Palmer Drei

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
alagami
Himmelhund
Indlæg: 5
Tilmeldt: 12 years ago
Geografisk sted: Frøstrup Thy
Kontakt:

Palmer Drei

Indlæg af alagami »

Hejsa.

Dette er min første tråd, så bær over med mig;-)...

Er der nogen af jer der har prøvet Palmer Drei forstærkeren?

Link: http://www.palmer-germany.com/mi/en/Tri ... -PDREI.htm


;) Lars

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Palmer Drei

Indlæg af kraen »

Velkommen til Lars.

Jeg har ikke før hørt om den forstærker, og den er vist ikke blevet diskuteret herinde før, men det med at mixe rørene lyder interessant.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Palmer Drei

Indlæg af Sasha »

[quote="kraen"]...men det med at mixe rørene lyder interessant.[/quote]

Omend det er et gammelt trick...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
alagami
Himmelhund
Indlæg: 5
Tilmeldt: 12 years ago
Geografisk sted: Frøstrup Thy
Kontakt:

Re: Palmer Drei

Indlæg af alagami »

Hej @kraen.

Jeg er nok en ægte vintage grej prostitueret. Palmer Drei imponerede mig primært grundet dens opbygning. Se videoen. Den forklarer det ret godt. Selv ikke Fender kan hitte ud af dette idag når de sender et nyt vintage produkt på gaden. Palmer har gjort et godt stykke arbejde her. Jeg har mailet lidt frem og tilbage med dem. De fortæler at "nørderne" der har bygget denne amp er selv die-hard-vintage-nørder;-).
Et andet aspekt er de mange nuancer den har. Rent teoretisk har du jo en amp som ligeså godt kunne hedde VoxFenderMarshall.

Nåh! Nok nørderi. Har sgu lige bestilt en, samt et Marshall 2061CX 2x12 kabinet. Så må vi se om det bliver godt eller skidt;-)


;) Lars

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Palmer Drei

Indlæg af Sasha »

[quote="alagami"] Rent teoretisk har du jo en amp som ligeså godt kunne hedde VoxFenderMarshall.

[/quote]

Måske du kunne udfolde denne påstand en anelse for dem af os, der ikke er så velbevandrede udi den fornødne, relevante teori?

Til gengæld undrer jeg mig over, hvorfor de i videoen påstår, at man opnår kompression med et ensretter-rør i en single-ended, klasse A-forstærker. Men det er nok bare mig, som har fået min teoretiske barnelærdom galt i halsen...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Jake
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 459
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Palmer Drei

Indlæg af Jake »

[quote="alagami"]Hej @kraen.

Jeg er nok en ægte vintage grej prostitueret. Palmer Drei imponerede mig primært grundet dens opbygning. Se videoen. Den forklarer det ret godt. Selv ikke Fender kan hitte ud af dette idag når de sender et nyt vintage produkt på gaden. Palmer har gjort et godt stykke arbejde her. Jeg har mailet lidt frem og tilbage med dem. De fortæler at "nørderne" der har bygget denne amp er selv die-hard-vintage-nørder;-).
Et andet aspekt er de mange nuancer den har. Rent teoretisk har du jo en amp som ligeså godt kunne hedde VoxFenderMarshall.

Nåh! Nok nørderi. Har sgu lige bestilt en, samt et Marshall 2061CX 2x12 kabinet. Så må vi se om det bliver godt eller skidt;-)


;) Lars[/quote]


Det bliver spændende at høre dine resultater! Jeg ved dog ikke om jeg vil kalde den "VoxFenderMarshall" - meget få af de klassiske toner har været på disse mærkers små klasse-A forstærkere, med undtagelse af Fender Champ'en, som jo immervæk har lagt nogle klassiske toner i vores bevidsthed. Dermed ikke sagt, at den ikke kan være sagen for dig :-)

Mvh Jake
http://www.divineamps.com - OPDATERET - BASSMAN-REBUILD, RØR BOOSTER/BUFFER og andet nyt! :-)

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen