Anbefalinger af en god overdrive?

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Søren
Still Got The Blues
Indlæg: 295
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Anbefalinger af en god overdrive?

Indlæg af Søren »

[quote="Sasha"][quote="Søren"]Det skal nok være en lyd i den her retning:
<!-- m --><a class="postlink" href=" ... re=related</a><!-- m -->

Og så skal der være mulighed for stacking, men ikke nødvendighed.[/quote]

Lur mig, om ikke han har gang i noget Fuzz Face-agtigt med guitarens volumeknap drejet noget ned (og så en halvgnaven forstærker spændt efter)...[/quote]

Jooow, det er tænkeligt. Philip Sayce er i hvert fald en Fuzz Face nørd. Men jeg synes bare det er mega bøvlet at bruge fuzz (i hvert fald med germanium-transistorer), når man ude at spille live. Det lyder sgu forskelligt fra job til job... Ja, endda rum til rum nogle gange. Men germanium reagerer vel også meget kraftigt på temperatur, luftfugtighed, antal publikummer osv., sådan som jeg har forstået det.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Anbefalinger af en god overdrive?

Indlæg af Sasha »

Joh, Fuzz - især dem, der er baseret på germanium, som igen lyder klart bedst efter min ydmyge opfattelse - ER netop sådan en pedal, man er nødt til at beskæftige sig lidt med og øve sig på at bruge. I mine øjne er det en god ting, da det skærper sanserne og bidrager til at forstærke det personlige udtryk. Andre synes sikkert noget andet. På den anden side er der ikke andet, der lyder som en god, germanium-fuzz... (til gengæld findes der også mange germanium-fuzz, der ikke lyder godt). After all, har dette ultrasimple kredsløb haft en finger med i spillet bag mange af verdens bedste og mest kendte guitartoner gennem tiden...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Lund
Still Got The Blues
Indlæg: 231
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Anbefalinger af en god overdrive?

Indlæg af Lund »

Et oplagt valg til noget der er mere hidsigt kunne måske være noget så simpelt som en Rat?

Den er jo superalsidig og kan alt fra overdrive til overthetop drive...

køb helst en ældre model... de nye er vidst ikke så gode... ihvertfald er de bygget ringere.

SAyce bruger tubescreamer, Klon (overdrive ala TS9), og fuzz. Samt forstærkere der er skruet højt op ;)

strattitude
Johnny B. Goode
Indlæg: 127
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Anbefalinger af en god overdrive?

Indlæg af strattitude »

Det bedste jeg endnu har haft er en Rockett Blue Note. Jeg har været mange OD pedaler igennem. Jeg tror den vil være god til den lyd!

Brugeravatar
JGreen
Still Got The Blues
Indlæg: 213
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Anbefalinger af en god overdrive?

Indlæg af JGreen »

Han gennemgår sit board her, så kan det være du kan lure hvilken en af pedalerne det er der laver lyden du vil have:

Del 1:
<!-- m --><a class="postlink" href="><!-- m -->
Del 2:
<!-- m --><a class="postlink" href="><!-- m -->

Alternativt så prøv at check nogen af de Fuzz pedaler Lars Vad har lavet her på det seneste ud. Jeg er igang med at teste den sorte af dem som han kalder Fuzz/distortion som er lidt mere klar i lyden og mindre "dynet" end mange fuzz pedaler.

Søren
Still Got The Blues
Indlæg: 295
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Anbefalinger af en god overdrive?

Indlæg af Søren »

[quote="JGreen"]Han gennemgår sit board her, så kan det være du kan lure hvilken en af pedalerne det er der laver lyden du vil have:

Del 1:
<!-- m --><a class="postlink" href="><!-- m -->
Del 2:
<!-- m --><a class="postlink" href="><!-- m -->

Alternativt så prøv at check nogen af de Fuzz pedaler Lars Vad har lavet her på det seneste ud. Jeg er igang med at teste den sorte af dem som han kalder Fuzz/distortion som er lidt mere klar i lyden og mindre "dynet" end mange fuzz pedaler.[/quote]

Jeg har godt se de to videoer. Jeg tror det er hans Klon Centaur, der laver lyden (kan ses/høres i 2. del). Men den koster omkring $350 - $600 i USA... Synes sgu det er ret mange penge. Jeg er heller ikke så meget for at købe en pedal, jeg ikk har prøvet først.

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Anbefalinger af en god overdrive?

Indlæg af MacG »

[quote="Søren"][quote="JGreen"]Han gennemgår sit board her, så kan det være du kan lure hvilken en af pedalerne det er der laver lyden du vil have:

Del 1:
<!-- m --><a class="postlink" href="><!-- m -->
Del 2:
<!-- m --><a class="postlink" href="><!-- m -->

Alternativt så prøv at check nogen af de Fuzz pedaler Lars Vad har lavet her på det seneste ud. Jeg er igang med at teste den sorte af dem som han kalder Fuzz/distortion som er lidt mere klar i lyden og mindre "dynet" end mange fuzz pedaler.[/quote]

Jeg har godt se de to videoer. Jeg tror det er hans Klon Centaur, der laver lyden (kan ses/høres i 2. del). Men den koster omkring $350 - $600 i USA... Synes sgu det er ret mange penge. Jeg er heller ikke så meget for at købe en pedal, jeg ikk har prøvet først.[/quote]

Hvor i landet er du ?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Anbefalinger af en god overdrive?

Indlæg af Sasha »

NTK: Nu er det jo så ikke sikkert, at man nødvendigvis kommer til at lyde som Philips Sauce - hvis det måtte være det hellige mål - bare fordi man anskaffer sig de samme pedaler som ham...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Søren
Still Got The Blues
Indlæg: 295
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Anbefalinger af en god overdrive?

Indlæg af Søren »

[quote="MacG"][quote="Søren"][quote="JGreen"]Han gennemgår sit board her, så kan det være du kan lure hvilken en af pedalerne det er der laver lyden du vil have:

Del 1:
<!-- m --><a class="postlink" href="><!-- m -->
Del 2:
<!-- m --><a class="postlink" href="><!-- m -->

Alternativt så prøv at check nogen af de Fuzz pedaler Lars Vad har lavet her på det seneste ud. Jeg er igang med at teste den sorte af dem som han kalder Fuzz/distortion som er lidt mere klar i lyden og mindre "dynet" end mange fuzz pedaler.[/quote]

Jeg har godt se de to videoer. Jeg tror det er hans Klon Centaur, der laver lyden (kan ses/høres i 2. del). Men den koster omkring $350 - $600 i USA... Synes sgu det er ret mange penge. Jeg er heller ikke så meget for at købe en pedal, jeg ikk har prøvet først.[/quote]

Hvor i landet er du ?[/quote]

Århus..

Søren
Still Got The Blues
Indlæg: 295
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Anbefalinger af en god overdrive?

Indlæg af Søren »

[quote="Sasha"]NTK: Nu er det jo så ikke sikkert, at man nødvendigvis kommer til at lyde som Philips Sauce - hvis det måtte være det hellige mål - bare fordi man anskaffer sig de samme pedaler som ham...[/quote]

Overhovedet ikke. Men jeg synes bare lyden i det klip med Jon Bon Jovi er rigtig fed. Om det er hans Klon, der gør det, ved jeg ikke..

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Anbefalinger af en god overdrive?

Indlæg af MacG »

[quote="Søren"]

Alternativt så prøv at check nogen af de Fuzz pedaler Lars Vad har lavet her på det seneste ud. Jeg er igang med at teste den sorte af dem som han kalder Fuzz/distortion som er lidt mere klar i lyden og mindre "dynet" end mange fuzz pedaler.[/quote]

Jeg har godt se de to videoer. Jeg tror det er hans Klon Centaur, der laver lyden (kan ses/høres i 2. del). Men den koster omkring $350 - $600 i USA... Synes sgu det er ret mange penge. Jeg er heller ikke så meget for at købe en pedal, jeg ikk har prøvet først.[/quote]

Hvor i landet er du ?[/quote]

Århus..[/quote]

Orkestergraven har en Klon stående.

Søren
Still Got The Blues
Indlæg: 295
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Anbefalinger af en god overdrive?

Indlæg af Søren »

[quote="MacG"][quote="Søren"]

Alternativt så prøv at check nogen af de Fuzz pedaler Lars Vad har lavet her på det seneste ud. Jeg er igang med at teste den sorte af dem som han kalder Fuzz/distortion som er lidt mere klar i lyden og mindre "dynet" end mange fuzz pedaler.[/quote]

Jeg har godt se de to videoer. Jeg tror det er hans Klon Centaur, der laver lyden (kan ses/høres i 2. del). Men den koster omkring $350 - $600 i USA... Synes sgu det er ret mange penge. Jeg er heller ikke så meget for at købe en pedal, jeg ikk har prøvet først.[/quote]

Hvor i landet er du ?[/quote]

Århus..[/quote]

Orkestergraven har en Klon stående.[/quote]

Bum! Det er noteret!

Bunuel
Himmelhund
Indlæg: 40
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Re: Anbefalinger af en god overdrive?

Indlæg af Bunuel »

Min drømme overdrive er en Pete Cornish SS-2.

Eller en Skrydstrup ODR-2 kunne også være en lækker overdrive.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Anbefalinger af en god overdrive?

Indlæg af Sasha »

[quote="Bunuel"]Min drømme overdrive er en Pete Cornish SS-2.[/quote]

Har du prøvet den? Ellers er det vel svært ligefrem at kåre den til "drømmeoverdrive". Eller ligger der netop i det, at det kun er noget, du drømmer om?

[quote="Bunuel"]Eller en Skrydstrup ODR-2 kunne også være en lækker overdrive.[/quote]

Den har jeg så til gengæld prøvet. Lad os sige det sådan: Mine underbenklæder formåede at holde sig tørre.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Bunuel
Himmelhund
Indlæg: 40
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Re: Anbefalinger af en god overdrive?

Indlæg af Bunuel »

Ja jeg prøvede dem begge hos Godlyd.

Jeg fik lyst til at købe dem begge.

Men på det tidspunkt havde jeg stadigvæk min Emme OnoMATOpoeia.

Så måske skal jeg snart have en Pete Cornish SS-2.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Anbefalinger af en god overdrive?

Indlæg af Sasha »

Tjah, så skal man jo ihvertfald nok ikke tænke på, at man ifølge diagrammet over den kan bygge én selv for et par hundrede kroner, hvoraf det dyreste klart er kasse og potmetre...

Måske det var noget for Danelectro eller nogle af de andre "kinøjsere" at sælge en 300 kroners version af?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
JGreen
Still Got The Blues
Indlæg: 213
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Anbefalinger af en god overdrive?

Indlæg af JGreen »

Et Klon Centaur clone kit koster 240 dollars... Ouch.
<!-- m --><a class="postlink" href="http://buildyourowntone.com/boutiqueped ... ts.html</a><!-- m -->

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Anbefalinger af en god overdrive?

Indlæg af Sasha »

Tjah...

Også den kan vel "smørres selv" for et par hundrede...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen