytune->Wah->MXR Phaser->(måske flanger)->HBE Power Screamer->EMMA Comp->BOSS OD-3->Suhr Riot->BOSS CE-2->VoodooLab Tremolo->BOSS FV-500L Volumepedal->Delay->Rumklang->MXR Booster

Jeg mangler endnu at beslutte, hvilken Wah, Delay og Rumklang, jeg skal have, men de bedste bud lige nu er: CAE/MXR eller EVH Wah, TC Flashback Delay eller Strymon El Capistan og så TC Hall of Fame Reverb.
Derudover mangler jeg et par strømforsyninger og det ender nok med et par VoodooLab PP2+, og også en plade eller kasse til hele skidtet.

Derudover vil jeg have lavet mig et lille interface, som har input og output, men også mulighed for at køre nogle af tingene i forstærkerloop. Hvor får man sådan nogle kasser? Den skal ideelt være omkring samme størrelse som Axess BS-2 og meget gerne med forborede huller til jackstik. Nogle forslag?
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.

Brugeravatar
JesperB
Still Got The Blues
Indlæg: 201
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Nyt pedalboard

Indlæg af JesperB »

Ang. interface, så køb en passende alu box til det, søg fx på hammond på rs-online.dk

Og det er rimeligt nemt at borre huller selv.. Jeg plejer at lave en tegning på computeren, printe det ud, klippe tegningen ud og tape den fast på kassen.. Dernæst "skærer" jeg tegningen på kassen med en hobbykniv.. Så kan man først borre det groft ud med en borremaskine og dernæst gøre det helt perfekt med en fil..
- Jesper Barrit

Brugeravatar
JesperB
Still Got The Blues
Indlæg: 201
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Nyt pedalboard

Indlæg af JesperB »

Og det var så <!-- m --><a class="postlink" href="http://dk.rs-online.com/web/">http://dk ... om/web/</a><!-- m -->
- Jesper Barrit

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Nyt pedalboard

Indlæg af kraen »

[quote="JesperB"]Ang. interface, så køb en passende alu box til det, søg fx på hammond på rs-online.dk

Og det er rimeligt nemt at borre huller selv.. Jeg plejer at lave en tegning på computeren, printe det ud, klippe tegningen ud og tape den fast på kassen.. Dernæst "skærer" jeg tegningen på kassen med en hobbykniv.. Så kan man først borre det groft ud med en borremaskine og dernæst gøre det helt perfekt med en fil..[/quote]

Ja, det kan jeg selvfølgelig lige prøve. Det bliver nok under alle omstændigheder ikke lige så pænt som forbillederne fra Vertex og LASD ovre på Huge Racks Inc.

Brugeravatar
JesperB
Still Got The Blues
Indlæg: 201
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Nyt pedalboard

Indlæg af JesperB »

sikkert ikke, hehe.. noget af det jeg har bakset med er sgu blevet noget skævt :)
- Jesper Barrit

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Nyt pedalboard

Indlæg af kraen »

Ved du i øvrigt, hvilke jack-stik, man skal have fat i, hvis det skal være sådan, at SEND-RETURN loopet deaktiveres, hvis der ikke er indsat et jack i?

og er det ikke også en god idé, at køre plasticbøsninger?

spuncut
Johnny B. Goode
Indlæg: 108
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Re: Nyt pedalboard

Indlæg af spuncut »

Hej kraen
Jeg har sådan to sæt liggende som jeg aldrig har fået brugt :
http://www.banzaimusic.com/True-Bypass- ... 28651.html
http://www.banzaimusic.com/Enclosure-DC-B.html
Boksene er boret til brug som true bypass. Måske ku' du lave
noget med det ?
Der er noget ved alting men det er ikke alting der er noget ved.

Brugeravatar
Morten_Lyse
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nyt pedalboard

Indlæg af Morten_Lyse »

Hej Kræn.

Ang. jackstik bruger jeg pt nogle Amphenol, som jeg er ret glade for i forhold til bang/bucks:
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.banzaimusic.com/Amphenol-ACJ ... HS.html</a><!-- m -->

At fortråde det rigtigt kan vi komme til senere, det er såmen meget simpelt.

Har du overvejet, hvad du vil gøre med bypass/switching, eller er signaltabet så lidt, at det ikke ikke bekymrer dig. Eller du har måske et par "almost always on" pedaler, som gør at du ikke har brug for den uforvanskede grundlyd fra guitaren..? - Du har jo relativt mange pedaler, så risikoen for signaltab er jo absolut til stede.

Mvh;
Morten Lyse

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Nyt pedalboard

Indlæg af kraen »

[quote="Morten_Lyse"]Hej Kræn.

Ang. jackstik bruger jeg pt nogle Amphenol, som jeg er ret glade for i forhold til bang/bucks:
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.banzaimusic.com/Amphenol-ACJ ... HS.html</a><!-- m -->

At fortråde det rigtigt kan vi komme til senere, det er såmen meget simpelt.

Har du overvejet, hvad du vil gøre med bypass/switching, eller er signaltabet så lidt, at det ikke ikke bekymrer dig. Eller du har måske et par "almost always on" pedaler, som gør at du ikke har brug for den uforvanskede grundlyd fra guitaren..? - Du har jo relativt mange pedaler, så risikoen for signaltab er jo absolut til stede.

Mvh;
Morten Lyse[/quote]

Jeg har en buffer siddende som det første og den er altid tændt, og jeg har ikke oplevet det mindste signaltab siden den blev en fast bestanddel af mit board.

Brugeravatar
Morten_Lyse
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nyt pedalboard

Indlæg af Morten_Lyse »

Jamen det er jo meget godt så. :-)

I øvrigt kan Banzai levere det meste. Forboret til netop dine behov er så lidt mere tricky..

I øvrigt er idéen med et sæt stik der skifter mellem to forskellige signalveje ikke så dum en idé. Jeg har dog hørt dem der siger, at man bør anvende seperate strømforsyninger til den gruppe af pedaler der sidder før forstærkeren og den gruppe der sidder i effektloopet. - Men det burde kunne la'sig'gi'sig med 2 PP2'ere..

Mvh;
Morten Lyse

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nyt pedalboard

Indlæg af Barf »

Det bliver da et spændende board. Skal du selv bære det, eller lader du Esben om den slags arbejde? :)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nyt pedalboard

Indlæg af Sasha »

Din wah kan sagtens tænkes at lyde bedre, hvis du sætter den før bufferen...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Nyt pedalboard

Indlæg af kraen »

[quote="Morten_Lyse"]Jamen det er jo meget godt så. :-)

I øvrigt kan Banzai levere det meste. Forboret til netop dine behov er så lidt mere tricky..

I øvrigt er idéen med et sæt stik der skifter mellem to forskellige signalveje ikke så dum en idé. Jeg har dog hørt dem der siger, at man bør anvende seperate strømforsyninger til den gruppe af pedaler der sidder før forstærkeren og den gruppe der sidder i effektloopet. - Men det burde kunne la'sig'gi'sig med 2 PP2'ere..

Mvh;
Morten Lyse[/quote]

Idéen kommer fra alle de boards, jeg har set på Huge Racks Inc. lavet af LA Sound Design. De laver et produkt (PI-01), der er et interface med buffer. Der kan man nemlig gøre præcis det, jeg ønkser. Den er bare lige dyr nok at anskaffe sig.

[quote="Barf"]Det bliver da et spændende board. Skal du selv bære det, eller lader du Esben om den slags arbejde? :) [/quote]

Esben bærer. Jeg er jo stjernen ;)

[quote="Sasha"]Din wah kan sagtens tænkes at lyde bedre, hvis du sætter den før bufferen...[/quote]

Ja, nu bliver det ikke den afbildede Wah, der kommer med, og de andre jeg har i kikkerten lyder fint både før og efter buffer.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nyt pedalboard

Indlæg af Sasha »

Er du sikker? Har du prøvet det efter?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Nyt pedalboard

Indlæg af kraen »

[quote="Sasha"]Er du sikker? Har du prøvet det efter?[/quote]

Kun den ene, men jeg skal være ærlig at sige, at jeg ikke nærlyttede. Jeg kunne bare umiddelbart ikke konstatere nogen ændring i lyden.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nyt pedalboard

Indlæg af Sasha »

Jah, forskellen afhænger nok også lidt af, hvordan den pågældende wah-pedal er "stillet i tændingen"...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nyt pedalboard

Indlæg af fortytwo »

Mit besyv må være, at droppe den der interface idé..

Ja, boardet bliver pænere, men der bliver også lige et mere sted, hvor det kan gå galt.. Og nu kommer de kloge hoveder sikkert og siger, at hvis bare det er lavet ordenligt osv osv, så er der ikke nogle problemer, og teoretisk set nej, paktisk set, hmm, så kan alt grej jo gå ned ved brug af den ene, eller anden slags..

Mit mantra er lidt, at hvis det kan gøres simpelt, så gør det simpelt..
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nyt pedalboard

Indlæg af Sasha »

Ja, jeg synes også, det lidt er noget pjat, som mest lader til at stamme fra "de pæne og velfriserede pedalboards lille lektiebog over den gode latin" - for det SER jo så pænt og nydeligt ud... :-)

Og jeg kan kun samtykke med Esben og Albert: "I believe everything should be made as simple as possible. But not simpler!"
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
JesperB
Still Got The Blues
Indlæg: 201
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Nyt pedalboard

Indlæg af JesperB »

Hej,

Jeg har min CAE wah efter buffer, da jeg kunne ikke høre forskel med denne wah. TIl gengæld lyder min RMC3 dårligt efter buffer.

Kræn, jeg har fået ClausH til at lave mig en mixer/interface der giver mulighed for at køre:

- Mono med alt foran forstærker.
- Stereo med two forstærkere, med time effekter i loop.
- Wet/Dry
- Wet/Dry/Wet

Derudover kan jeg flytte volume-pedalen imellem pre og post gain.

For tiden kører jeg W/D/W med en lille combo, en mic og en Palmer PDI09.

Combo -> Mic -> FOH (mono dry)
Combo speaker out -> PDI09 -> Combo speaker in
PDI09 -> Mixer -> FOH (stereo wet)
--> Mixer send #1 -> Eventide Space
--> Mixer send #2 -> Eventide Timefactor

Det lyder faktisk overraskende godt, er pisse nemt at transportere og vejer ikke meget.

Her er et (meget) gammelt billede af boardet:
Billede

Mvh Jesper
- Jesper Barrit

Brugeravatar
JesperB
Still Got The Blues
Indlæg: 201
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Nyt pedalboard

Indlæg af JesperB »

.. bemærk balle-uret, der har en central placering ;)
- Jesper Barrit

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen